Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campa 11 speed lelijk.........

r3_velo
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2006 19:09

r3_velo 03 jul 2008 21:47

Goede afbeeldingen van de campa 11 speed...............

Jozef wat zijn ze daar de weg kwijt. Van de 1e naar de laatste plaats gekelderd qua estheatica.
De shifter zijn regelrechte gedrochten geworden maar wat ik eigenlijk het allerlelijkst vindt is het zeer overmatige gebruik van carbon waardoor het geheel er erg rommelig en onrustig uitziet. Erg jammer

Enfin, mijn subjectieve mening.............ik zou zeggen; oordeel zelf

en klik daarvoor hier

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 03 jul 2008 22:06

Volgens mij is dit al besproken in een ander topic maar ik ben inmiddels aan de nieuwe vormgeving gewend. En op de foto's waar de Campa groep op gemonteerd is, vind ik het resultaat best mooi.
Niets is wat het lijkt..

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 03 jul 2008 22:13

Kwestie van even wennen denk ik volgend jaar wil iedereen die een nieuwe fiets koopt en met Campa wil rijden deze 11 speed gemonteerd hebben,helaas heb ik net een nieuwe fiets anders kwam de Record 11 speed er zeker op te zitten.
I live to ride,I ride Passoni

edwinfe
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 okt 2005 00:03
Locatie: Pijnacker

edwinfe 03 jul 2008 22:37

TJe zeg wat lelijk, gebaseerd op de elephant man

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 03 jul 2008 22:44

je kan zeggen wat je wilt maar ik vind de groep toch wel mooi .
buiten die ongeweninge shifters maar dit kan beter maarja zal hopelijk toch wel zorgen voor een betere greep .
en wnn iedereen deze groep kopt zeker dat jij niet achterblijft.
zo denk ik erover maarja ieder zijn eigen mening en sommige geef ik wel gelijk .
de shifters zijn niet de mooiste maarja

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 jul 2008 23:18

Ik vind dat juist schitterend. Al dat carbon in de derailleurs en shifters ziet er gewoon zeer high-tech uit. Ik vraag me alleen af wat ik in vredenaam met 11 tandjes moet. Ik vind het met een 10 speed al zoveel gedoe met dat vele geschakel.
Live fast; die young. mijn blog

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 03 jul 2008 23:29

In het begin vond ik het ook lelijk, maar naarmate ik het meer begon te zien op foto's vind ik het nu wel mooi. Had ik het geld, ik bestelde meteen een groep. maar ja, die zullen wel enkele eurootjes kosten zeker? Zijn er trouwens al richtprijzen waaraan we ons mogen verwachten?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 jul 2008 23:33

In den beginne was ik ook tegen verandering van de shifters. Maar als ik er goed over nadenk, zijn die campa shifters voor mij net gepast qua grootte, maar voor velen domweg te klein. Als je ziet hoe de shifters ge-evolueerd zijn van die kleine, lelijke, bruine rubbertjes, langs die korte puntige on-ergonomische shimano remhendels, de hele comfortabele maar zware puntige campa shifters tot wat er nu op de markt is, kan het niet anders dan goed zijn dat shifters evolueren qua vorm. Voor de rest alweer te duur voor mij, maar gewone record komt langzaam maar zeker binnen bereik :)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 04 jul 2008 16:33

Die record shifters van de 11-speed groep zijn duidelijk niet bedoeld voor cyclocrossers.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
jorisbressers
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:01

Gebruikersavatar jorisbressers 09 jul 2008 23:33

Los zien de meeste onderdelen er niet uit. Gemonteerd op de fiets is het vaak al beter. En natuurlijk is het weer wennen, zo vaak komt campa niet met nieuwe looks.
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

wroosmalen
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:50

wroosmalen 09 jul 2008 23:34

Joris Bressers schreef:Los zien de meeste onderdelen er niet uit. Gemonteerd op de fiets is het vaak al beter. En natuurlijk is het weer wennen, zo vaak komt campa niet met nieuwe looks.



Je hoeft niet meer te posten. Je hebt er al 25. :-)
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

racingluca
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:30

racingluca 10 jul 2008 00:15

rob74 schreef:Ik vind dat juist schitterend. Al dat carbon in de derailleurs en shifters ziet er gewoon zeer high-tech uit. Ik vraag me alleen af wat ik in vredenaam met 11 tandjes moet. Ik vind het met een 10 speed al zoveel gedoe met dat vele geschakel.


Heb je de shifter dan wel goed bekeken?! Het schakelhendeltje is van plastic, met een carbonsticker op de plek waar je je vinger legt. Wat is dat voor prutswerk? Of je maakt een plastic hendeltje, of eentje van carbon. Maar geen nep carbonnen onding. slechts een klein detail, maar wel amateuristisch van Campa...

Wat de vernieuwde vorm betreft, ik moet de shifters in het echt zien om dat te beoordelen. Qua ergonomie gaat mijn voorkeur uit naar de Shimano's, ipv de huidige Campa's. Weet iemand trouwens waarom er drie uitsparingen zitten in de remhendel?

Verder ziet het er wel innovatief uit allemaal, maar voor mij was Record al onbetaalbaar. Super Record is ongetwijfeld in het leven geroepen om even duur te zijn als SRAM Red.
Built for speed and driven by passion

Plaats reactie