Wat doen we hiermee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 11 feb 2008 16:53
Ik denk dat repareren een erg duur verhaal gaat worden....
Ik denk toch dat je naar een ander frame moet zoeken.
Ik denk toch dat je naar een ander frame moet zoeken.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik zou, op eigen risico, gewoon doorrijden. Het is niet echt de meest spanningsgevoelige plaats in een frame. Als de scheur groter wordt, dan zou ik pas overgaan tot vervanging. wedstrijden/snelle groepsritten zou ik dan wel laten.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Met de zwarten eens. het is niet een spannings gevoelige plek, maar er komt daar wel druk en buiging op te staan. Daar zijn delaminaties wel het meest gevoelig voor. Door het aanspannen zijn de vezels in de omtrekrichting kapot gegaan, en de vezels die je daar nodig hebt (in de lengterichting) waarschijnlijk gespleten. Je frame zal waarschijnlijk niet zomaar in tweeen breken
Je kunt op eigen risico doorrijden of, ook op eigen risico, repareren. Moet je wel beschikking hebben over composiet materialen, of een alu buis van 2 mm in tweeen zagen en die eromheen lijmen. probleem kan zijn dat dan de voorderrailleur niet meer past... Misschien een idee om giethars in de buis te gieten om daar een massief gedeelte te maken?
Je kunt op eigen risico doorrijden of, ook op eigen risico, repareren. Moet je wel beschikking hebben over composiet materialen, of een alu buis van 2 mm in tweeen zagen en die eromheen lijmen. probleem kan zijn dat dan de voorderrailleur niet meer past... Misschien een idee om giethars in de buis te gieten om daar een massief gedeelte te maken?
\'It is strange that people buy light bicycles for physical exercise\'
Alleen vullen met epoxyhars heeft geen zin, dit omdat hier geen verbandenstructuur inzit. Op den duur zal het gewoon kapotscheuren.
Neem een alu pijpje welk net iets dunner is dan je zadelpen. (bijvoorbeeld een oude iets dunnere zadelpen). Maak deze op de juiste lengte, zodat je normale zadelpen nog geplaatst kan worden.
Ruw de oude pen goed op, (zorg ervoor dat hij goed en diep bekrast is)
Neem epoxyhars en giet dit in de framebuis( niet teveel) smeer vervolgens de oude zadelpen in met een overdaad aan epoyhars en stop deze in het frame. met bijvoorbeeld een bezemsteel deze er helemaal indrukken.
Verwijder de overtollige expoxyhars welke in je framebuis zit, daar waar je eigenlijke zadelpen komt te zitten. Is dit gedaan. Smeer je zadelpen in met licht verdunde zeepsop en haal hem enkele keren door je framebuis. Zadelpen verwijderen en goed laten drogen.
De kans op doorscheuren en afbreken is weggenomen.
Maar let op het blijft een zwak punt in de hoofdconstructie van het frame.
Neem een alu pijpje welk net iets dunner is dan je zadelpen. (bijvoorbeeld een oude iets dunnere zadelpen). Maak deze op de juiste lengte, zodat je normale zadelpen nog geplaatst kan worden.
Ruw de oude pen goed op, (zorg ervoor dat hij goed en diep bekrast is)
Neem epoxyhars en giet dit in de framebuis( niet teveel) smeer vervolgens de oude zadelpen in met een overdaad aan epoyhars en stop deze in het frame. met bijvoorbeeld een bezemsteel deze er helemaal indrukken.
Verwijder de overtollige expoxyhars welke in je framebuis zit, daar waar je eigenlijke zadelpen komt te zitten. Is dit gedaan. Smeer je zadelpen in met licht verdunde zeepsop en haal hem enkele keren door je framebuis. