Fox RL80 problemen
-
- Forum-lid
Ik heb een probleem met mijn voorvork. Wat is er aan de hand: tijdens het biken merkte ik dat de vering niet goed werkte en dat de voorvork veranderde in een stuiterende baksteen. Mijn fietsenmaker heeft de vork opgestuurd naar FOX. Nu zegt FOX dat het geen garantie is, maar dat de voorvork een grote onderhoudsbeurt nodig heeft en het één en ander gereviseerd moet worden. Kosten: 175,-. De voorvork heeft 2 jaar garantie en de fiets is van oktober 2006. Valt dus binnen de garantie periode zou je zeggen. Maar FOX stelt dat het onderhoud is en dus geen garantie. Nu wil ik weten of er meer van dit soort ervaringen bekend zijn en of deze werkwijze normaal is......
Dit soort voorvorken zijn behalve duur in aanschaf ook nog eens erg duur in onderhoud. De meeste fabrikanten adviseren een servicebeurt elk jaar of elke twee jaar (al naar gelang het gebruik). Dit geldt overigens voor de meeste merken, niet alleen Fox.
-
- Forum-lid
Als je hem niet tijdig laat onderhouden kan het zo zijn dat er eea. vervangen moet worden, en dat kan zoals je nu ziet behoorlijk in de kosten lopen.
Een normale onderhoudsbeurt kost zo'n 70 euro geloof ik.
In de handleiding van je vork staan richtlijnen mbt. onderhoud.
Je fietsenmaker had dit ook moeten zeggen!
Een normale onderhoudsbeurt kost zo'n 70 euro geloof ik.
In de handleiding van je vork staan richtlijnen mbt. onderhoud.
Je fietsenmaker had dit ook moeten zeggen!
-
- Forum-lid
Tja, nu ik dit zo lees hadden ze het er inderdaad wel bij mogen vertellen. Ik laat altijd 1x per jaar mijn fiets nakijken. Je zou zeggen dat ze dat dan mee nemen.... Maar goed, het is nu niet anders en in het vervolg zal ik dus beter op mijn hoede moeten zijn...