Geluid Rohloff naaf
-
- Forum-lid
Het zal zijn bij de 6-7 versnelling en Ja dan is zeker normaal! Kan in de loop van de tijd iets minder worden maar helemaal weg gaan zal het niet! Technisch ben ik iets minder maar het zou komen door dat je van ene deel van versnellingsdeel overschakelt naar andere deel is ook ander tandwiel groep! Maar misschien is er iemand die dat beter kan uitleggen!
PamScalpel
-
- Forum-lid
Volgens mij maakt de 7e versnelling het meest geluid omdat dan alle tandwielen draaien. Ondanks dat het iets minder wordt vind ik het toch een raar "zagend" geluid. Verder is zo'n naaf een super produkt.
Zijn hier nog Kestrel liefhebbers?
klopt, de 7e versnelling maakt de meeste herrie.
Als je de fiets net hebt moet je na zo'n 100 km de olie in de naaf vervangen. Daarna loopt de boel al meteen een stuk beter.
Als je nog steeds vindt dat 't teveel herrie maakt kan je ook achter een groter tandwiel monteren (of voor een kleiner natuurlijk) zodat je minder snel hoeft terug te schakelen en dus langer in de hogere (stille) versnellingen kan rijden.
Als je de fiets net hebt moet je na zo'n 100 km de olie in de naaf vervangen. Daarna loopt de boel al meteen een stuk beter.
Als je nog steeds vindt dat 't teveel herrie maakt kan je ook achter een groter tandwiel monteren (of voor een kleiner natuurlijk) zodat je minder snel hoeft terug te schakelen en dus langer in de hogere (stille) versnellingen kan rijden.
Trappen maar!
Wel grappig om achter zo'n naaimachientje te rijden hoor!
Denk maar zo: bij een conventionele aandrijving (derraileurs etc) kraakt, knarst en piept er ook van alles na 1 modderige plas! Dan valt zo'n Rohloff naaf nog wel mee (hij blijft natuurlijk wel loodzwaar.....:p)
Denk maar zo: bij een conventionele aandrijving (derraileurs etc) kraakt, knarst en piept er ook van alles na 1 modderige plas! Dan valt zo'n Rohloff naaf nog wel mee (hij blijft natuurlijk wel loodzwaar.....:p)
Gang is alles!!
tja je betaalt wat meer maar je bent ook van een hoop gesodemieter af. Het extra gewicht vind ik heel erg meevallen maar dat is een eeuwige discussie waar je toch nooit zomaar uitkomt.
Wat ik ook een voordeel vind is dat je af bent van dat gekletter en gerammel onder je fiets. Als je over een setje boomwortels heen rijdt blijft je ketting perfect strak en slaat niet continue tegen je achtervork. Ook in afdalingen dus perfect.
Wat ik ook een voordeel vind is dat je af bent van dat gekletter en gerammel onder je fiets. Als je over een setje boomwortels heen rijdt blijft je ketting perfect strak en slaat niet continue tegen je achtervork. Ook in afdalingen dus perfect.
Trappen maar!