Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls 600 race

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 25 jun 2008 19:20

Hallo,

Ik ben op zoek naar een racefiets, zoals velen en ben net bij een fietszaak geweest.
Mn fietsmaat is 58 en heb daar op enkele fietsen gefietst, waaronder deze:

[img=http://bierdaard.student.utwente.nl/scr ... C00089.JPG]

Voor 650 euro.

Lijkt dit een goeie deal? het is natuurlijk lastig schatten vanaf een foto maar misschien heeft iemand ervaring met deze fietsen, elk advies wordt op prijs gesteld.

heleen
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 apr 2008 17:25

heleen 26 jun 2008 00:34

Hangt van veel dingen af, maar erg belangrijk is, hoe oud is de fiets en hoe is de afmontage?

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 26 jun 2008 01:12

De afmontage is Shimano Ultegra en zag er verder nog goed uit. De fiets wordt door de zaak nog helemaal nagekeken.
Ik heb eigenlijk niet naar de leeftijd gevraagd(dom) maar hangt neem ik aan ook af van de vorige gebruiker, intensief gebruik over 1-2 jaar of af en toe eens te fietsen over 4-5 jaar.
Ik zal iig nog even vragen naar de leeftijd. Wanneer is hij ongeveer 'te oud' ?

Bedankt voor je reactie!

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 26 jun 2008 01:15

vind 650 euro voor deze 2de hands veel geld, kijk hier eens misschien staat er wat bij voor je

http://www.fietssportief.nl/racefietsen-20.pagina

voor 699 euro een fiets met 105 groep dat zou ik doen voor dat geld

lanz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:01

lanz 26 jun 2008 13:05

Ik vind 650 ook aan de hoge kant. Het krankstel is in ieder geval nog de octalink versie en de shifters lijken ook al aardig verweerd. Het zal wel de 9-speed versie zijn. Staar je er dus niet op blind dat het ultegra is want de 105 groep van nu is beter dan de oude ultegra groep. Ook zijn Bulls fietsen zo ie zo al niet de duurste fietsen (kijk hier bijvoorbeeld voor nieuwprijzen) en zit er bijv. vaak een aluminium voorvork in.

kortom, ik vind hem te duur en denk dat er voor dat geld wel wat beters te krijgen is.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 jun 2008 13:24

Zal zeker wel geen slechte fiets zijn, maar vind hem toch ook wat te duur (probeer eens te weten hoe oud hij is en hoeveel de nieuwprijs was?)

Voor een goede nieuwe fiets zal je allicht meer betalen - tenzij je op een pracht-koopje stuit, maar je vindt normaal wel een even goede tweedehands voor minder, of een betere voor evenveel geld, denk ik.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 jun 2008 13:59

BigM schreef:vind 650 euro voor deze 2de hands veel geld, kijk hier eens misschien staat er wat bij voor je

http://www.fietssportief.nl/racefietsen-20.pagina

voor 699 euro een fiets met 105 groep dat zou ik doen voor dat geld


Hoe komen ze aan die scherpe prijzen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 26 jun 2008 14:15

zag Op de site die Big M noemde ook voor 699 ook een axcess veloce met Khamsin wielen staan, ook niet gek voor die prijs. Vraag me bij deze prijzen wel af wat de service zal zijn, maar misschien ben ik te achterdochtig.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 26 jun 2008 16:10

Ze zijn maar 2 dagen in de week open(de winkel), dat scheelt natuurlijk al heel veel.
Bij de 2e hands fiets die hier boven staat, de Bulls, was de service heel goed. Kwamen gelijk 3 medewerkers bij staan om te kijken of de fiets goed op hoogte stond. Verder wordt hij helemaal nagegeken dus dat zie ik ook wel zitten.

Maarja, het blijft een heel bedrag(vooral voor een student). De garantie op de Bulls is echter 'maar' 3 maanden en je weet natuurlijk niet hoe de vorige eigenaar er mee om ging dus dat zit me wel wat dwars.

Als we de twee fietsen op de site van fietssportief bekijken van 700 euro, wat lijkt dan een betere fiets? De namen van de afwerking beginnen me iets meer te zeggen maar van velgen e.d. weer ik vrij weinig.
Heb even een foto toegevoegd zo dat het makkelijk vergelijken is:

Afbeelding

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 27 jun 2008 15:27

Ik zit toch wel sterk te denken om de fiets bij fietssportief te kopen, alleen twijfel ik nog tussen de twee op bovenstaande foto. Beide zijn ze 699 euro. Verschil in afwerking zie ik wel, maar hoe staan bv de velgen en het frame tegenover elkaar?

Kan iemand mij bij deze keuze helpen, bvd.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 27 jun 2008 15:47

Grootste verschillen die ik zie zijn:

Shimano tegenover Campagnolo

triple tegenover compact

Aluminium tegenover alu/carbon mix

Er zijn dus nog best wat verschillen in de beide fietsen.
Bedenk eens wat je met de fiets wil. Wil je een triple of een compact. Waar wil je de fiets voor gaan gebruiken, hoeveel km's wil je gaan maken, waar wil je je km's gaan maken etc.
Pas als je dat weet kun je mijns inziens gericht gaan kijken naar fietsen.

Succes iig
Opgeven is geen optie!

thelamb
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:16

thelamb 27 jun 2008 16:04

Ik ga niet klimmen met de fiets, dus alleen vlak nederlands terrein, verder ongeveer 1 a 2 keer per week recreatief een redelijk stuk te fietsen om conditie op peil te houden en gewoon omdat het leuk is.

Plaats reactie