beste allemaal,
Ik ben relatief nieuw in de race wereld maar loop al wat jaartjes mee in de mtb wereld.
Nu ik merk dat ik steeds meer complete weg stukken fiets en eigelijk maar heel weinig nog in het bos te vinden ben wil ik een race fiets gaan aanschaffen.
Eerst om uit te gaan proberen en nu snap ik dat met meer geld een betere fiets te kopen is en mijn budget is maar 1000 euro op het moment.
Is het dan zinvoller om een geheel afgemonteerde fiets te kopen en zelf te gaan aanpassen.
of gaan choppen op allerlij site's en marktplaats en zelf zo een lichtere en een beter afgemonteerde fiets te op te bouwen.
met als voordeel denk ik dat je nu niet in een keer het gehele bedrach ophoest en door een steeds weer een nieuw onderdeel te vinden uiteindelijk toch meer uit te kunnen geven
Wat raden jullie mij aan
Zelf bouwen of afgemonteert kopen
-
- Forum-lid
De zon gaat zinloos onder want hij moet morgen toch weer op!
Welkom op dit forum, Veel plezier.
Wat betreft je vraag:
Gewoon een standaard fiets kopen. Later weet je dan wel wat je precies wilt. En bovendien, zelf monteren kost tijd, daar moet je behoorlijk wat kennis van de onderdelen voor hebben en voor een aantal zaken heb je nog een speciaal gereedschap nodig ook.
Wat betreft je vraag:
Gewoon een standaard fiets kopen. Later weet je dan wel wat je precies wilt. En bovendien, zelf monteren kost tijd, daar moet je behoorlijk wat kennis van de onderdelen voor hebben en voor een aantal zaken heb je nog een speciaal gereedschap nodig ook.
-
- Forum-lid
Een complete fiets is goedkoper dan dezelfde onderdelen los kopen en zelf monteren.
Nee zelf bouwen is goedkoper! De fietsen van 1000E zijn opgebouwd met goedkopere componenten. Als je die los koopt en er zelf op zet dan ben je goedkoper uit. Je moet uiteraard wel even kijken waar je die onderdelen koopt.
Edwinfe schreef:De fietsen van 1000E zijn opgebouwd met goedkopere componenten.