Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweels

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 07 jul 2008 23:05

Sinds een kleine drie maanden ben ik in het bezit van een redbull pro sl met extreme lightweels eronder.

Vorige week heb ik het genoegen gehad om heel de week in de alpen rond te fietsen en heb ook de marmotte gereden, een geweldige ervaring. Een mindere ervaring was dat de velgen behoorlijk klapperden, vooral in de bochten. Dit lijkt me niet normaal of wel?

Toen ik bij rose een fiets ging kopen heb ik nog gevraagd of de velgen geen probleem waren voor mijn gewicht (a 85kg). Omdat het mijn eerste fiets is heb ik niet veel verstand van racefietsen. Ik heb verder aangeven dat ik de fiets zowel voor het vlakke als bij bergritten wil gebruiken.

Ik heb nog geen contact opgenomen met rose maar was benieuwd wat jullie hier van vonden. Kan ik hiervoor bij rose aankloppen of moet ik niet zeuren en op zoek naar andere wielen? Graag advies!

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 07 jul 2008 23:34

Je hebt er garantie op dus je kunt het altijd even navragen bij Rose.

Ik heb zelf net een setje xtreme wielen gekocht bij Rose maar nog niet getest.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 jul 2008 23:42

Ik heb ook met deze wielen in de Alpen gefietst. Naar volle tevredenheid. Ik heb zelfs onlangs nog een setje gekocht. Deze zitten nu onder mijn crossfiets. De crossfietsen van Red Bull waren tot vorig jaar altijd met deze wielen uitgerust, dus neem ik aan dat ze geschikt zijn voor het rijden in het veld.
Ikzelf weeg overigens 70 kilo, dus dat scheelt wel veel met jou. Wat bedoel je trouwens met klapperen?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 jul 2008 00:28

De Xtreme wielen scoren in de TOUR testen altijd wat laag op zijdelingse stijfheid. Op alle andere punten (sterkte, spaken, gewicht) scoren ze denk ik veel beter. Je kunt altijd met je verhaal naar Rose. Gewoon kijken hoe ze reageren...

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 08 jul 2008 19:44

De wielen maken een soort klapperend/schurend geluid bij iedere bocht die ik neem bij een afdaling (vind het geluid moeilijk te omschrijven).

Ik heb een mailtje naar rose gestuurd en ben benieuwd wat ze hierover zeggen.

erwinvanfiets
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:23

erwinvanfiets 15 jul 2008 00:29

gaisdergerman schreef:De wielen maken een soort klapperend/schurend geluid bij iedere bocht die ik neem bij een afdaling (vind het geluid moeilijk te omschrijven).

Ik heb een mailtje naar rose gestuurd en ben benieuwd wat ze hierover zeggen.


Gek is dat, misschien is het een slechte set of iets...heb ze ook en geen problemen bij 72 per uur naar beneden (weeg 75kg, maar mijn fiets 10 of 11).
running water, running water, what are your running from, Daniel Johnston

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 15 jul 2008 00:39

Ik heb vorige week een mailtje gestuurd alleen heb geen reactie gehad. Ga morgen maar eens bellen.

Het is trouwens vooral in de bochten, als ik met ruim 80 km afdaal heb ik nergens last van.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 16 jul 2008 20:54

Ik heb vandaag gebeld en ze hadden gaven toe dat mijn gewicht op het randje zaten wat de wielen konden hebben.

Nu hebben ze me voorgesteld om de wielen te vervangen voor de xtreme race attack http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=7282

Wielen zijn geloof ik een stuk zwaarder maar kunnen wel meer gewicht aan. Weet eigenlijk niet echt of ik hier tevreden mee moet zijn.

Kan op de site weinig info vinden over de wielen. Iemand ervaring met deze wielen?

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 18 jul 2008 15:53

Ik heb zo'n 15.000 km met deze wielen gemaakt zonder een slagje. Zijdelings zijn ze idd wat slap, maar heb ze nog nooit tegen de remmen horen lopen, ook niet in bochten of bergen. Ben nooit bang geweest dat er iets mis zou gaan met 90+km/u. Het is ook niet voor niets dat ze 5jaar garantie gaven op deze wielen, ook met wedstrijdbelasting. Heb je geen speling op je naaf/ remmen niet goed afgesteld? Groet.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 18 jul 2008 21:28

lennaert schreef:Ik heb zo'n 15.000 km met deze wielen gemaakt zonder een slagje. Zijdelings zijn ze idd wat slap, maar heb ze nog nooit tegen de remmen horen lopen, ook niet in bochten of bergen. Ben nooit bang geweest dat er iets mis zou gaan met 90+km/u. Het is ook niet voor niets dat ze 5jaar garantie gaven op deze wielen, ook met wedstrijdbelasting. Heb je geen speling op je naaf/ remmen niet goed afgesteld? Groet.


Ze lopen ook niet tegen de remmen maar ze maken wel geluid bij iedere bocht die ik in een afdaling maakt (zelfs als ik hem vrij rustig pak).

Ik heb er nog iemand anders op laten rijden (meer dan 90kg) en die dacht dat de zijdelingse stijfheid niet goed was. Of het dat ook is weet ik natuurlijk niet. Volgende week ga ik met de wielen naar rose en dan zien we wel.

Plaats reactie