Scott Addict R4 vs Ridley Noah
Hallo allemaal, ik fiets nu al een aantal jaar op een 2e hands colnago arte (2001 model?). Prima fiets maar ik wil wel eens wat anders. Met zijn 11+ kg is hij toch ook niet meer de lichtste in de huidige generatie van carbonracers. Bovendien wil ik wel eens wedstrijden gaan rijden en kijken hoe dat bevalt.
Ik heb me al wel enigszins verdiept in het een en ander en uit een bezoekje aan mijn fietsenmaker sprongen mij deze 2 fietsen wel in het oog. Ik heb mezelf wel een aardig budget gesteld van ca. 3000 euro.
De scott wordt dus standaard geleverd met o.a. ultegra sl afmontage en kysirium elite wielen (3300 euro). Voor de ridley kan in deze prijsklasse gekozen worden voor ultegra of centaur afmontage maar er zitten dan standaard wel kwalitatief mindere wielen bij (fulcrum racing 7). De ridley spreekt mij wel meer aan wat betreft de kleurstelling maar ok.
Ik weet dat hier veel mensen op het forum zitten met meer ervaring en kennis over (deze) fietsen dus ik hoop dat dit met mij gedeeld wordt zodat dit mijn keuze enigszins vereenvoudigd
Zo, nu morgenvroeg op de trein naar Berlijn en dan zal ik na het weekend wel eens zien of de keuze makkelijker geworden is of dat ik het mezelf alleen maar moeilijker heb gemaakt met het starten van deze discussie :p
Dus, auf wiedersehen!
owjah, ik ben trouwens 190 cm's lang en 72 kilo's zwaar (weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb het vaker zien staan dus ik vermeld het maar even)
Ik heb me al wel enigszins verdiept in het een en ander en uit een bezoekje aan mijn fietsenmaker sprongen mij deze 2 fietsen wel in het oog. Ik heb mezelf wel een aardig budget gesteld van ca. 3000 euro.
De scott wordt dus standaard geleverd met o.a. ultegra sl afmontage en kysirium elite wielen (3300 euro). Voor de ridley kan in deze prijsklasse gekozen worden voor ultegra of centaur afmontage maar er zitten dan standaard wel kwalitatief mindere wielen bij (fulcrum racing 7). De ridley spreekt mij wel meer aan wat betreft de kleurstelling maar ok.
Ik weet dat hier veel mensen op het forum zitten met meer ervaring en kennis over (deze) fietsen dus ik hoop dat dit met mij gedeeld wordt zodat dit mijn keuze enigszins vereenvoudigd
Zo, nu morgenvroeg op de trein naar Berlijn en dan zal ik na het weekend wel eens zien of de keuze makkelijker geworden is of dat ik het mezelf alleen maar moeilijker heb gemaakt met het starten van deze discussie :p
Dus, auf wiedersehen!
owjah, ik ben trouwens 190 cm's lang en 72 kilo's zwaar (weet niet of het veel uitmaakt maar ik heb het vaker zien staan dus ik vermeld het maar even)
-
- Forum-lid HC
De noah is een mooie fiets maar heeft voor grotere rijders een onmogelijke geometrie (veel te kort). De R4 is zonder meer een betere combi alhoewel je met jouw lengte minimaal even goed (of beter) uit bent met een CR1 met dura ace en betere wielen.
De R4!! Zeker weten. De Noah is een veel te zware en veel te slappe fiets.....
Ik weet dat stijfheid en technische meetwaarden ook niet alles zijn maar bij de Scott is er het "uiterste"uit het materiaal gehaald, hij is namelijk licht en stijf, de Noah is echter net zo zwaar als een middelzwaar alu frame en vrij slap.
Verder vind ik de Scott er veel beter uitzien, maar dat is persoonlijk.
Kortom de Noah koop je meer voor zijn looks (als het je smaak is) maar zeker niet voor zijn technische eigenschappen. De Scott is een technisch goede en strakke fiets (die met de juiste afmontage/kleuraccenten) ook vrij opvallend kan zijn.
Ik weet dat stijfheid en technische meetwaarden ook niet alles zijn maar bij de Scott is er het "uiterste"uit het materiaal gehaald, hij is namelijk licht en stijf, de Noah is echter net zo zwaar als een middelzwaar alu frame en vrij slap.
Verder vind ik de Scott er veel beter uitzien, maar dat is persoonlijk.
Kortom de Noah koop je meer voor zijn looks (als het je smaak is) maar zeker niet voor zijn technische eigenschappen. De Scott is een technisch goede en strakke fiets (die met de juiste afmontage/kleuraccenten) ook vrij opvallend kan zijn.
