lekkende crossmax sl
Hoe kan het uit je spaakgaten komen? Onmogelijk aangezien de velg volledig dicht is. Het moet dus wel bij het ventiel of in de band zitten.
Wat voor banden rijdt je? het kan zmaar zij dat je band te dun is waar de lucht doorheen lekt (Continental woldcup bv) Even wat vaseline aan en bij het ventiel voor de zekerheid.
Wat voor banden rijdt je? het kan zmaar zij dat je band te dun is waar de lucht doorheen lekt (Continental woldcup bv) Even wat vaseline aan en bij het ventiel voor de zekerheid.
Lijkt me logisch hé. Die zijn niet luchtdicht. Dat hoeft ook niet. Velgrand waar je bij een normaal racewiel bv ene velglintje in legt is bij een crossmax SL volledig gesloten dat maakt het wiel luchtdicht (UST TUBELLES) Die spaak gaten hoeven dus niet meer luchtdicht te zijn. Dat kan ook niet anders zou je de nippel niet meer kunnen draaien.
Zoals al eerder vermeld, Check je ventiel is en doe er even een beetje vaseline aan. beetje notubes in de banden maakt het geheel ook een stuk luchtdichter en is sowieso niet onverstandig.
Zoals al eerder vermeld, Check je ventiel is en doe er even een beetje vaseline aan. beetje notubes in de banden maakt het geheel ook een stuk luchtdichter en is sowieso niet onverstandig.
Via het ventielgat in de velgbodem kan de lucht in de holle ruimte komen en vervolgens via de spaakgaten naar buiten ontsnappen. Je kan het ventiel opnieuw monteren, eventueel een nieuw ventiel. Zoals MM al suggereerde, kan er ook een scheurtje in de velgbodem zitten, ik zo in dat geval de velg vervangen, omdat die scheur het begin van het einde van de velg aankondigt en in geval van pech het einde van meer dan de velg.
Groet,
Gerard.
Gerard.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13995
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zeg van te voren dat ik wat geirriteerd ben over mavic, omdat mijn zesde velg in zes jaar lek is gegaan van de week.
Stop je wiel ff onderwater dan komt er vast lucht uit je spaaknippelgaten, dit komt of door een fout ventiel (meestal niet)
Jij zal naar aller waarschijnlijk een gescheurde velg hebben, waarcshijnlijk ook bij het ventiel je zit dan twee hele kleine streepjes lopen, deze zijn bij een sl moeilijker te zien dan bij de zwarte velgen.
Ik kap ook met die mavic wielen en ga op een handgebouwd Hope/notubes setje over
Stop je wiel ff onderwater dan komt er vast lucht uit je spaaknippelgaten, dit komt of door een fout ventiel (meestal niet)
Jij zal naar aller waarschijnlijk een gescheurde velg hebben, waarcshijnlijk ook bij het ventiel je zit dan twee hele kleine streepjes lopen, deze zijn bij een sl moeilijker te zien dan bij de zwarte velgen.
Ik kap ook met die mavic wielen en ga op een handgebouwd Hope/notubes setje over
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 03 sep 2004 00:19
Ik heb hetzelfde probleem bij een mavic tubeless wiel. Waarschijnlijk is het toch het ventiel wat lekt en lucht in de kamer waar de spaaknipples zitten doorlaat, deze lucht vecht zich een weg naar buiten.
Mijn fietsenmaker heeft een beetje latex in de band laten lopen en het probleem lijkt opgelost.
Mijn fietsenmaker heeft een beetje latex in de band laten lopen en het probleem lijkt opgelost.
A Little Less Conversation, A Little More action Please
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13995
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Latex helpt vaak wel, tenminste bij mij wel. Sowieso blijven je banden beter op spanning.