Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen in Peer (Belgie, Limburg)

erikg.
Forum-lid

erikg. 18 aug 2008 18:40

Ik ga over 2 weken naar Peer op vakantie (jaja Centerparks). Ik ben op zoek naar een fietskaart van de omgeving daar.

Waar kan ik die verkrijgen? Het liefst nu al , zodat ik wat kan voorbereiden!?

longue
Forum-lid

longue 18 aug 2008 18:45

Fietsroutenetwerkkaart (wat een woord :)) van de omgeving via de webshop op http://www.rlkm.be/
Goede kaart! Gebruik ze zelf ook. In Peer is ook een geasfalteerde piste, moest je interesse hebben...
Veel plezier op je vakantie!

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 19 aug 2008 11:50

van het knooppuntennetwerk is er ook een planner op internet. Heb je een idee hoe ver je komt. Die stukjes tussen de knooppunten lijken op de kaartjes altijd lang, maar zijn in werkelijkheid maar een paar kilometer. www.fietsnet.be
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

bazz
Forum-lid

bazz 19 aug 2008 12:23

[quote="Erik G."]Ik ga over 2 weken naar Peer op vakantie (jaja Centerparks). Ik ben op zoek naar een fietskaart van de omgeving daar.

Waar kan ik die verkrijgen? Het liefst nu al , zodat ik wat kan voorbereiden!?[/quote]

In elk vvv kantoor in Limburg kan je deze aankopen.
Kan je een opsturen als je wil aan kostprijs.

trappie
Forum-lid

trappie 21 aug 2008 14:12

mijn ervaring met de knooppunten in Noord Brabant (in NL dus, niet in BE) is dat:

- je de straatjes gauw voorbij rijdt (staat niet aangegeven in de trant van 'over 300m links', maar meer 'hier links')
- de bordjes zo geplaatst zijn dat je de bordjes bij 30+ km/u soms over het hoofd ziet of in te laat, wat het hierboven genoemde punt tot gevolg heeft
- de routes in een aantal gevallen over zandpaden gaan. Deze zijn doorgaans niet mul maar redelijk hard, soms voorzien van een schelp/grindlaag. Niet ideaal voor de racebandjes dus.

*gooit 2ct in het bakje*

nelis
Forum-lid

nelis 21 aug 2008 18:45

Ik ben vorige week toevallig ook weesten fietsen in Peer! Je hebt daar de Teutenroute, die start midden in het centrum bij de Kerk/supermarkt! Deze route is wel een auto route maar is heel goed te doen voor fietsers. Wij vonden hem een heel mooie route, je hebt zelfs bijna geen grote wegen qua auto's. Moet je zeker een keer rijden is ong. 100 km.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

roel78
Forum-lid

roel78 23 aug 2008 10:55

@fitseflitser: Wat een geniale website www.fietsnet.be !!

Ik fiets vrij veel in Belgisch Limburg en meestal via deze knooppunten. Er zijn maar een paar stukjes die onverhard zijn, maar die weet ik inmiddels wel te zitten. Als je dat niet weet dan is het wel handig om, naast alleen de nummers op te schrijven, ook een printje van de kaart mee te nemen om te zoeken naar een alternatieve route.

ps. Wat extra km's maken als je bij een stukje onverhard uit komt kan ook geen kwaad :-)

Plaats reactie