Pagina 1 van 2
Fulcrum racing 1
Geplaatst: 01 aug 2008 00:07
door patmaessen
Heeft iemand van jullie ervaring met de fulcrum racing 1. Ik lees posts op internet met een max gewicht van 82 kg, maar heb ook al 100 kg gezien als toelaatbaar gewicht van de rijder. Toevallig ook nog tips waar ze goedkoop te krijgen zijn. Thx.
Geplaatst: 01 aug 2008 01:18
door alejandro
Fulcrum komt uit de Campagnolo "stal" (min of meer vergelijkbaar met de Eurus) en daar wordt niet een expliciet maximum gewicht aangegeven, maar slechts een (hele conservatieve) waarschuwing.
Uit de manual (
http://www.fulcrumwheels.com/repository ... L-0507.pdf):
Als u meer dan 82kg/180lbs weegt moet u goed opletten en uw fiets vaker laten nakijken (ten opzichte van iemand die minder dan 82kg/180 lbs weegt) om te controleren of er barsten, vormveranderingen, tekenen van moeheid of slijtage zijn. Controleer samen met uw rijwielhandelaar of de Fulcrum wielen die u gekozen heeft geschikt zijn voor het gebruik dat u ervan wilt maken en bepaal samen met hem hoe vaak het nakijken moet gebeuren.
90kg zou moeten kunnen, maar met 100kg zoek je denk ik al redelijk de grenzen op.
Goedkoop(st):
http://www.dewielershop.nl voor 575.00EUR
http://bike-palast.com voor 559EUR
Geplaatst: 01 aug 2008 02:09
door vanderbulck
Heb nog goedkoper gevonden:
http://www.bikegear.be/winkel/index.php ... cts_id=190
Voor 550,95 Euro
Zijn momenteel wel ff uitverkocht
Geplaatst: 01 aug 2008 03:29
door ericpeters
Een vriend van me met over de 100kg heeft nooit problemen met de Racing 1, samen met Eurus zo een beetje de beste en stijfste Alu systeem wielen verkrijgbaar.
Geplaatst: 01 aug 2008 14:52
door jiminez
Ik rijd zelf sinds dik 2 jaar met fulcrum 1, mijn gewicht schommelt tussen de 80 & de 85kg. Tot nu toe geen omkijken naar gehad, bollen super.
Geplaatst: 01 aug 2008 15:35
door refie
Volgens mij is hier al best veel over vermeld op het forum. Maar echt met 100kg geven ze geen krimp. Natuurlijk is rijstijl wel van invloed.
Geplaatst: 01 aug 2008 17:04
door rezne
Ik rijd nu iets meer dan een jaar met de R1's en ze zijn nog altijd super. Ondertussen denk ik dat ze zo'n 20.000 km gedraaid hebben, onder allerlei weersomstandigheden. Ik wissel ze af met andere wielsets, maar ze blijven super aanvoelen. In al die kilometers heb ik 1x de spaakspanning iets moeten verhogen: verder nooit problemen. Kopen kopen kopen :rolleye:
Geplaatst: 04 aug 2008 14:29
door jiminez
Lap, van 't weekend nog eens aan een wedstrijdje deelgenomen, met voorwiel derailleur van wiebelende voorganger stevig geraakt met als resultaat 2 kromme spaken. Wiel is nog steeds recht maar spaken zullen voor de veiligheid toch vervangen moeten worden. Ben benieuwd of de spaken los te verkrijgen zijn.....binnen een behoorlijke termijn. De "Campa-stal" belooft op dit vlak niet al te veel goeds allessinds.
Geplaatst: 05 aug 2008 10:30
door alejandro
Jiminez schreef:Lap, van 't weekend nog eens aan een wedstrijdje deelgenomen, met voorwiel derailleur van wiebelende voorganger stevig geraakt met als resultaat 2 kromme spaken. Wiel is nog steeds recht maar spaken zullen voor de veiligheid toch vervangen moeten worden. Ben benieuwd of de spaken los te verkrijgen zijn.....binnen een behoorlijke termijn. De "Campa-stal" belooft op dit vlak niet al te veel goeds allessinds.
De ALU spaken van de R1 zijn wel wat kwetsbaarder dan de RVS spaken van de R3, maar ik denk dat er maar weinig spaken ongeschonden blijven als er een derailleur tussen komt.
Je moet maar zo denken: met 2 verbogen spaken rij je dus eigenlijk met slechts 14 spaken (op spanning) en toch is het wiel nog recht. Dat is zo slecht nog niet!
Reserve spaken (bijvoorbeeld):
http://www.fietspunt.nl/shop/showarticl ... crum_Zwart
Voor de R1 is er volgens mij geen mini-kit (zoals voor de R3), dus ben je aangewezen op "dure" spaken per stuk (of direct een volledige kit).
Geplaatst: 05 aug 2008 14:25
door jiminez
Het verbaasde mij ook na afloop vd wedstrijd te zien hoe de spaken eruit zagen, heb er zelfs de sprint nog mee gewonnen!
Enorm bedankt voor de weg naar de reserve-spaken maar ik ga eerst mijn lokale fietsenboer vanwaar de wielen komen de kans geven. Ik doe zelf wel één en ander aan mijn fiets maar spaken vervangen is voor mij voorlopig een brug te ver. Heb al eens een oud wiel proberen rechten en dat was geen onverdeeld succes, om het licht uit te drukken.
Verklooit de fietsenboer het, dan is het zijn verantwoordelijkheid hé.
Geplaatst: 08 aug 2008 13:14
door patmaessen
Fulcrums zijn binnen. Zien er super mooi uit. Nu nog fiets afmonteren en dan kan het feest beginnen.
Geplaatst: 08 aug 2008 14:52
door jiminez
"Het verbaasde mij ook na afloop vd wedstrijd te zien hoe de spaken eruit zagen, heb er zelfs de sprint nog mee gewonnen!
Enorm bedankt voor de weg naar de reserve-spaken maar ik ga eerst mijn lokale fietsenboer vanwaar de wielen komen de kans geven. Ik doe zelf wel één en ander aan mijn fiets maar spaken vervangen is voor mij voorlopig een brug te ver. Heb al eens een oud wiel proberen rechten en dat was geen onverdeeld succes, om het licht uit te drukken.
Verklooit de fietsenboer het, dan is het zijn verantwoordelijkheid hé. "
Hij had de spaken zelfs op stock!!! Prijs val je steil van achterover (12euro/stuk) maar is dus opgelost.
Oef.