Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

vliegtuig

dmoller
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:49

dmoller 21 jul 2008 13:14

Zijn er mensen met positieve dan wel negatieve ervaringen wat betreft het meenemen van racewielen op een KLM vlucht. En krijg je ze evt mee als handbagage?

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 21 jul 2008 13:21

ik heb geen ervaring met het meenemen van wielen.
Maar ik kan je wel vertellen dat je ze niet mee kan nemen als handbagage. Ze voldoen niet aan de eisen van maximale afmetingen handbagage. Vriedinnetje is stewardess bij KLM dus uit betrouwbare bron.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2008 13:21

Ze zijn inderdaad officieel te groot om als handbagage mee te nemen, maar daar is wel een truukje voor, namelijk door met 2 of meer man om de beurt in te checken. Zo kan de één op de bagage van de ander letten.

Als je al online bent ingecheckt, staat je plaats toch al vast dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet naast elkaar zit. Het enige wat je dan aan de balie hoeft te doen is je ruimbagage in te checken.

dmoller
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:49

dmoller 21 jul 2008 13:59

IK reis alleen dus dat gaat niet helemaal lukken.
Wielen inchecken in goede wieltassen. Is dat een optie?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2008 14:02

Als je alleen reist, kun je toch wel iemand vinden die eventjes op je wielen wil passen? Desnoods geef je ze eventjes aan de persoon achter je in de rij. Beetje inventief zijn hè....

Inchecken in tassen zou ik nooit doen, tenzij het in de hard plastic koffer is.

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 21 jul 2008 14:09

ik krijg net te horen van "de expert" dat je echt problemen krijgt (bij de gate of eventueel in het vliegtuig) als je grote dingen als handbagage wil meenemen. Ze gaan dan alsnog mee als ruimbagage.
Ze geeft wel aan dat ze in het ruim als speciale bagage aangemerkt kunnen worden en dan voorzichtig (!!??) vervoerd worden. Bel even de KLM voordat je vliegt.
OVerigens zou ik ook geen gebruik van wieltassen maken, maar van een koffer.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 21 jul 2008 17:26

Reken er niet op dat ze voorzichtig worden behandeld!
Zoals Havanna reeds aangaf, tracht je ze best mee te "smokkelen" op het vliegtuig. Nonchalant en argeloos instappen met die fietstassen en doen alsof je neus bloed. Eenmaal op het vliegtuig kan je , als de stewards een opmerking maken, altijd vriendelijk vragen of ze je wielen niet in de kleerkast vooraan in het vleigtuig willen plaatsen.
Ben gisteren vanuit Brussel teruggekeerd naar Orlando en de schrik sloeg me om het hart toen ik zag hoe m'n fietskoffer werd behandeld. De fiets is gelukkig OK.

dmoller
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:49

dmoller 21 jul 2008 18:28

OK dank voor de INFO allen

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 21 jul 2008 19:21

Het volgende gaat dan niet over wielen mee als handbagage,
groot deel van me wielen gaat met de KLM.
Regel een kartonnen doos bij de FM maker waar wielen normaal ingeleverd worden, inprincipe zouden ze dan gewoon onbeschadigd aan moeten komen. (Let op wel aan beide kanten doppen in de naaf doen.)

slickr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 apr 2007 23:29

slickr 20 nov 2008 12:47

Ik ga volgende maand op stage naar de US en wil graag mn fiets meenemen. Echter als je naar de US reist mag je je koffer niet op slot doen omdat de douane aldaar zonder pardon je koffer openbreekt om de inhoud eens nader te bekijken. Nu heb ik voor mn normale koffer al een speciaal slot gekocht zodat het slot niet open hoeft te worden gebroken, hoe zit dit met een fietskoffer of een fietsdoos, breken ze die ook zomaar open?

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 20 nov 2008 13:03

Het is heel simpel.
Als je "selected" bent ( uitverkoren ), gaat echt alles open. Wat niet open is wordt opengemaakt en wat niet opengemaakt kan worden wordt opengebroken. Tegensputteren heeft totaal geen zin, je maakt het jezelf alleen maar nog moeilijker.
Dit is mij tot op heden alleen overkomen bij binnenlandse vluchten in de US maar er zijn ook gevallen van mensen die dit buiten de US hebben meegemaakt.
Mijn advies: Doe al je bagage dicht met een stevige spanband er omheen met veel knopen erin maar niet op slot, dit houdt je bagage dicht bij de afhandeling van je bagage. Deze spanband wordt keurig losgemaakt en weer vastgemaakt in geval dat ze je bagage willen checken. Als Europeaan moet je erop rekenen bij elke vijf tot acht vluchten een keer "selected" te zijn, meestal voor de vlucht die gaat naar de bestemming die je hebt geschreven op je visumaanvraag.
Veel succes, je hoeft er echt niet tegenop te zien als je niets te verbergen hebt, ga alleen niet "bijdehand" doen. Daar kunnen ze echt niet om lachen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 nov 2008 13:03

Als je een standaard U-slotje hebt aan je koffer, hebben zij lopers om die open te doen. Heb je het allerlaatste/nieuwste type slotje, dan breken ze het open. Best een spanriem omheen doen. Dan valt je koffer niet open, en kunnen ze zonder problemen (eventueel, ze doen het echt niet altijd) je koffer inspecteren.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie