Wh-RS30
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Na de nieuwe basis wielen WH-RS10 en WH-RS20
zie ik ook al de wielen WH-RS30/60/80
het lijkt of shimano zijn hele wielenreeks is aan het herzien
(met de spaaknippels weer bij de velg)
WH-RS30
zie ik ook al de wielen WH-RS30/60/80
het lijkt of shimano zijn hele wielenreeks is aan het herzien
(met de spaaknippels weer bij de velg)
WH-RS30
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
Weet iemand wanneer deze WH-RS30 wielen beschikbaar zijn en wat ze gaan kosten, ze zijn toch wel mooi
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
gezien prijs zal het wel weer een low budget wiel zijn
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=15708
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=15708
Als de RS20 tiagra niveau is zal dit wel rond 105 niveau zitten lijkt mij. Zeg maar medium budget. Volgens mij gebruiken al die wielen in hoofdlijnen hetzelfde type naaf met 16/20 spaken. Maar dan met andere lagers en/of afwerking. Benieuwd hoe dit type wielen met aan twee kanten gekruisde spaken achter zich gaan houden.
Ik vraag me zelf toch af waarom shimano vooral tot middenklasse wielen niet gewoon net wat meer spaken in het achterwiel gebruikt. De doelgroep die dat koopt zal van zeg 15 gram ? extra toch niet wakker liggen en wil gewoon een 100 % betrouwbaar wiel. Maar goed hopelijk is het dat nu ook. Ziet er in ieder geval aardig uit voor de prijs.
Ik vraag me zelf toch af waarom shimano vooral tot middenklasse wielen niet gewoon net wat meer spaken in het achterwiel gebruikt. De doelgroep die dat koopt zal van zeg 15 gram ? extra toch niet wakker liggen en wil gewoon een 100 % betrouwbaar wiel. Maar goed hopelijk is het dat nu ook. Ziet er in ieder geval aardig uit voor de prijs.
jsparie schreef: Ik vraag me zelf toch af waarom shimano vooral tot middenklasse wielen niet gewoon net wat meer spaken in het achterwiel gebruikt.
My thoughts exactly. Waarom per se 16/20?
Maak daar 18/24 van en een heleboel stijfheids- en duurzaamheidsissues zullen opgelost zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- leocuypers
- Forum-lid
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10
ik heb er nu een bijna 1000 mee gereden
wel uit voorzorg na 500 km teruggebracht voor het nastellen
maar tot heden nog geen slag of spaakbreuk
en ze rijden lekker
Ik doe geen wedstrijden iets dergelijks, maar voor te toeren zijn ze perfect
en ze zijn er mooi uit (30 mm hoog)
wel uit voorzorg na 500 km teruggebracht voor het nastellen
maar tot heden nog geen slag of spaakbreuk
en ze rijden lekker
Ik doe geen wedstrijden iets dergelijks, maar voor te toeren zijn ze perfect
en ze zijn er mooi uit (30 mm hoog)
Ik heb ze ook...
Ik train ermee, rijd er wedstrijden mee.
Leuke wielen, ze zien er mooi uit en rijden goed.
Maar ik rijd ze met flink aan zetten wel tegen de blokken aan. Ook heb ik het idee dat er wat troep in de naaf/lagers? komt als ik in de regen rijd.
Verder zijn ze niet zo bomb-proof, maar goed, dat wist ik van te voren.
Na ongeveer 200km slag achterwiel, en nu in voor+achterwiel maar dat komt omdat ik moest uitwijken voor een duitser waardoor ik in een gat kwam :/
Ik train ermee, rijd er wedstrijden mee.
Leuke wielen, ze zien er mooi uit en rijden goed.
Maar ik rijd ze met flink aan zetten wel tegen de blokken aan. Ook heb ik het idee dat er wat troep in de naaf/lagers? komt als ik in de regen rijd.
Verder zijn ze niet zo bomb-proof, maar goed, dat wist ik van te voren.
Na ongeveer 200km slag achterwiel, en nu in voor+achterwiel maar dat komt omdat ik moest uitwijken voor een duitser waardoor ik in een gat kwam :/