Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Avic Juicy schijfrem loopt aan

wervelwind
Forum-lid

wervelwind 01 okt 2008 17:24

Dit heb ik ook veel gehad met mijn remmen, juicy 5. De fietsenmaker had de remmen vijf keer ontlucht, de remmen liepen ook zo ver aan dat het wiel niet meer draaide! (Die avids heb ik er af gehaald en er hayes-remmen op gezet, al twee jaar geen problemen meer.)

perik
Forum-lid

perik 01 okt 2008 17:26

Even een kwestie van de remklauw opnieuw centreren. De twee boutjes waarmee hij vast zit op de adapter losdraaien, rem inknijpen, en de boutjes weer vastdraaien.

frederick
Forum-lid

frederick 01 okt 2008 17:57

had hetzelfde probleem, bedankt perik!

tiest
Forum-lid HC

tiest 01 okt 2008 20:10

De volledige oplossing is als volgt.

Blokjes in de remklauw laten zitten en volledig terug duwen. Vervolgens iets tussen de remblokken steken zodat ze als waren naar buiten worden gedrukt. Boven op de remhendel zit een klein torcx-boutje. Draai die rustig open 9doek bij de hand) Nu zal er ene klein beetje overtollige olie uitlopen. boutje weer aandraaien (je hoeft de bout niet helemaal te verwijderen. 3 slagen los is vaak voldoende). Spulletjes tussen de remblokken vandaan. wiel erin, Bouten van de caliper los. Rem inknijpen tot er druk op komt en dan ingeknepen houden en vervolgens de bouten aandraaien. schijf draait vrij en jij bent blij!:D

pim3
Forum-lid

pim3 01 okt 2008 21:48

TiesT schreef:De volledige oplossing is als volgt.

Blokjes in de remklauw laten zitten en volledig terug duwen. Vervolgens iets tussen de remblokken steken zodat ze als waren naar buiten worden gedrukt. Boven op de remhendel zit een klein torcx-boutje. Draai die rustig open 9doek bij de hand) Nu zal er ene klein beetje overtollige olie uitlopen. boutje weer aandraaien (je hoeft de bout niet helemaal te verwijderen. 3 slagen los is vaak voldoende). Spulletjes tussen de remblokken vandaan. wiel erin, Bouten van de caliper los. Rem inknijpen tot er druk op komt en dan ingeknepen houden en vervolgens de bouten aandraaien. schijf draait vrij en jij bent blij!:D

Lijkt me wel wat om eens te proberen! Lijkt net alsof mijn blokken steeds dichter bij de schijf komen te staan? D'r hoeft maar 't minste of geringste modder aan te komen en 't maakt me toch een herrie.. Maar loop ik dan niet het risico dat er lucht in m'n systeem komt? Zijn trouwens Avid Juicy 3's
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

tiest
Forum-lid HC

tiest 01 okt 2008 22:01

@pim, Daarom ook niet het hele boutje er uit draaien. Dan loopt alleen de overtollige olie eruit. Wanneer je het boutje weer aandraaid komt ere weer druk op het systeem;). Standaard trucje.

pim3
Forum-lid

pim3 01 okt 2008 22:22

Bakker schreef:Pim, Locatie Baarlo. Dan kan ik altijd bij jou terecht :) zo te zien hetzelfde dorp

Klopt ;). Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden, zwarte Giant TCR Advanced, witte shifterrubbers?
TiesT schreef:@pim, Daarom ook niet het hele boutje er uit draaien. Dan loopt alleen de overtollige olie eruit. Wanneer je het boutje weer aandraaid komt ere weer druk op het systeem;). Standaard trucje.

Ahh, vandaar. Bedankt voor de tip :D!
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

Plaats reactie