Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

vliegtuig

dmoller
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:49

dmoller 21 jul 2008 13:14

Zijn er mensen met positieve dan wel negatieve ervaringen wat betreft het meenemen van racewielen op een KLM vlucht. En krijg je ze evt mee als handbagage?

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 21 jul 2008 13:21

ik heb geen ervaring met het meenemen van wielen.
Maar ik kan je wel vertellen dat je ze niet mee kan nemen als handbagage. Ze voldoen niet aan de eisen van maximale afmetingen handbagage. Vriedinnetje is stewardess bij KLM dus uit betrouwbare bron.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2008 13:21

Ze zijn inderdaad officieel te groot om als handbagage mee te nemen, maar daar is wel een truukje voor, namelijk door met 2 of meer man om de beurt in te checken. Zo kan de één op de bagage van de ander letten.

Als je al online bent ingecheckt, staat je plaats toch al vast dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet naast elkaar zit. Het enige wat je dan aan de balie hoeft te doen is je ruimbagage in te checken.

dmoller
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2007 23:49

dmoller 21 jul 2008 13:59

IK reis alleen dus dat gaat niet helemaal lukken.
Wielen inchecken in goede wieltassen. Is dat een optie?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jul 2008 14:02

Als je alleen reist, kun je toch wel iemand vinden die eventjes op je wielen wil passen? Desnoods geef je ze eventjes aan de persoon achter je in de rij. Beetje inventief zijn hè....

Inchecken in tassen zou ik nooit doen, tenzij het in de hard plastic koffer is.

roro27
Forum-lid
Berichten: 788