Ritchey Superlogic carbon clincher
- enrico-s-works
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
- Locatie: Ede
Bemoei me nooit zo heel veel met allerlei topics, maar vermaak me prima met lezen hier op het Fiets forum. Op dit moment heeft vooral het onderwerp 'wielen' mijn aandacht. Maar..... Ik kom nergens informatie tegen over de twee wielsets die mijn grootste aandacht nodig hebben. Dit zijn: Mavic Cosmic Carbone SLR 2011 en Ritchey Superlogic Carbon 46 Clincher.
Dus toch maar eens een topic aanmaken:
Zijn beide nieuwe wielsets, maar zijn er toch al medeforummers die hun mening willen delen? Zo lees ik nergens op het forum iets over Ritchey wielen.Kan een slecht teken zijn of ......... Heb uiteraard het SLR- topic gelezen, maar niets over de 2011 versie (zijn volgens mij ook nog niet uitgeleverd, maar misschien heeft toch iemand ze al).
Fiets waar ze onder gaan komen is m'n Specialized S-Works 2010 in rood/ wit met SRAM Red.
Bedankt vast voor jullie reactie(s).
Gr. Enrico
Dus toch maar eens een topic aanmaken:
Zijn beide nieuwe wielsets, maar zijn er toch al medeforummers die hun mening willen delen? Zo lees ik nergens op het forum iets over Ritchey wielen.Kan een slecht teken zijn of ......... Heb uiteraard het SLR- topic gelezen, maar niets over de 2011 versie (zijn volgens mij ook nog niet uitgeleverd, maar misschien heeft toch iemand ze al).
Fiets waar ze onder gaan komen is m'n Specialized S-Works 2010 in rood/ wit met SRAM Red.
Bedankt vast voor jullie reactie(s).
Gr. Enrico
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wil je een dergelijke set dan zouden de DT carbon clincher 46 wielen interessant kunnen zijn. Dit zijn verkapte Reynolds DV's en voor dat geld vindt je weinig beters.
Ritchey zal niemand meer kopen (ze kunnen veel maar wielen maken hoort daar helaas niet bij) en de mavics zijn nog te nieuw en die zal inderdaad niemand hebben.
Ritchey zal niemand meer kopen (ze kunnen veel maar wielen maken hoort daar helaas niet bij) en de mavics zijn nog te nieuw en die zal inderdaad niemand hebben.
- enrico-s-works
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
- Locatie: Ede
Sharkman; jij vast bedankt voor je input. Ga die dan maar eens beter bekijken. Was ze al wel tegengekomen, dus maar weer terugzetten op m´n shortlist.
Ben normaal iemand die gerust iets nieuws durft/wil kopen, maar dit is serieus geld voor een probeersel.
Meer reacties/meningen/ervaringen? Iemand die met de genoemde DT Swiss (RRC 46) wielen rijd?
Ben normaal iemand die gerust iets nieuws durft/wil kopen, maar dit is serieus geld voor een probeersel.
Meer reacties/meningen/ervaringen? Iemand die met de genoemde DT Swiss (RRC 46) wielen rijd?
Ik vind de Mavic cosmic carbon slr 2011 ook erg mooi. Met de zwarte maar toch soort van aluminium velgrand lijken ze full carbon en zijn ze waarschijnlijk een stuk robuuster dan een full carbon setje. Bij mij zouden ze onder een Colnago M10 komen.
In de prijsklasse van die mavics is de keuze toch wel groot, daarom ga ik woensdag eens informeren naar een setje Edco carbon clinchers. De Edco naven zouden zeer goed zijn.
Andere suggesties zijn welkom. Zolang de wielen maar niet blinken!
In de prijsklasse van die mavics is de keuze toch wel groot, daarom ga ik woensdag eens informeren naar een setje Edco carbon clinchers. De Edco naven zouden zeer goed zijn.
Andere suggesties zijn welkom. Zolang de wielen maar niet blinken!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Edco is een stap minder dan bijv. de Campa/Shimanon da/DT 240s naven (maar ook goedkoper).
De mavic velgen zijn op zich goed maar de niewe coating zorgt wel voor extreem snelle slijtage van de blokken en ben je er doorheen.....
De mavic velgen zijn op zich goed maar de niewe coating zorgt wel voor extreem snelle slijtage van de blokken en ben je er doorheen.....
Volgens dit artikel maakt Ritchey voor hun SuperLogic velgen gebruik van de hulp van Reynolds.
Alleen technologie (kennis) of ook de daadwerkelijke productie, wordt echter niet duidelijk.
Wel hun eigen naven, maar ten opzichte van DT (240s) zal dat niet zo snel een verbetering zijn.
Alleen technologie (kennis) of ook de daadwerkelijke productie, wordt echter niet duidelijk.
Wel hun eigen naven, maar ten opzichte van DT (240s) zal dat niet zo snel een verbetering zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
If you can't beat them....... Dat zijn zo te zien gewoon assault velgen (in ieder geval een stuk degelijker dan de ooit gebruikte Zipp lookalikes). Spaken zijn beter dan die van de Assaults (in ieder geval die van den 2009 versie) En als er ook nog reynolds naven in zitten (ze lijken er vanaf een afstandje op maar zijn niet 100% gelijk, Dt240 is het in ieder geval niet)......
- enrico-s-works
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
- Locatie: Ede
Aha, nog een interessante bijdrage. Ben alleen bang dat er nog weinigen iets kunnen vertellen over de Forty Sixes C. Behalve dan mensen van Tehava of personen met aandelen daar die ze geweldig zullen vinden. Google maar eens: Reynolds Forty six review. Je kunt dan wel wat vinden, maar ja, er zo'n gezegde met een zwaluw en zomer.... .
Wat ik tot op heden heb gevonden: velgen van DT zouden bij Reynolds vandaan komen. Normaal ( met de DV46C UL) maakte Reynolds gebruik van op eigen specificaties gemaakte naven van DT. Kijk je nu op de website van Reynolds, wordt de afkomst van de naven vakkundig geheim gehouden als in, worden gewoonweg niet genoemd......
Wie weet meer?
Wat ik tot op heden heb gevonden: velgen van DT zouden bij Reynolds vandaan komen. Normaal ( met de DV46C UL) maakte Reynolds gebruik van op eigen specificaties gemaakte naven van DT. Kijk je nu op de website van Reynolds, wordt de afkomst van de naven vakkundig geheim gehouden als in, worden gewoonweg niet genoemd......
Wie weet meer?