Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Niet piepende remblokken voor carbon?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 sep 2008 23:06

Iemand suggesties betreffende remblokken voor full carbon wielen die niet piepen en bij voorkeur ook nog eens goed remmen en niet al te snel versleten zijn?
(Niet piepen vind ik wel heel belangrijk)
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 07 sep 2008 00:54

Gewone standaard record blokken van campa?
Afbeelding

chaingang
Forum-lid

chaingang 07 sep 2008 10:51

Patrickh schreef:Volgens mij ligt dat piepen niet aan de blokken maar aan verkeerd afgestelde remmen . Ik rij trouwens al enige tijd met campa blokken en die voldoen prima.

Heb deze remblokken ook even gebruikt. En bij mij gilden ze het steeds uit als ik remde. Vreselijk irritant. :( Ondertussen heb ik deze vervangen door Swissstop Yellow King exemplaren die hun werk meer dan goed doen zonder het uit te krijsen. Eén enkele keer bij hard afremmen hoor je ze nog eens, maar voor de rest gewoon top. Enigste nadeel van deze is dat ze een na enige tijd een licht gele streep achter laten op de remzone die blijvend is. Heb al eens geprobeerd deze te verwijderen, maar helaas zonder resultaat. Maar neem ik er gerust bij. Is niet echt storend ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 07 sep 2008 12:42

Corima remblokken? Geluidloos, slijtvast en prima remkracht...

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 07 sep 2008 20:39

BBB's? Door Roadbike als beste beoordeeld in een behoorlijk breed veld. De enige die op drie verschillende carbon velgen steeds voldoende remkracht had, niet piepte en niet snel tot stof vergaat. De conclusie van die test was overigens dat meestal het merk van de velg de beste blokken leverden. Dus Campa voor Campa, Corima voor Corima. Blijft helaas een kwestie van uitproberen.

campasuper
Forum-lid

campasuper 07 sep 2008 21:06

Patrickh schreef:Nee, Voor volledig carbon velgen .Op het doosje staat voor Bora/hypron maar zijn gewoon voor alle volledig carbonnen velgen geschikt

Swissstop Yellow remt zeker beter.
In de bergen zou ik de Campa Bora blokken lekker thuis laten, remt echt voor geen meter - als het nat is is het nóg erger - en met 2.000 km waren ze bij mij helemaal weg.
Van piepen echter geen last gehad, niet met Campa blokken en niet met Swissstop blokken, lijkt me in de afstelling te zitten. Heb je niet toevallig standaard Record blokken erin zitten voor Alu velgen? Die zouden flink kunnen piepen. Het verschil is eenvoudig te zien. Bora blokken hebben twee sleuven en Record blokken hebben drie sleuven.
Ik kan nu nog niet zeggen of de Swissstop blokken het langer uithouden, zitten er pas 100 km op.
De gele streep zit er bij mij nog niet op, maar is voor mij niet belangrijk als het wel komt. Als ik knijp wil graag goed remmen, de rest is bijzaak.
Overigens zijn de Swissstop blokken niet goedkoop, iets van 60 euro. Campa Bora blokken kosten iets van 35 euro. ( beide adviesprijzen )
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

chaingang
Forum-lid

chaingang 07 sep 2008 22:29

Bij mij waren het de Campa remblokken voor carbon velgen die het uitgilden telkens ik de remhendels dichtkneep. Zijn wel HED Stinger wielen waarop de Campa blokken hun ding moesten doen. Blijkbaar konden die het niet met elkaar vinden. ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 07 sep 2008 23:24

Piepen is vaak geen kwestie van verkeerde blokken maar vaker een gevolg van matige afstelling, slecht uitgelijnde velgen, geen goede combi of (meestal) een ongelukkige combinatie van deze factoren.
De wielen van Campa=Super en Patrick h zijn op verzoek door lightweight gericht en geslepen waardoor de kans op piepen nihil wordt(kost wat maar zeker het geld waard).
Ik heb goede ervaringen met campa for carbon en de zwarte lightweights (Zipp heeft weer ceramische blokken nodig). Campa blokken zijn zeer velgvriendelijk maar bij zwakkere remmen en langdurig remmen slijten ze na een paar ritten op.

Kurk is niet meer van deze tijd en ik had bbb blokken maar geen idee wat daar zo goed aan is (vond het drie keer niets op mijn Reynolds wielen)

glenn_geenens
Forum-lid

glenn_geenens 02 jan 2009 14:08

idd bbb verslijt ongelooflijk snel en geen remkracht en nog minder in de regen !
aanraders zijn nog altijd de kurken corima remblokken ! heb deze op de hyperons ook en remmen super !

Plaats reactie