Ik zag op marktplaats een advertentie van iemand die Assos 2008!!! voor 25% korting doet aanbieden.
Ik kan niet anders dan hier erg wantrouwend op zijn aangezien Assos werkt met vaste prijzen in binnen en buitenland.
Heeft iemand soms ervaring met deze persoon op marktplaats.
Link gewijzigd na reactie.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http
Assos kleding met 25% korting op marktplaats.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt, heb de link gewijzigd.
Voordeel van vaste prijzen mi. is dat je voorkomt dat mensen het ene moment de volle prijs betalen en een poos later het voor dumpprijzen weggaat omdat er toevallig een andere kleur komt.
Dan voel ik mij als klant pas bekocht ......
Lijkt mij trouwens voor menig dealer ook niet slecht gezien de internet concurrentie.
Voordeel van vaste prijzen mi. is dat je voorkomt dat mensen het ene moment de volle prijs betalen en een poos later het voor dumpprijzen weggaat omdat er toevallig een andere kleur komt.
Dan voel ik mij als klant pas bekocht ......
Lijkt mij trouwens voor menig dealer ook niet slecht gezien de internet concurrentie.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De eigenaar van www.dewielershop.nl vertelde me dat hij zich dood lacht om de winstmarge die hij op Assos-kleding heeft. Er kan dus gestunt worden.
velo schreef:
Voordeel van vaste prijzen mi. is dat je voorkomt dat mensen het ene moment de volle prijs betalen en een poos later het voor dumpprijzen weggaat omdat er toevallig een andere kleur komt.
Dan voel ik mij als klant pas bekocht ......
Als dealers en importeurs vaste prijzen hanteren zou je je altijd bekocht moeten voelen
Lijkt mij trouwens voor menig dealer ook niet slecht gezien de internet concurrentie.
Áls het al goed is voor de dealer is het een tijdelijke schijnoplossing.
En voor de consument is het bar slecht natuurlijk.
Je link doet het nog steeds niet trouwens :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Wat wordt vergeten is dat assos wel een marge moet halen omdat het duurste van ieder product de ontwikkelingskosten zijn en dat is bij assos anders dan vele andere merken.
Tevens is de doelstelling om de lat steeds hoger te leggen wat niet bepaalt gratis gaat.
Afgaande op de reacties van mensen hier en andere fora heb ik begrepen dat bv. hopmans lagere prijzen heeft omdat die het opkoopt van winkels die over de kop zijn en overjarig spul heeft. Indien dit zo is dan kan je en mag je dat niet vergelijking met de prijzen van reguliere handel mi. en internet winkels zonder voorraad met name.
Ik ben niet tegen kortingen, maar wel als een bedrijf dure r&d moet doen voor het product en er zijn talloze merken en artikelen die dat niet doen met (terecht, begrijpelijk en logisch) een ander prijskaartje als gevolg.
Een internet winkel heeft gewoon andere kosten dan een fm in een pand laat staan voorraad aanhouden. Dan kan je gewoon geen zelfde prijzen verwachten als de online winkels.
Verder zet het éne merk zijn product voor een bepaalde prijs in de markt een andere merk wil een bepaald kwaliteitsniveau en alles heeft zijn klanten als ook zijn prijzen.
Ooit eens een gesprek gehad met een autodealer en die vertelde dat het ontwikkelen van nieuwe top modellen zo goed als schier onbetaalbaar aan het worden is en dat het meer voor het image is dan echt de winst. Die wordt gemaakt met de doorsnee modellen.
Ik ga er vanuit dat de (on)betaalbaarheid van r&d niet specifiek voor de autobranche geldig is.
Verder voel ik mij bekocht zo niet bedonderd als ik iets koop voor prijs x en een paar maanden laten is de prijs opeens y.
Tevens is de doelstelling om de lat steeds hoger te leggen wat niet bepaalt gratis gaat.
Afgaande op de reacties van mensen hier en andere fora heb ik begrepen dat bv. hopmans lagere prijzen heeft omdat die het opkoopt van winkels die over de kop zijn en overjarig spul heeft. Indien dit zo is dan kan je en mag je dat niet vergelijking met de prijzen van reguliere handel mi. en internet winkels zonder voorraad met name.
Ik ben niet tegen kortingen, maar wel als een bedrijf dure r&d moet doen voor het product en er zijn talloze merken en artikelen die dat niet doen met (terecht, begrijpelijk en logisch) een ander prijskaartje als gevolg.
Een internet winkel heeft gewoon andere kosten dan een fm in een pand laat staan voorraad aanhouden. Dan kan je gewoon geen zelfde prijzen verwachten als de online winkels.
Verder zet het éne merk zijn product voor een bepaalde prijs in de markt een andere merk wil een bepaald kwaliteitsniveau en alles heeft zijn klanten als ook zijn prijzen.
Ooit eens een gesprek gehad met een autodealer en die vertelde dat het ontwikkelen van nieuwe top modellen zo goed als schier onbetaalbaar aan het worden is en dat het meer voor het image is dan echt de winst. Die wordt gemaakt met de doorsnee modellen.
Ik ga er vanuit dat de (on)betaalbaarheid van r&d niet specifiek voor de autobranche geldig is.
Verder voel ik mij bekocht zo niet bedonderd als ik iets koop voor prijs x en een paar maanden laten is de prijs opeens y.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het mag zijn wat je zegt.
Ik ben ook maar consument en van oa: assos kan ik het nog het best begrijpen wat ik van de prijzen van vele andere merken volstrekt niet kan.
R&D kosten worden altijd verrekend met de klant ongeacht het product en merk, maar R&D is bij heel veel merken niet het geval en dus heb je andere prijzen.
Verder heb ik geen aandelen oid.
Ik reageer gewoon op iets wat ik niet terecht vindt, maar da's natuurlijk mijn mening.
Overigen was de vraag of iemand iets kan vertellen over die persoon van MP of inmiddels al heeft besteld
Ik ben ook maar consument en van oa: assos kan ik het nog het best begrijpen wat ik van de prijzen van vele andere merken volstrekt niet kan.
R&D kosten worden altijd verrekend met de klant ongeacht het product en merk, maar R&D is bij heel veel merken niet het geval en dus heb je andere prijzen.
Verder heb ik geen aandelen oid.
Ik reageer gewoon op iets wat ik niet terecht vindt, maar da's natuurlijk mijn mening.
Overigen was de vraag of iemand iets kan vertellen over die persoon van MP of inmiddels al heeft besteld
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
GastheerG schreef:@Velo: Aandelen Assos? Geeft niet. Ik heb ook aandelen!
Speld MIJ echter niks op m´n mouw als het om R&D gaat:D Mooie mouwtjes wel bij Assos maar ze moeten niet mauwen.
Assos verrekend haar R&D kosten gewoon in de prijs naar de tussenhandel. Wat daarna gebeurd is gewoon marktwerking.
Ik heb meerdere kleding van Assos en ik vind het geweldig. De shirts zitten mooi strak en gaan niet lubberen.
Dus als ik het goedkoper kan krijgen dan vind ik het prima. Ik heb ze een mailtje gestuurd met de bestelling van een Six Days Pack. Ik heb wel gezegd dat ik het zelf wil ophalen, want ik woon in de buurt van A' dam.
Ik ben benieuwd. Wanneer ophalen niet mogelijk is haak ik af. Dan vertrouw ik het niet.
Wie niet traint in de regen, wie niet wint in de regen...