Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsbril met leesdeel

koosvanp
Forum-lid

koosvanp 10 sep 2008 23:11

Beste fietsers, Ik rijd al jaren met een BBB racefietsbril, wordt licht en donker naar gelang de zon. Prima, daar niet over. Nu reden wij met de club onlangs voor het eerst met een GPS, als proef. Echt prachtige ervaring. Ik ga zo'n ding in de komende maanden wellicht aanschaffen en volg wel de discussies over een Garmin in vele varianten. Edoch nu een lastiger punt. Ik heb al jaren een leesbril (+3) maar op de racefiets nooit nodig en in mijn achterzak een brilletje om een kaart te lezen of wat ook. Nu de GPS op het stuur zat, kon ik echter het scherm niet goed lezen. Ik vraag mij nu af of er een racefietsbril is met in het onderste deel een leesgedeelte (niet zoals ik een Adidas zag met in het midden glazen met sterkte) . Weten jullie mogelijkheden? Ben heel benieuwd en dank voor een reactie. Koos

edit Freerider://Verplaatst naar juiste categorie
Ko rijdt Koga

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 10 sep 2008 23:36

Er zijn genoeg brillen die ook je lenzen vastklemmen op sterkte. En je opticien zal er wel een leesgedeelte in kunnen maken lijkt mij? Maar ik heb er gelukkig geen ervaring mee...

sluit
Forum-lid

sluit 10 sep 2008 23:40

Ik denk dat je doelt op Multi-focale zonneglazen met sterkte 0 en dan een leesdeel van +3.

En die dan het liefst in een sportbril. Lijkt me toch dat je een keer bij de betere opticien
langs moet gaan. Zal best wat kosten, maar die knutselen tegenwoordig veel in elkaar.

Of wellicht is dit wat voor je:

Gewoon echte Multi-focale lenzen (en dan natuurlijk je BBB-racefietsbril eroverheen).

Of je gaat zelf plakken met deze dingen: http://www.optiplus.nl/default.asp?page ... l=40638300

Wellicht vergoed je zorgverzekeraar ook nog een deel.

Succes ermee.

tommasini
Forum-lid

tommasini 11 sep 2008 00:13