Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietskleding decathlon

wouterp
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:14

wouterp 04 sep 2008 14:38

Ik heb laatst bij de decathlon een nieuwe outfit gekocht en ik vind de prijs-kwaliteit hiervan echt absoluut top!! Shirt met korte mouw en tot beneden doorlopende rits slechts 39,90, broek met goede zeem slechts 44,90! Zit niet alleen erg goed, maar ziet er ook nog mooi uit.
Ik ben benieuwd of anderen ook ervaring hebben met de kleding van decathlon en wat zij ervan vinden. Ik ben namelijk pas aan mijn 4e fietsbroek toe (zit nog niet zo heel lang op de fiets) en kan dus nog niet echt goed een vergelijk maken.
Jammer trouwens dat de broeken van decathlon niet in de grote fietsbroekentest van Fiets zijn meegenomen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 04 sep 2008 14:40

Zo goedkoop vind ik dat niet hoor.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27865
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 sep 2008 14:44

Die Rock Racing kleding van Decathlon kleding wel redelijk goedkoop, maar tevens foeilelijk. Vroegâh was het véél beter. Toen had je effen blauwe shirts met een heel fijne pasvorm (iets korter, vind ik zelf erg fraai).

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 sep 2008 14:45

Ik heb ook wel eens wat fietskleding van Decathlon gehad. Was inderdaad goede kwaliteit en niet al te duur.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 sep 2008 14:48

Ik vind het wel goedkoop! Als je dit vergelijkt met de prijzen van ASSOS, Santini, RH of Campagnolo, dan is dit een koopje. Ik heb een setje gehad van Decathlon en heb 4 jaar gedragen. Toen was het pas versleten. Goed spul voor relatief weinig geld.
Live fast; die young. mijn blog

groenie
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 aug 2007 17:23

groenie 04 sep 2008 14:57

Als newbie heb ik ook niet veel ervaring, maar van mijn drie broeken (Nike, Adidas en Decathlon) vink ik de Decathlon zeker net zo goed zitten... en het was goedkoper. Ik ben zeker tevreden en ga weer terug voor kleding etc.

wouterp
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:14

wouterp 04 sep 2008 15:25

havana schreef:Die Rock Racing kleding van Decathlon kleding wel redelijk goedkoop, maar tevens foeilelijk. Vroegâh was het véél beter. Toen had je effen blauwe shirts met een heel fijne pasvorm (iets korter, vind ik zelf erg fraai).


Is die Rock Racing kleding niet bedoeld voor mtb?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 04 sep 2008 15:30

Wouterp schreef:
havana schreef:Die Rock Racing kleding van Decathlon kleding wel redelijk goedkoop, maar tevens foeilelijk. Vroegâh was het véél beter. Toen had je effen blauwe shirts met een heel fijne pasvorm (iets korter, vind ik zelf erg fraai).


Is die Rock Racing kleding niet bedoeld voor mtb?


Rock racing is idd MTB. De race kleding gaat onder naam de Penta racing (ten minste, vroeger heeft dat zo)
Live fast; die young. mijn blog

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 05 sep 2008 12:33

Van Penta racing heb ik ook een setje, volgens mij nu 3 jaar, erg mooi design vind ik, de broek is nu wel redelijk op, zit niet meer zo strak, het shirtje is nog altijd goed. Pasvorm van het shirt is voor mij perfect, en het is een lekkere "open" structuur.
Dit jaar heb ik niet echt leuke shirts en of broeken gezien. Wel de standarrd zwarte broeken, zat wat verschil in de zeem en afwerking. De beter uitziende broeken waren wel wat duurder, rond de 70 euro als ik niet vergis

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 07 sep 2008 00:39

Ik heb persoonlijk goede ervaring met de Winterbroeken (windtex) van Decathlon, de goedkoopste wat ik kon vinden en zowel heel goed zittend als warm en winddicht op de belangrijke plaatsen.
Afbeelding

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 07 sep 2008 01:47

Zeker op het gebied van broeken vindt ik Decathlon absoluut heel goed en zoals je zegt ook mooi. Ik heb er ook een en die zit mij echt heel goed. Shirts vindt ik echter foeilelijk en zal ik zeker niet kopen.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 07 sep 2008 02:15

Wouterp schreef:Ik heb laatst bij de decathlon een nieuwe outfit gekocht en ik vind de prijs-kwaliteit hiervan echt absoluut top!! Shirt met korte mouw en tot beneden doorlopende rits slechts 39,90, broek met goede zeem slechts 44,90! Zit niet alleen erg goed, maar ziet er ook nog mooi uit.
Ik ben benieuwd of anderen ook ervaring hebben met de kleding van decathlon en wat zij ervan vinden. Ik ben namelijk pas aan mijn 4e fietsbroek toe (zit nog niet zo heel lang op de fiets) en kan dus nog niet echt goed een vergelijk maken.
Jammer trouwens dat de broeken van decathlon niet in de grote fietsbroekentest van Fiets zijn meegenomen.


Ik heb een broek van decathlon al meer dan twee jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over.Bij duurdere broeken van bekende merken heb ik wel eens klachten dat de stiknaden na enkele malen gebruikt te hebben ,los lieten.
Dus : meer dan tevreden over dacathlon broeken , ook wat pasvorm en zeem betreft.

Plaats reactie