Beste ForumFietsers,
medio maart dit jaar heb ik een polar cs400 cad aangeschaft > gemonteerd op alu fietsje = geen probeelm. Sinds eind juli heb ik een vol carbon frame > cadans-sensor gemonteerd = probleem. Meting komt soms door op comp. hieraan is geen ritme/frequentie te ontdekken. Wel is de conclusie dat de sensor binnen bereik zit, (deze heeft nagenoeg dezelfde afstand als op de alu fiets, ca. 67cm).
De bidon (met houder natuurlijk) zit ook gelijk aan de alu situatie.
Verder zouden mijn handen/armen nog in "de weg" kunnen zitten, hoewel me dit onwaarschijnlijk lijkt.....
Kan het aan carbon liggen dat de signalen niet goed doorkomen? heeft iemand ervaring, of liever nog, een oplossing???
thks,
Bart
INTERVALMETING CADANS POLAR CS400
Ik ben in het bezit van Polar CS200CAD. Deze heeft voorheel ook op een aluminium frame gezeten en sinds kort zit ie ook op een Carbon frame. Tot dusver heb ik geen problemen gehad. De afstand is bij mij zelfs nog iets groter , nl. 70 cm. Misschien is de batterij van de sensor aan z'n eind of is de afstand tussen de sensor en de magneet te klein.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, batterijverbruik van een CS400; een regelrecht drama-ding vind ik het.
Mei 2008 heb ik er één aangeschaft.
Binnen zeer korte tijd (enkele weken) was de eerste standaard gemonteerde batterij van de hartslagmeter leeg.
Een nieuwe gemonteerd en t was weer verholpen.
Die deed t het tot afgelopen weekend.
Dus weer een nieuwe gehaald, die heeft het welgeteld 2 ritjes gedaan.
Nu weer een nieuwe geplaatst en die doet het pas na lang te hebben gereden(gezweten).
Wat te doen?
Het schoonhouden van de contacten van je borstband en de opnemer/meter doe ik al zeer regelmatig, waarnaa ik ze inspuit in met contactspray.
En nog doet het f*&%$# ding het niet.
Qua rust lijkt het mij ook goed: de teller blijft op de fiets zitten en de borstband ligt zo'n 5mtr verderop. Waarbij ik de band aan beide zijde losneem van de opnemer.
Wie heeft er nog suggesties?
Ik begin er heel veel voor te voelen het ding terug te sturen voor omruil of m'n geld terugvragen.
K weet alleen nog niet naar de dealer (Hopmans) of rechtsstreeks naar de importeur, iemand ervaringen?
Sowieso vind ik het m'n slechtst besteedde € 250,- ooit : zoveel gezeik met een teller.
Zelfs m'n 6jaar oude VDO teller (met hartslagmeter) vroeg maar eens in de 3jaar een nieuwe batterij en doet het altijd, en is wel immuun voor hoogspanningsmasten, wel/geen zweet.
Kortom, Polar lever eens fatsoenlijke kwaliteit voor dat bedrag !
Mei 2008 heb ik er één aangeschaft.
Binnen zeer korte tijd (enkele weken) was de eerste standaard gemonteerde batterij van de hartslagmeter leeg.
Een nieuwe gemonteerd en t was weer verholpen.
Die deed t het tot afgelopen weekend.
Dus weer een nieuwe gehaald, die heeft het welgeteld 2 ritjes gedaan.
Nu weer een nieuwe geplaatst en die doet het pas na lang te hebben gereden(gezweten).
Wat te doen?
Het schoonhouden van de contacten van je borstband en de opnemer/meter doe ik al zeer regelmatig, waarnaa ik ze inspuit in met contactspray.
En nog doet het f*&%$# ding het niet.
Qua rust lijkt het mij ook goed: de teller blijft op de fiets zitten en de borstband ligt zo'n 5mtr verderop. Waarbij ik de band aan beide zijde losneem van de opnemer.
Wie heeft er nog suggesties?
Ik begin er heel veel voor te voelen het ding terug te sturen voor omruil of m'n geld terugvragen.
K weet alleen nog niet naar de dealer (Hopmans) of rechtsstreeks naar de importeur, iemand ervaringen?
Sowieso vind ik het m'n slechtst besteedde € 250,- ooit : zoveel gezeik met een teller.
Zelfs m'n 6jaar oude VDO teller (met hartslagmeter) vroeg maar eens in de 3jaar een nieuwe batterij en doet het altijd, en is wel immuun voor hoogspanningsmasten, wel/geen zweet.
Kortom, Polar lever eens fatsoenlijke kwaliteit voor dat bedrag !
Neem gewoon eens contact op met Polar NL, dat zijn hele aardige mensen, hoor
Voor €250 mag je best een beroep doen op service.
Als het je wat waard is, ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn CS400.
Voor €250 mag je best een beroep doen op service.
Als het je wat waard is, ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn CS400.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Heb ruim een jaar de CS400 in gebruik (incl cadans meter). Nooit problemen mee gehad (nog altijd orginele batterij) m.u.v. hartslag meter. Na circa 1/2 jaar viel hartslag tijdens fietsen regelmatig weg. Heb vervolgens contacten borstband echt goed schoon gemaakt (wat alu folie en puntje schuurpapier gebruikt) en het werkte weer top. Sinds dien nooit meer problemen gehad (maak nu na elk gebruik contacten borstband ff droog met puntje van handdoek).
Persoonlijk blijf ik de CS400 perfect vinden. Vooral het automaitsch scrollen van het scherm vind ik plezierig. Hoef niet op knopjes te drukken en krijg toch een stortvloed aan meetgegevens te zien (in mijn geval 15 verschillende waardes plus 2 grafiekjes).
En je kunt het startscherm een persoonlijk tintje geven...
Persoonlijk blijf ik de CS400 perfect vinden. Vooral het automaitsch scrollen van het scherm vind ik plezierig. Hoef niet op knopjes te drukken en krijg toch een stortvloed aan meetgegevens te zien (in mijn geval 15 verschillende waardes plus 2 grafiekjes).
En je kunt het startscherm een persoonlijk tintje geven...