Aluminium wedstrijdwielen tot 300 euro
Hallo,
Ik ben op zoek naar aluminium wedstrijdwielen tot 300 euro waar ik geen gedonder mee krijg. Dus geen bodyproblemen of platte spaken etc.
Ze moeten gewoon sterk, stijf en licht zijn. (iig onder de 2kg)
Wielen die voor mij al afvallen:
-Easton vista's
-Mavic Ksyrium's
Welke wielen blijven over?
Het liefst heb ik fabriekswielen met een hoge velg en ronde spaken.
Kunnen jullie me helpen?
Ik ben op zoek naar aluminium wedstrijdwielen tot 300 euro waar ik geen gedonder mee krijg. Dus geen bodyproblemen of platte spaken etc.
-Easton vista's
-Mavic Ksyrium's
Kunnen jullie me helpen?
Voor dat geld en met die criteria zou ik toch gaan kijken naar een setje handgespaakte wielen met open pro velgen en een mooi setje naven...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Fabian schreef:Dat is het juist, ik heb al handgespaakte wielen. Namelijk DT Swiss RR 1.2 32 spaaks met Ultegra naaf. Maar ze zijn een beetje zwaar. Over de 2 kilo namelijk.
@ Hans: welke Fulcrum wielen bedoel je?
open pro = 425g/velg (zelf gewogen) (590/velg voor RR1.2)
ultegra naven = 350g achter, 140g voor
spaken: 350g inclusief nippels
samen: 1690g.
Je huidige wielen zouden ongeveer 230g meer moeten wegen, dus rond de 1920g.
Bij systeemwielen wordt het gewicht gegeven zonder snelspanners.
Andere goede wielen zijn reynolds solitude, maar misschien net te duur. Campagnolo zonda zijn ook verkrijgbaar met shimano body, en ook zeer goed bevonden door zowat iedereen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Easton ea70 of circuit, die zijn best licht 1550 gram ongeveer, ronde spaken.
Heel stijf en sterk (tot 150 kg).
Als je me campa rijdt, kan je mijn achterwiel missschien overkopen,
ik rijdt met Sram dus kan er niet veel mee doen, dan moet ik een speciale cassette kopen, en ik dacht dat ik daar wel makkelijker aan zou kunnen komen.
Succes met je keuze.
Misschien zijn citec 3000's iets voor je, die worden vaak over het hoofd gezien.
Kristof
Heel stijf en sterk (tot 150 kg).
Als je me campa rijdt, kan je mijn achterwiel missschien overkopen,
ik rijdt met Sram dus kan er niet veel mee doen, dan moet ik een speciale cassette kopen, en ik dacht dat ik daar wel makkelijker aan zou kunnen komen.
Succes met je keuze.
Misschien zijn citec 3000's iets voor je, die worden vaak over het hoofd gezien.
Kristof
Fabian schreef:Hallo,
-Easton vista's
-Mavic Ksyrium's
Kunnen jullie me helpen?
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een setje Easton Circuit, die voldoen aan al je eisen.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
Die Aerowheels voldoen ook niet aan je eisen (hebben platte spaken) en vallen ook nog eens ruim buiten je budget.