Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Eigen merk Rings versus grote merken

jorisdriep
Forum-lid

jorisdriep 20 aug 2008 21:09

Hallo allemaal,
Ik ben geen extreem ervaren fietser maar wil na heel wat kms fietsen dit jaar nu een nieuwe fiets met carbon frame gaan kopen. Ik voel op dit moment veel voor de Rings Racix carbon (www.rings-goirle.nl) qua prijs/ kwaliteit. Al is het wel een fiets van hun eigen merk. Kan iemand advies geven over dit soort 'eigen merk' fietsen versus fietsen van de grote merken die vaak toch net iets duurder uitpakken?

optico
Forum-lid

optico 20 aug 2008 21:17

Je zou het moeten checken, maar ik heb me laten vertellen dat dit Ridleys zijn of waren. Welk type en of dit dan veel goedkoper is... ik weet het niet.

Ik ben meer van de merk fietsen. Ik heb vorig jaar rond de kerst een MTB gekocht. ~35% korting op een Specialized. Geometrie was perfect (zelfde als top-model) en de prijs prima. Ik heb mensen gezien met Chinese titanium frames, vaak klopt de geometrie niet (lui of nerveus). Een fiets is geen pak melk en ik zou voor zeker gaan. Ik zeg niet dat de Rings fiets niet goed is, maar voor mij was een overjarig model qua gevoel een betere optie. Ook garantie is mijn ervaring is gewoon goed.

Ik heb hem toevallig ook daar gekocht. Mijn ervaringen met die winkel zijn goed en heb het gevoel dat je eerlijk geholpen wordt. Ik zou ze het gewoon vragen.

Succes,
Loeki Pro

foosho
Forum-lid

foosho 20 aug 2008 21:28

Ik zou iig wel willen weten welk frame ze hebben gescoord bij een grote jongen (want daar komt 't denk ik op neer) en daar even een paar tests over lezen.

Als ze dat niet weten/willen vertellen zou ik 't niet doen, zo goedkoop vind ik 't ook nou weer niet..

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 aug 2008 21:34

De zogenaamde "huismerken" zijn al regelmatig getest door diverse fietsbladen, en meestal blijkt dat deze fietsen niet onder doen voor de grote merken.

De stijfheid en de rijeigenschappen zijn ook gewoon goed te noemen.

Als enige nadeel wordt vaak genoemd minder uitstraling dan de grote merken (als je daar oom geeft) en minder inruilwaarde (bij een andere dealer) of moeilijker particulier te verkopen.

Volgens mij heeft Fiets weleens huismerken getest en de conclusie was dat je veel fiets voor je geld krijg als je niets om uitstraling geeft.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

raydox
Forum-lid

raydox 20 aug 2008 21:35

hey joris

die rings fietsen zijn gewoon ridley's dus je moet geen bang hebben dat dit echt veel mindere kwaliteit is .
die full carbon fiets is een ridley orion: een zeer stijve fiets

jorisdriep
Forum-lid

jorisdriep 20 aug 2008 21:39

Wat een snelle reacties. Dank daarvoor. .

dc
Forum-lid

dc 20 aug 2008 22:16

Ach uitstraling is "in the eye of the beholder".

Ik vind een fiets met de naam van mijn favoriete fietsenmaker veel persoonlijker dan een Colnago. Mijn fietsenmaker heeft rebadgede Ridleys, maar ook Duells, Italiaans Gelast Staal, Italiaans gelast Alu, Italiaans geplakt Carbon (Op maat!) en China gegoten Carbon.

Ik begrijp ook wel dat dit heel persoonlijk is en dat de resale lager zal zijn. Maar ja, ik betaal ook minder (beetje afhangend van hoe custom mijn wensen zijn^^. De resale voor een Cervelo of een Colnago is nou ook niet iets waar je blij van wordt. Je schrijft in een jaar vrijwel net zoveel af dan dat mijn fiets met Chorus nieuw kost.

Zo'n Rings is een prima fiets, en als je ook nog eens een band hebt met die mensen, waarom niet dat uitdragen? :)

foosho
Forum-lid

foosho 20 aug 2008 22:19

Met alu fietsen zou ik zo een huismerk kopen, met carbon zou ik wat voorzichter zijn, daar zijn nog grote verschillen in en zou ik gewoon willen weten over welk frame we het hebben.
(als ze 't merk zelf getest hebben is dat ook prima natuurlijk, maar dat komt wat minder voor volgens mij)

Anyway, als 't een Ridley Orion is, is 't allemaal prima...
(ik ga even op raydox af, ik ken de stijfheid ervan niet)

roel78
Forum-lid

roel78 20 aug 2008 22:34

Allereerst mooi fietsje die Rings!

Ik heb geen idee wat voor een frame het is, maar in ieder geval geen Ridley Orion. Het zou best Ridley kunnen zijn aangezien er een Fenix voorvork in zit.

Ik denk dat de fiets op het plaatje niet volledig carbon is. Kijk maar eens goed naar de achtervork. Het ziet ernaar uit dat het een alu frame is met een carbon achtervork. Het frame lijkt verdacht veel op de Ridley Heracles. Maar in dat geval is het ook een goede fiets, alleen niet volledig carbon.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 20 aug 2008 23:44

Ze doen bij Rings niet geheimzinnig over de herkomst van hun huismerk. Als je er naar vraagt krijg je alle info die je wil hebben.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

raydox
Forum-lid

raydox 21 aug 2008 15:06

roel78 schreef:Allereerst mooi fietsje die Rings!

Ik heb geen idee wat voor een frame het is, maar in ieder geval geen Ridley Orion. Het zou best Ridley kunnen zijn aangezien er een Fenix voorvork in zit.

Ik denk dat de fiets op het plaatje niet volledig carbon is. Kijk maar eens goed naar de achtervork. Het ziet ernaar uit dat het een alu frame is met een carbon achtervork. Het frame lijkt verdacht veel op de Ridley Heracles. Maar in dat geval is het ook een goede fiets, alleen niet volledig carbon.

hey roel de fullcarbon fiets (dynamix is een ridley orion)
en de racix carbon is een oftwel een aedon met gewone zadelpen of een oudere boreas, in ieder geval het zijn ridleys zeker weten. :)

jorisdriep
Forum-lid

jorisdriep 23 aug 2008 12:54

thanks allemaal voor de hulp.

Plaats reactie