Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

honden

stevenverhoeven
Forum-lid

stevenverhoeven 16 jul 2008 23:20

hebben jullie een definitief goede tip voor het afweren van honden die luid blaffend van een erf af komen rennen en het voornamelijk op mijn kuiten voorzien hebben?
groeten,
Steven

roro27
Forum-lid

roro27 16 jul 2008 23:28

in FIETS van afgelopen of vorige editie stond dezelfde vraag. De zogenaamde geurafweermiddelen werken niet echt. Honden zijn echte schrikdieren en vanuit hun angst rennen ze op je af.
Eigenlijk moet je dit gedrag van honden negeren, maar dat werkt meestal niet.
Ik ben het eens met de reactie in Fiets om dan zelf dreigend naar de hond te reageren. Flink lawaai maken wil dan wel helpen.
Maar ik fiets nu redelijk wat KM en heb nog nooit last gehad van honden (ff afkloppen). Heb wel een aanvaring met een gans gehad...... Ik kon niet meer uitwijken door een of andere idioot in een auto en ben daardoor over zijn voet heen gereden. Had dit liever anders opgelost.

Succes in ieder geval.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

masterb
Forum-lid

masterb 16 jul 2008 23:29

Vuurwapen...
oowh wat het ik een hekel aan die beesten. Als je weet dan je een pokke hond heb dan neem je toch maatregelen als baasje zijnde?

dual
Forum-lid

dual 17 jul 2008 00:41

busje pepperspray???
nulla tenaci invia est via

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 17 jul 2008 00:45

hard fietsen. In zuid-Europa maken die beesten er een sport van om je de daver op het lijf te jagen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

diogenes
Forum-lid

diogenes 17 jul 2008 11:14

>oowh wat het ik een hekel aan die beesten.
Totaal ongenuanceerd.

> Als je weet dan je een pokke hond heb dan neem je toch maatregelen als baasje zijnde?
een "pokke" hond heeft bijna altikjd een "pokke" baas. Waarschijnlijk heeft diegene ook "pokke" kinderen: het ligt namelijk aan de opvoeding. Ale je een hond niet leert wat wel en wat niet mag, dan weet zo'n hond dat niet. Er zit namelijk geen programma met manieren in bij de geboorte.

Kortom: als je last hebt van een hond moet je de baas er op aan spreken. Die is verantwordelijk voor de hond. Net als je van kleine kinderen niet kan verwachten dat ze vanzelf netjes opgevoed raken als de ouders ze niet opvoeden.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

corniel
Forum-lid HC

corniel 17 jul 2008 12:08

[quote="Diogenes"]Als je last hebt van een hond moet je de baas er op aan spreken. Die is verantwordelijk voor de hond. Net als je van kleine kinderen niet kan verwachten dat ze vanzelf netjes opgevoed raken als de ouders ze niet opvoeden.[/quote]

Oei, oei, een hondenbezitter op zijn tenen getrapt. Een hond in een seniele wolf, volgens Midas Dekkers. En daar zit veel in. (Als je steeds met de meest zachtaardige en oddelijk ogende exemplaren doorfokt kan dat ook niet anders)

Nee, ik geloof niet dat ik een hondenliefhebber ben. Toen ik nog actief windsurfte was ik ook als de dood als zo'n slijmfabriek op vier poten in de buurt van mijn zeilen kwam. Het is dat hondenvlees niet te pruimen is, maar anders zou ik zeggen: verwerken tot bloedworst.

Ik begrijp overigens ook niet hoe je al fietsende de eigenaar van een hond moet aanspreken op het gedrag van zijn/haar hond. Al was het maar omdat deze daan vaak niet thuis geeft. ;)

Puur praktisch: gewoon stevig doortrappen, en niet bang zijn. Honden zijn groepsdieren, en als jij uitstraalt dat je belagrijker bent in de rangorde, accepteert ie dat.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jul 2008 12:37

Ik heb weinig last van honden. De meeste exemplaren gedragen zich redelijk netjes. De meeste baasje doen er ook alles aan hun hond netjes in de berm te houden. Er blijven natuurlijk altijd uitzonderingen. Honden die aangelijnd zijn en kriskras over het fietspad lopen. Loslopende honden die kwispelend op je af rennen. Soms zijn de honden nog jong en hebben nog niet alle opvoeding genoten. Dus daar hou ik dan gewoon rekening mee. Soms is het baasje gewoon niet zo slim. Hiermee in discussie gaan is zinloos. Even zinloos om een Jehova getuige te overtuigen van andere geloof dan het zijne.
Live fast; die young. mijn blog

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 jul 2008 12:45

Ben het wel met rob74 eens, de meeste baasjes gedragen zich goed. Gisteren nog twee tegengekomen, hond werd meteen bij het nekvel gegrepen totdat ik gepasseerd was. Kijk, zo hoort het.

Ik ben evengoed altijd wel op mijn hoede, want als zo'n beest voor je wiel springt heb je een groot probleem.

Van honden die het op mijn kuiten hebben voorzien heb ik nog nooit last gehad, en dat terwijl ik toch 90% van mijn kilometers over boeren landwegen rijd.

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 17 jul 2008 19:11

een dogchaser werkt! mijn ma gebruikt die met hardlopen om de honden zo ook af te weren, je moet er niet recht op richten zodat de hond maar zodat de hond het niet merkt. Zelfs de grootste agressieve honden zijn er bang van!

google er maar op, zijn zoveel van die dingen te vinden
Afbeelding

Plaats reactie