Hallo,
Ik heb een setje Eurus wielen van 2007. Nu heb ik een beetje speling op het achterwiel. Ik kan geen beschrijving vinden hoe ik dit op moet lossen. Bij mijn Mavic's is het effe met het speciale sleuteltje draaien. Wie kan mij het uitleggen ?
Danke je,
Patrick
Camagnolo Eurus speling 2007/2008 model
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
Hoi,
Ik had hetzelfde met mijn nieuwe Eurus wielen maanden geleden. Simpel. Er zitten twee zwarte schroefjes op de naaf. Voor de rest zie je handleiding of de vorige post. Niet TE HARD aandraaien hey. Het moet soepel maar zonder speling blijven ronddraaien. Ik houd altijd de uiteinden tussen mijn vingers nadat ik de zaak heb aangedraait (wiel geef je een slinger en DAN op de uiteinden vastpakken).
Ook al loopt het soepel, je mag niet de hobbels van de lagers voelen tijdens het ronddraaien.
Als de fiets stil staat dan mag je je geen duidelijke speling waarnemen als je het wiel op 90 graden (dus haaks op de rijrichting) beweegt. Geen waarneembare hobbel waar je overheen moet. Moeilijk uit te leggen.
7. HUBS ADJUSTMENT
• Unscrew the screws with a 2,5 mm Allen wrench and remove
the side covers (A - Fig. 8). Be sure not to damage the
hub or spokes.
• Fully insert the 2.5 mm Allen wrench (C - Fig. 18) into the screw (A - Fig. 18) of the lockring (B - Fig. 18) and tighten by approximately
three (3) turns.
• To reduce axle clearance, tighten the lockring (B - Fig. 18) by turning it clockwise by hand.
• To increase axle clearance, loosen the lockring (B - Fig. 18) by turning it counter-clockwise by hand. Strike the screw (Fig. 19) lightly
with the plastic handle of the Allen wrench.
• Tighten the Allen screw (A - Fig. 18) with the wrench properly seated on it until the gap (X - Fig. 18) on the lockring (B - Fig. 18) is
completely closed.
• Make sure that the adjustment is correct (the axle slides easily and without play), otherwise repeat the adjustment procedure.
• When the adjustment is correct, replace the side covers by screwing the screws with a 2,5 mm Allen wrench.
Mvg, Zorro
Ik had hetzelfde met mijn nieuwe Eurus wielen maanden geleden. Simpel. Er zitten twee zwarte schroefjes op de naaf. Voor de rest zie je handleiding of de vorige post. Niet TE HARD aandraaien hey. Het moet soepel maar zonder speling blijven ronddraaien. Ik houd altijd de uiteinden tussen mijn vingers nadat ik de zaak heb aangedraait (wiel geef je een slinger en DAN op de uiteinden vastpakken).
Ook al loopt het soepel, je mag niet de hobbels van de lagers voelen tijdens het ronddraaien.
Als de fiets stil staat dan mag je je geen duidelijke speling waarnemen als je het wiel op 90 graden (dus haaks op de rijrichting) beweegt. Geen waarneembare hobbel waar je overheen moet. Moeilijk uit te leggen.
7. HUBS ADJUSTMENT
• Unscrew the screws with a 2,5 mm Allen wrench and remove
the side covers (A - Fig. 8). Be sure not to damage the
hub or spokes.
• Fully insert the 2.5 mm Allen wrench (C - Fig. 18) into the screw (A - Fig. 18) of the lockring (B - Fig. 18) and tighten by approximately
three (3) turns.
• To reduce axle clearance, tighten the lockring (B - Fig. 18) by turning it clockwise by hand.
• To increase axle clearance, loosen the lockring (B - Fig. 18) by turning it counter-clockwise by hand. Strike the screw (Fig. 19) lightly
with the plastic handle of the Allen wrench.
• Tighten the Allen screw (A - Fig. 18) with the wrench properly seated on it until the gap (X - Fig. 18) on the lockring (B - Fig. 18) is
completely closed.
• Make sure that the adjustment is correct (the axle slides easily and without play), otherwise repeat the adjustment procedure.
• When the adjustment is correct, replace the side covers by screwing the screws with a 2,5 mm Allen wrench.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock