Advies nodig met beginnen van wielrennen
hallo,
Sinds een paar maanden geleden heb ik wat geld weg gelegt en besloten om niet op vakantie te gaan maar om te beginnen met wielrennen inplaats van Mountainbiken .
Helaas heb ik alleen evaring met MTB fietsen .
graag zou ik eerst wat informatie op willen steken voordat ik een fiets en materiaal ga kopen , heeft iemand wat extra informatie internet page's ?
en waar moet ik precies op letten met een wielrenner fiets ? graag advies als het mogelijk is .
ik heb ongeveer 1500 euro te besteden Max .
Sinds een paar maanden geleden heb ik wat geld weg gelegt en besloten om niet op vakantie te gaan maar om te beginnen met wielrennen inplaats van Mountainbiken .
Helaas heb ik alleen evaring met MTB fietsen .
graag zou ik eerst wat informatie op willen steken voordat ik een fiets en materiaal ga kopen , heeft iemand wat extra informatie internet page's ?
en waar moet ik precies op letten met een wielrenner fiets ? graag advies als het mogelijk is .
ik heb ongeveer 1500 euro te besteden Max .
-
- Forum-lid
Welkom op het forum
je vraag is zeer algemeen, je zou op het forum rond kunnen kijken en groepen met elkaar gaan vergelijken van verschillende merken en wat er zoal aan frames en wielen te koop is.
Ga eens naar een fm in de buurt en leg hem jou verhaal eens voor kijken wat hij adviseerd, gewoon informatie inwinnen.
Google is ook handig om te gebruiken, kun je ook veel informatie mee verkrijgen.
Vergeet de kleding niet die je nodig hebt en andere accesoires, weeg dat goed tegen elkaar af want als je 1500 in totaal te besteden hebt kom je op een fiets van rond de 1100-1200 euro uit want je bent zo voor alles wat erom heen zit (helm, schoenen, kleding pedalen, pompje, zadeltas etc.) wel 300-400 euro kwijt, licht er aan wat je voor kleding gaat kopen en hoe dure helm en schoenen je gaat halen.
veel succes met zoeken en hier op het forum staat meer dan genoeg informatie over groepen etc.
je vraag is zeer algemeen, je zou op het forum rond kunnen kijken en groepen met elkaar gaan vergelijken van verschillende merken en wat er zoal aan frames en wielen te koop is.
Ga eens naar een fm in de buurt en leg hem jou verhaal eens voor kijken wat hij adviseerd, gewoon informatie inwinnen.
Google is ook handig om te gebruiken, kun je ook veel informatie mee verkrijgen.
Vergeet de kleding niet die je nodig hebt en andere accesoires, weeg dat goed tegen elkaar af want als je 1500 in totaal te besteden hebt kom je op een fiets van rond de 1100-1200 euro uit want je bent zo voor alles wat erom heen zit (helm, schoenen, kleding pedalen, pompje, zadeltas etc.) wel 300-400 euro kwijt, licht er aan wat je voor kleding gaat kopen en hoe dure helm en schoenen je gaat halen.
veel succes met zoeken en hier op het forum staat meer dan genoeg informatie over groepen etc.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Je zou een Bulls fiets kunnen overwegen. Die zijn goedkoop bij Morsink in Goor.
Toets bij Marktplaats maar eens bulls bij fietsen.
Succes.
Toets bij Marktplaats maar eens bulls bij fietsen.
Succes.
rein
-
- Forum-lid
Voor dat bedrag is dit volgens mij de topkeuze:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=151
Meer fiets voor je geld ga je nergens vinden en je blijft ruim binnen budget.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=151
Meer fiets voor je geld ga je nergens vinden en je blijft ruim binnen budget.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
\Ook bij www.rose.de staan diverse racers van goede kwaliteit, die eveneens binnen je budget vallen. Bij Rose heb je de mogelijkheid om naar de winkel in Bocholt te gaan, te passen en te kopen, maar bestellen via internet kan ook. Als je zelf een beetje handig bent is dit de ideale keuze. Voor Canyon geldt hetzelfde, daar kun je in Heerlen een fiets gaan passen. In Heerlen kopen gaat dan weer niet, dit moet via de Canyon site.