Gang is alles!!
Sharkman 1 schreef:De noah is een mooie fiets maar heeft voor grotere rijders een onmogelijke geometrie (veel te kort). De R4 is zonder meer een betere combi alhoewel je met jouw lengte minimaal even goed (of beter) uit bent met een CR1 met dura ace en betere wielen.
inderdaad, je kan even goed de cr1 nemen, die heeft alleen een zeer zware vork. Dat gewicht compenseer je dan met betere wielen en groep.
Alleen zien die Scott's er minder uit als enkele jaren geleden. Nu zijn er wel aantrekkelijker ogende frames op de markt.
ik zou gaan voor de scott r4 echt een bangelijke fiets ik heb de mijne nu 1.5 maand en ben er zeer te vreden van.
de kleurstelling valt in het echt beter mee als op de website.
als je wil wil ik hem verkopen hoor als je een goeie prijs geeft.
op het einde van het seizoen verkoop ik hem toch.
Ik gebruik deze fiets eigenlijk voor reserve en soms voor sommige wedstrijden aard ban het parkoer, tot nu toe heb ik er 6 wedstrijven mee gereden. en een 10 keer mee getraind.
ff een foto
de kleurstelling valt in het echt beter mee als op de website.
als je wil wil ik hem verkopen hoor als je een goeie prijs geeft.
op het einde van het seizoen verkoop ik hem toch.
Ik gebruik deze fiets eigenlijk voor reserve en soms voor sommige wedstrijden aard ban het parkoer, tot nu toe heb ik er 6 wedstrijven mee gereden. en een 10 keer mee getraind.
ff een foto
Ik lees veel "Franse" wielerbladen zoals "Cyclo Passion" sorry met alle respect voor dit blad, want ik lees het graag, maar de Fransen gaan veel verder op het gebied van technische details! (gelukkig ben ik tweetalig) hier stond onlangs een test tussen deze twee modellen. moet ff nazien wanneer dit was!
-
- Forum-lid
Roy schreef:Nou dat zijn toch al duidelijke meningen waar ik wel wat aan heb, bedankt
De cr1 is dan mischien ook wel de moeite waard om nog eens na te kijken, zal dit bij thuiskomst nog wel eens doen.
@Roy, pm gestuurd
Volgens mij is elk type frame maar in één kleur te krijgen ja.
Ik denk nou dat ik trouwens toch voor het cr1 pro frame ga, ik vind em aantrekkelijker om te zien dan de addict r4. Bovendien is hij een stuk goedkoper zodat ik em kan laten afmonteren met o.a. dura-ace en lichtere onderdelen. Morgen eens even babbelen met de fm.
Ik denk nou dat ik trouwens toch voor het cr1 pro frame ga, ik vind em aantrekkelijker om te zien dan de addict r4. Bovendien is hij een stuk goedkoper zodat ik em kan laten afmonteren met o.a. dura-ace en lichtere onderdelen. Morgen eens even babbelen met de fm.
Nou, ik heb de volgende offerte laten maken bij de fm...
Frame Scott CR-1 Pro maat XL
Afmontage Shimano Dura Ace dubbel 172,5/53-39/12-25
Stuurbocht Pro Vibe 7S anatomic 44cc OS
Zadel Selle Italia SLR gel flow
Pedalen Look KéO classic
Banden buiten Schwalbe Ultremo
Banden binnen Active8 48mm
Stuurpen Pro Vibe carbon 120mm
Zadelpen Pro Vibe carbon 31,6mm lengte 400mm
Wielen Shimano WH6600
Ik twijfel alleen nog een beetje over de wielen, volgens de fm goede wielen. Maar zijn er in deze prijsklasse andere (betere) wielen?
Graag jullie mening over deze samenstelling
Frame Scott CR-1 Pro maat XL
Afmontage Shimano Dura Ace dubbel 172,5/53-39/12-25
Stuurbocht Pro Vibe 7S anatomic 44cc OS
Zadel Selle Italia SLR gel flow
Pedalen Look KéO classic
Banden buiten Schwalbe Ultremo
Banden binnen Active8 48mm
Stuurpen Pro Vibe carbon 120mm
Zadelpen Pro Vibe carbon 31,6mm lengte 400mm
Wielen Shimano WH6600
Ik twijfel alleen nog een beetje over de wielen, volgens de fm goede wielen. Maar zijn er in deze prijsklasse andere (betere) wielen?
Graag jullie mening over deze samenstelling