Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets met een crabon frame en nu vraag ik me af of deze fiets een interessante aanbieding is. Het probleem is dat ik een frame van minstens 64 cm nodig heb en dus weinig 2de hands fietsen te verkrijgen zijn.
http://link.marktplaats.nl/190196317
Ik heb daarnaast advies gekregen om te kijken voor een nieuwe Stevens SCF2 voor 1999 Euro,.
Vinden jullie dat ik voor deze cannondale moet kiezen of de nieuwe Stevens, of toch nog even wachten op een interessante andere 2de hands?
Mijn budget wil ik liefst onder de 2000 houden.
Goede fiets Cannondale Synapse carbon ?
-
- Forum-lid
Ik heb op zo'n machine gereden tijdens mijn vakantie op Gran Canaria (Synape carbon 2008). Ik vond het een prima toermachine (comfortabel), maar echt stijf vond ik 'm niet. Fiets wilde lang niet zo gemakkelijk de bocht om als mijn alu Bianchi 1885. Hij stuurde lang niet zo vinnig bovendien. Geen slechte fiets though!
-
- Forum-lid HC
Waarom je blind staren op een carbon frame terwijl je voor veel minder een betere Cannondale Caad 8/9 in de juiste maat kan kopen. Denk dat de Caad zeker beter rijdt dan de Synapse en in ieder geval beter rijdt in ladder formaat...
Sinds begin 2006 fiets ik op een matzwarte Synapse carbon (60 cm) met Ultegra.
Het is een uiterst prettige fiets. In alle opzichten.
De aangeboden "grijze' Synapse is wel voorzien van vele leuke onderdelen.....
Het lijkt mij de moeite om het eens nader te bekijken.
Het is een uiterst prettige fiets. In alle opzichten.
De aangeboden "grijze' Synapse is wel voorzien van vele leuke onderdelen.....
Het lijkt mij de moeite om het eens nader te bekijken.
DickE
Lijkt me dat de eerste vraag moet zijn: Wat ben je van plan met de fiets te gaan doen?
De Synapse is een toerfiets. Neemt niet weg dat je er erg hard op kunt rijden. Bij sprinten en bochtenwerk zou je het wellicht kunnen merken. Ik zou echter bij een dergelijke maat gaan kijken naar een nieuwe fiets bij de vakhandel. De Synapse vind ik overigens in grote maten er wel goed uitzien. Een kennis van me heeft er ook één. Ik geloof een 62 cm. Maar da's echt een mooie fiets om te zien.
De Synapse is een toerfiets. Neemt niet weg dat je er erg hard op kunt rijden. Bij sprinten en bochtenwerk zou je het wellicht kunnen merken. Ik zou echter bij een dergelijke maat gaan kijken naar een nieuwe fiets bij de vakhandel. De Synapse vind ik overigens in grote maten er wel goed uitzien. Een kennis van me heeft er ook één. Ik geloof een 62 cm. Maar da's echt een mooie fiets om te zien.
-
- Forum-lid
Ik denk dat ik maar niet ga voor deze 2de hand fiets, op of andere manier is er toch een zeker risico en dat vind ik bij 1500 Euro iets te veel, daarentegen met een nieuwe fiets heb je nog garantie en kun je hem precies laten afstellen zonder gelijk nieuwe onderdelen moeten te bestellen.
Ik blijf toch kijken naar de nieuwe Stevens SCF 2, lijkt me een prima fiets.
Als het weer droog is ga ik bij mijn FM in Schin op Geul een testrit maken.
Tevens ben ik benieuwd of er nog interessante vernieuwingen of aanpassingen komen in de nieuwe modellen van 2009, over een paar weken wordt dit duidelijk.
In ieder geval bedankt voor de tips zover!
Ik blijf toch kijken naar de nieuwe Stevens SCF 2, lijkt me een prima fiets.
Als het weer droog is ga ik bij mijn FM in Schin op Geul een testrit maken.
Tevens ben ik benieuwd of er nog interessante vernieuwingen of aanpassingen komen in de nieuwe modellen van 2009, over een paar weken wordt dit duidelijk.
In ieder geval bedankt voor de tips zover!