Zorg dat je ook wat geld overhoudt voor
-pedalen + schoenen
-een fietsbroek (erg belangrijk!)
-een fietsshirt
-reserve binnenbandjes, zadeltasje, pompje en dat soort kleine dingetjes.
Zorg dat je ook wat geld overhoudt voor
-pedalen + schoenen
-een fietsbroek (erg belangrijk!)
-een fietsshirt
-reserve binnenbandjes, zadeltasje, pompje en dat soort kleine dingetjes.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
-
- Forum-lid
En dan kom je inderdaad bij Canyon of Red Bull terecht.
Radon heeft ook enkele mooie fietsen in dezelfde kwaliteit en prijs.
Radon heeft ook enkele mooie fietsen in dezelfde kwaliteit en prijs.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Nou ja, voor 1500 kun je best wel e.e.a. kopen....
ok, qua prijs/kwaliteit winnen canyon/red bull/.. natuurlijk, maar een mid-end fiets met bijv. ultegra is bij wel meer merken haalbaar. Als je bijv. van spannnende spuitschema's houdt zul je toch een ander merk dan canyon/red bull/.. moeten kiezen.
ok, qua prijs/kwaliteit winnen canyon/red bull/.. natuurlijk, maar een mid-end fiets met bijv. ultegra is bij wel meer merken haalbaar. Als je bijv. van spannnende spuitschema's houdt zul je toch een ander merk dan canyon/red bull/.. moeten kiezen.
Het tijdschrift Fiets heeft dit jaar ook een speciale uitgave voor de beginnende wielrenner. Ik heb het zelf niet gelezen maar mischien zijn er forumleden die dat wel hebben gedaan en wellicht kunnen vertellen of het een aanrader is voor MPC?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Een andere tip voor MPC bij de aanschaf van de fiets, als je geinteresseerd bent in Canyon of Red Bull vergeet niet te kijken naar overjarige modellen die soms met flinke kortingen worden aangeboden. Canyon heeft die hier en hier staan. Bij Roseversand staan ze soms ook op hun website, maar soms ook niet. Dan moet je er speciaal naar vragen. Ik weet niet hoe het zit met andere merken maar daar kun je i.i.g. informeren. Ook bij de FM kun je op die manier heel goed slagen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Ik ben geen lid van fiets, maar ik kan wel e.e.a. verzinnen...
Compleet random wat in me opkomt: Bianchi 1885, Cube Agree, Focus Variado Expert, Trek 1.7/1.9, Gazelle V6, .... bij een aantal houd je zelfs nog geld over
^ Dat is idd een goede tip, ik heb mijn racer in de outlet van Canyon gekocht
Compleet random wat in me opkomt: Bianchi 1885, Cube Agree, Focus Variado Expert, Trek 1.7/1.9, Gazelle V6, .... bij een aantal houd je zelfs nog geld over
^ Dat is idd een goede tip, ik heb mijn racer in de outlet van Canyon gekocht
Voor 1500 euro kun je best een leuk karretje kopen. Wat vind je belangrijk?
Uitstraling merk?
Wil je een fiets die iedereen heeft of juist niet?
Is gewicht belangrijk? Looks? Stevigheid?
Wil je online kopen? Of bij een fietsenmaker?
Uitstraling merk?
Wil je een fiets die iedereen heeft of juist niet?
Is gewicht belangrijk? Looks? Stevigheid?
Wil je online kopen? Of bij een fietsenmaker?
Alhoewel ik al wat jaren fiets, heb ik de speciale uitgave van Fiets voor de beginnende wielrenner toch besteld en gelezen. Gewoon omdat ik zowat alles lees wat met fietsen te maken heeft (Fiets, Cyclo Sprint, Wieler Revue, Roadbike, Tour). Ik ben er van overtuigd dat deze uitgave voor een beginnende fietser heel wat nuttige informatie bevat. Ik kan het MPC aanraden.
Real men wear blûk!!! Marcel