Ervaring met Kinlin XR velgen (Niobium) o.a. bij Bikexperto
Wie heeft ervaring met de velgen van Kinlin (Niobium) en kan mij er meer over vertellen. Hoe houden de velgen zich en wat is de kwaliteit ervan in vergelijking met bijvoorbeeld Mavic velgen. Het gaat mij dan om de XR-270 en de XR-300 velgen.
Deze velgen worden o.a. gebruikt door Zoran van Bikexperto waar ik op dit forum veel goede berichten over gelezen heb.
zie ook: http://wheelworks.co.nz/blog/?p=20
Deze velgen worden o.a. gebruikt door Zoran van Bikexperto waar ik op dit forum veel goede berichten over gelezen heb.
zie ook: http://wheelworks.co.nz/blog/?p=20
-
- Forum-lid
Heeft geen nut om voor de dezelfde vraag een nieuw topic te openen.
Hoe zijn jullie ervaringen nu met deze velgen? En slijtage remoppervlak? Gebruiken jullie andere remblokjes?
Hoe zijn jullie ervaringen nu met deze velgen? En slijtage remoppervlak? Gebruiken jullie andere remblokjes?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid HC
Ik heb een half jaartje met de niobium velgen gereden, persoonlijk vond ik het een echt mooi weer setje.
Bij regen en vuile wegen is het remoppervlakte erg aan slijtage onderhevig, zeker niet zo slijtvast als b.v. mavic open pro's.
Wel geschikt als mooi weer en licht klimsetje met de juiste naven.
Bij regen en vuile wegen is het remoppervlakte erg aan slijtage onderhevig, zeker niet zo slijtvast als b.v. mavic open pro's.
Wel geschikt als mooi weer en licht klimsetje met de juiste naven.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik rijd er nu zo'n 1,5 jaar op, in wind, regen, zon, sneeuw en ijs. Prima velgen, stijf (ook in criteriums), ik train erop, rij er wedstrijden en cyclo's mee en heb er nooit problemen mee gehad.
Over zoran in het algemeen: rij zo'n 4 jaar op verschillende wielen van hem en uberhaupt nooit problemen mee gehad.
Over zoran in het algemeen: rij zo'n 4 jaar op verschillende wielen van hem en uberhaupt nooit problemen mee gehad.
-
- Forum-lid
Hmm... de meningen zijn dus verdeeld. Betekent dit dat de remvlakken na 2 seizoenen op zijn?
Of kan ik eruit vanuit gaan; 4 seizoenen als ik gemiddeld ~4000KM p. jaar er mee rijd?
Of kan ik eruit vanuit gaan; 4 seizoenen als ik gemiddeld ~4000KM p. jaar er mee rijd?
-
- Forum-lid HC
wilcoelskamp schreef:Hmm... de meningen zijn dus verdeeld. Betekent dit dat de remvlakken na 2 seizoenen op zijn?
Nou zo erg is het nu ook weer niet, hoe groot is de kans dat je 4000 km per jaar in de regen rijdt?
Mijn ervaring was voor de rest wel goed, alleen een paar keer in bar slecht weer er mee in Limburg gereden, en dan vond ik ze wat minder geschikt.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Ik denk toch dat de keuze word op Kinlin velgen. Ben zelf een mooi weer rijder en dat deze velgen lichter zijn als de andere 30mm velgen is mooi meegenomen. Ik vind 4 jaar een minium aantal jaren om met een velg te doen. Dan zie ik na 4 jaar wel verder.
-
- Forum-lid
Heel goed daar krijg je beslist geen spijt van. Ik heb nu een nieuw setje met een xr270 voor en een xr300 achter, nog niet gebruikt maar ik kijk uit naar de eerste rit. Pak een kinlinvelg en een open-pro in de hand. De kinlins zijn beter afgewerkt en voelen veel stijver aan. Het gedoe over de slijtage kan ik na 3 jaar gebruik niet plaatsen.
Do kin der mar druk mei weze