Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Open Pro vs. CXP33

marcelb
Forum-lid

marcelb 10 sep 2008 21:55

Ik ben op zoek naar een set wielen voor slecht weer en voor lange toertochten met een wat slechter wegdek. Ik heb al behoorlijk wat gegoogled en rondgeneusd op dit forum, maar ik heb op basis van deze informatie nog geen keuze kunnen maken.

Ik weeg ongeveer 85 kg en comfort is (vooral met het oog op tochten tussen 140 en 200 km) belangrijk. Ik zit heel specifiek te twijfelen tussen een wielset met Ultegra 6600 naven met Mavic Open Pro velgen of wielen met dezelfde naaf en Mavic CXP33 velgen.

Heeft iemand ervaring met deze beide wielsets? Welke set is de betere keuze en waarom?

Marcel
Real men wear blûk!!! Marcel

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 10 sep 2008 22:47

Waarom niet Ambrosio excellence velgen ipv de pro's?

marcelb
Forum-lid

marcelb 10 sep 2008 22:58

Dat is een goede vraag. Ik heb geen ervaring met dit merk velgen. Op de site van Zoran kom ik ze ook tegen. Wat zijn de voordelen ten opzichte van de Mavics?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 10 sep 2008 23:22

Beste slecht weer wielen, zijn de de Open Pro Ceramic, bij nat weer nauwelijks slijtage van je remblokken en de goede remwerking blijft behouden!

De gewone Open Pro zijn goede velgen evenals de CXP33 net iets stijver en bijna onverwoestbaar maar die hebben dit voordeel niet t.o.v. de ceramic
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 10 sep 2008 23:35

Ik had de zelfde vraag ook al eens gesteld.
Misschien dat je wat aan de antwoorden hebt.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=23902

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 11 sep 2008 00:10