Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsgebieden in Italië

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 25 jul 2008 16:41

Mijn vriend en ik willen naar Italië op vakantie (mooi weer, relaxed kamperen, lekker eten, je kent dat wel), maar het is natuurlijk ook de bedoeling dat we flink gaan fietsen.

Nu is het zo dat mijn lief een tamelijk goeie klimmer is, maar dat ik zelf bergop een stuk minder hard ga. Die combi kan je relatie behoorlijk op de proef stellen als je midden in de Dolomieten gaat zitten, stel ik me zo voor :rolleye:

Dus eigenlijk zouden we het liefst ergens willen zitten waar je zowel leuk (maar niet al te heftig) kan klimmen, als iets relaxtere, vlakkere stukken fietsen.

Kan iemand ons iets aanraden?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 jul 2008 17:24

TOSCANE!!!

hoge bergen, lage bergen en mooie natuur.
Het eten is uitstekend in deze regio. Daarom alleen al is Toscane een bezoekje waard.
Live fast; die young. mijn blog

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 25 jul 2008 18:09

In de meest interessante fietsgebieden van Italië zal altijd wel geklommen moeten worden, vrees ik. Lombardije, Emilië, Piemonte, Trentino, Veneto, Abruzzen, Toscane, Umbië etc. etc. Nergens is het echt vlak. Of je moet kustwegen gaan opzoeken (druk!! en gevaarlijk!!) of fietsen op de Pau-vlakte (minst mooie deel van Italië).

Waarom niet gezellig kamperen in Nederland?? ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 25 jul 2008 18:52

Ik zei ook niet dat het vlak moest zijn, sterker nog, er moet wel reliëf in zitten, anders kan je net zo goed thuisblijven. Alleen midden in het hooggebergte zitten is niet relaxt als de een vier keer zo snel boven is als de ander. Dus ik zoek een soort tussenweg.

Toscane was idd een van onze opties. Zijn er bepaalde gebieden in Toscane die aan te bevelen zijn?

rs78
Forum-lid

rs78 25 jul 2008 21:14

Toscane lijkt me dan perfect. Ik zou het gedeelte ten oosten van Florence doen. Daar heb je meer 'vlakke' stukken dan bijvoorbeeld in de buurt van Lucca. Zelf vind ik het ook een stuk mooier en vooral rustiger fietsen. Maar omdat dit mijn thuisbasis is, ben ik misschien niet geheel objectief ;).
In de omgeving van Pontassieve (15 km ten oosten van Florence) heb je verschillende bergen tot 1000 meter, maar je kunt ook langs de Arno fietsen en dan is het relatief vlak. Ook is de Chianti-streek dichtbij; veel korte steile klimmetjes.

Als je een camping in de buurt zoekt, kan ik 'il poggetto' aanraden: http://www.campingilpoggetto.com .

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 26 jul 2008 00:33

Bedankt voor de tips! Ik ga morgen maar eens proberen wat reisgidsjes te shoppen, ik hou jullie aanbevelingen in mijn achterhoofd.

Plaats reactie