Hoi allemaal.
Heb me op dit forum aangemeld met de hoop dat jullie me kunnen helpen met de keuze tussen twee fietsen.
Als beginner wil ik samen met 2 vrienden wekelijks gaan toeren.
Vrienden van me rijden op racefietsen maar ben niet zo kapot van de lage zit op een racefiets. Een vriend van me liet me zijn Koga Roadchamp zien en dit spreekt me meer aan dus ben ik gaan zoeken.
Mijn keus gaat nu eigenlijk nog tussen de:
Cube SL Road Team (€1049)
http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/SL- ... .htm#anker
Of de:
Koga Miyata Roadchamp (€1149)
http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... ullSpecs=1
Ik ben 1.90 lang en weeg 87 kilo. Binnenbeenlengte is 88cm.
FM raadt me een koga met framemaat 58 aan en andere FM een cube met 59.
Allebij lijken ze mij aan de kleine kant......
Een maatje van me heeft de koga (wel de 2006) en is er wild van.
Vind zelf de kleur iets minder maar evengoed een mooie fiets.
De Cube liep ik per ongeluk tegenaan en vind het een erg mooie fiets.
Heeft ook ultegra (gedeeltelijk) ipv Tiagra.
Prijsverschil is 100 euro in voordeel van de cube alleen ben ik niet bekend met het merk.
Zijn er hier mensen die me tips of ervaringen kunnen geven met beide fietsen (of merken)?
Alle hulp is welkom!
Nieuwe hybride (fitness) fiets.
Die binnenbeenlengte lijkt me gezien je lengte niet helemaal goed...
Zal wel iets van 87 cm zijn.
Ik zou persoonlijk voor de cube gaan. waarom? Meer value for money...
Koga is ook gewoon een goede fiets, maar de afmontage vind ik minder.
Zal wel iets van 87 cm zijn.
Ik zou persoonlijk voor de cube gaan. waarom? Meer value for money...
Koga is ook gewoon een goede fiets, maar de afmontage vind ik minder.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Je hebt gelijk de lengte moet 88 zijn, typefoutje...
Lijken het dan de goede framematen of vind je ze ook aan de krappe kant?
Bij de koga is trouwens bij gelijke framemaat de lengte tussen zadel en stuurpen net iets groter.
Heb gefietst op een 58 en 60 koga. 58 stond op mij afgesteld en fietste goed (oogt iets klein voor mij volgens mijn vriendin) en de 60 was al verkocht en werd dus niet bijgesteld en deze kwam dus vrij groot op me over...
De cube was een 54 en werd dus hoog op zijn zadel gezet en dit was dus echt te klein voor me.
Morgen probeer ik een 59 cube.
De FM (die beide merken levert) gaf idd ook aan dat je meer value for money krijgt bij de Cube maar wil graag meer meningen horen dan alleen de verkoper
Lijken het dan de goede framematen of vind je ze ook aan de krappe kant?
Bij de koga is trouwens bij gelijke framemaat de lengte tussen zadel en stuurpen net iets groter.
Heb gefietst op een 58 en 60 koga. 58 stond op mij afgesteld en fietste goed (oogt iets klein voor mij volgens mijn vriendin) en de 60 was al verkocht en werd dus niet bijgesteld en deze kwam dus vrij groot op me over...
De cube was een 54 en werd dus hoog op zijn zadel gezet en dit was dus echt te klein voor me.
Morgen probeer ik een 59 cube.
De FM (die beide merken levert) gaf idd ook aan dat je meer value for money krijgt bij de Cube maar wil graag meer meningen horen dan alleen de verkoper
Cube is niet echt onbekend meer hoor. Op de gemiddelde Zondag zie je er 10tallen rijden.
Omdat ze goed betaalbaar zijn, natuurlijk:D
Die wielen op de Koga, wh r500, staan niet bekend als superstrak. De meesten zeggen denk ik ronduit slap. Terwijl Vista SL's toch wel goed bekend staan.
Als die Cube lekker rijdt is dat de beste koop
Omdat ze goed betaalbaar zijn, natuurlijk:D
Die wielen op de Koga, wh r500, staan niet bekend als superstrak. De meesten zeggen denk ik ronduit slap. Terwijl Vista SL's toch wel goed bekend staan.
Als die Cube lekker rijdt is dat de beste koop
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid
ik heb zelf ook een Cube, alleen dan een racefiets. Hij bevalt zeer goed. Maar als je "Cube" invult in de zoekfunctie dan vind je genoeg informatie over het merk Cube.
-
- Forum-lid
ik heb inmiddels 3500 cube km achter de rug en ben zeer tevreden. dit zegt natuurlijk niet alles maar over het algemeen leveren ze een degelijk product af denk ik. ik vraag me alleen af hoe gelukkig je wordt van een recht stuur....de zit op een racefiets is even wennen maar ik fiets tegen de wind in liever op mijn racefiets dan in de houding op mijn mountainbike.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr