Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

probleem schoenplaatjes

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 20 sep 2008 19:28

Hallo,

Zojuist wilde ik mijn schoenplaatjes vervangen, dit is me alleen niet gelukt :S

Ik heb sidi genius 5.0 schoenen van een half jaar oud. Ik heb de oude schoenplaatjes verwijderd en toen wilde ik de nieuwe plaatsen.

Het probleem is dat ik één schroefje niet vast krijg, althans niet met het geleverde ijzerde plaatje ertussen. Ik ben bang dat de schroefdraad in de schoen kapot is gegaan.

Kan ik nu na een half jaar mijn schoenen al in de vuilnisbak gooien? Zonder plaatje is het geen probleem om de schroef er in te krijgen. Graag advies.

korhaan
Forum-lid

korhaan 20 sep 2008 20:50

Weet je zeker dat de bout lang genoeg is? Sommige combi's van schoen met plaatjes leveren nog wel eens problemen op doordat de boutjes te kort zijn die standaard bij de schoenplaatjes zitten.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 20 sep 2008 21:14

Het zijn precies dezelfde schoenplaatjes die erop zaten en ik heb de oude boutjes ook nog geprobeerd maar die pasten ook niet.

Het lijkt erop dat ik het plastic aan de onderkant van de schoen kan vervangen. Ook al krijg ik het op dit moment niet los. Ik zou het wel enorm balen vinden als ik hierdoor nieuwe schoenen moet kopen.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 21 sep 2008 15:07

Kan iemand mij vertellen of ik dat plaatje wat in de schoen zit verwerkt (als de schoenplaatjes van de schoen af zijn) vervangen kunnen worden?

mongoose
Forum-lid

mongoose 21 sep 2008 16:55

gaisdergerman schreef:Zonder plaatje is het geen probleem om de schroef er in te krijgen.
Als je zonder plaatje de schroef wel kan vastzetten is de schroefdraad niet kapot zoals je verderop suggereert. Ik vermoed dat de schroef net iets te kort is en je net geen "draad" pakt.
Je kan eens proberen wat meer druk uit te oefenen om te zien of de schroef dan niet pakt. Anders zal een langere schroef uitkomst moeten bieden.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 21 sep 2008 19:28

Mongoose schreef:
gaisdergerman schreef:Zonder plaatje is het geen probleem om de schroef er in te krijgen.
Als je zonder plaatje de schroef wel kan vastzetten is de schroefdraad niet kapot zoals je verderop suggereert. Ik vermoed dat de schroef net iets te kort is en je net geen "draad" pakt.
Je kan eens proberen wat meer druk uit te oefenen om te zien of de schroef dan niet pakt. Anders zal een langere schroef uitkomst moeten bieden.

De schroefdraad is dus alleen in het begin kapot. Ik ga deze week even langs de lbs om een langere schroef te scoren.

Mijn vraag blijft nog wel steeds of dat ik die schroefdraad in de schoen kan vervangen?

hoorn
Forum-lid

hoorn 21 sep 2008 23:15

Het plaatje met schroefdraadzal zal vast wel te vervangen zijn. Hiervoor moet je alleen wel door de binnenzool van je schoen heen.

Als je langere schroeven gaat halen denk er dan wel even aan dat een te lange schroef erg pijnlijk kan worden tijdens de langere tochten.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie