Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoeveel traininguren en hoogte meters op een fiets in 2008

klimgeit
Forum-lid

klimgeit 05 sep 2008 00:30

We hebben het altijd over km's maar traininguren tellen ook he. In combi met HM zegt het iets meer en eigenlijk moeten de calorien er ook bij. Ik begin

Klimgeit 190 uur - 28545 HM - 32227 kcal.

succes
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 05 sep 2008 12:08

Ik heb de poging ondernomen in januari om uren en hm te registreren in kilometerstand maar ze hebben me toen afgeschoten. Misschien is 'n apart topic zoals jij hebt aangemaakt wel 'n idee. Als er meer komen zet ik m'n uren en hm ook erbij.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

klimgeit
Forum-lid

klimgeit 06 sep 2008 00:59

Kom op he!!!!! trainen is niet alleen de kilometers maar ook de inspanning en tijd of HM. die 170 km Marmotte duurt iets langer en kost meer energie dan 60 km een keer of 5 in het westen, lekker vlak en wind mee !!!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 06 sep 2008 11:46

Uren zeggen inderdaad veel meer dan km's! Het verschil tussen mensen die alleen trainen of mensen die altijd in groepjes rijden is dan ook aanzienlijk!

Mijn uren van dit seizoen, tot nu toe: +/- 193.31 uur. HM en Kcal hou ik niet zo bij.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

margriet
Forum-lid
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 06 sep 2008 12:30

Ik kom aan het (voor mij) teleurstellende rijtje:
2.103 km
38.970 hms

Wil daar wel bij vermeldden dat een groot deel van de km's zijn gereden op een mountainbike, o.a. het verkennen van onze nieuwe woonomgeving. Paden die op verschillende kaarten/Google Earth/Géoportal wel zouden bestaan, blijken dan toch niet meer te bestaan en ja, dan schiet het met de km's niet echt op.

P.S. Aantal uren niet opgeteld maar gezien het verkennen-op-de-mtb verhaal zouden dat er dan wel weer aardig wat kunnen zijn...
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

corniel
Forum-lid HC

corniel 06 sep 2008 13:27

De reacties in dit topic maken duidelijk waarom dit is afgeschoten: het is totaal ondoenlijk om goed te bepalen wat je allemaal zou moeten loggen voor een eerlijk beeld. Daarnaast houdt nagenoeg iedereen zijn km's bij, en neemt het per waarde die je extra opneemt af...

(Niet dat het niet leuk is om te weten hoor. ;))

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 06 sep 2008 18:29

[quote="GastheerG"]Ik heb dit jaar al meer dan 8000km solo gereden! Gaan we dat ook noteren?
Km´s kasseien? Heb er al honderden weg
Km´s onverhard?
Km´s wind tegen? En als het waait dan heb je meer km´s last van de wind dan tegen.

Ik stel dan ook voor tabellen per windkracht op te nemen.
500 kilometer 1 beaufort
700 kilometer 2 beaufort
etc

En bij hm zie ik graag km´s aan welk percentage.

Volgens mij zijn er op het web genoeg fietslogboeken (en in de maak) waar een groot aantal aspecten worden bijgehouden voor wie dat leuk vindt.
Verder: ik ben fietser geen boekhouder
[/quote]

Ik gebruik een polar S710, dus veel moeite hoef ik er niet voor te doen om alles te verzamelen! Je kunt ver gaan in het loggen van gegevens, maar km's, trainingstijd en hartslaggegevens zijn voor mij het belangrijkste.
Over de zin of onzin van dit topic? Tja.....je hoeft er niet naar te kijken hè...;) Ieder zo zijn lol, zou ik zeggen!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 06 sep 2008 18:30

[quote="GastheerG"]
WANNEER, met WIE, WAAR, het WEER, WIJSHEDEN van die dag................................... en km´s en meer niet

[/quote]

Dus toch wel een beetje een boekhouder? ;)

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 07 sep 2008 13:26

Vanaf 8 juni (sindsdien heb ik een edge 305) tot nu aan toe 93 uur op de fiets gezeten a 2342 km
aantal calorieen is 93994
en de hoogte meters zijn 12672

als je nog meer wilt weten heb nog zat info:p
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

klimgeit
Forum-lid

klimgeit 07 sep 2008 21:52

[quote="paulusR3"][quote="GastheerG"]Ik heb dit jaar al meer dan 8000km solo gereden! Gaan we dat ook noteren?
Km´s kasseien? Heb er al honderden weg
Km´s onverhard?
Km´s wind tegen? En als het waait dan heb je meer km´s last van de wind dan tegen.

Ik stel dan ook voor tabellen per windkracht op te nemen.
500 kilometer 1 beaufort
700 kilometer 2 beaufort
etc

En bij hm zie ik graag km´s aan welk percentage.

Volgens mij zijn er op het web genoeg fietslogboeken (en in de maak) waar een groot aantal aspecten worden bijgehouden voor wie dat leuk vindt.
Verder: ik ben fietser geen boekhouder
[/quote]

Ik gebruik een polar S710, dus veel moeite hoef ik er niet voor te doen om alles te verzamelen! Je kunt ver gaan in het loggen van gegevens, maar km's, trainingstijd en hartslaggegevens zijn voor mij het belangrijkste.
Over de zin of onzin van dit topic? Tja.....je hoeft er niet naar te kijken hè...;) Ieder zo zijn lol, zou ik zeggen!

[/quote]

Hier idem en ik vind het wel grappig om buiten de km's ook de hoogtemeters en de calorieen bij te houden. De grafieken van de gem. hartslag vind ik ook wel leuk, begin van het jaar 10 slagen hoger dan momenteel.
Verder vind ik het wel aardig om mee te geven, en dat zie je hier ook in deze topic, dat 2100 km met 28000 hm, wellicht qua inspanning wel eens overeenkan komen met 4000 km en 0 hoogtemeters

Plaats reactie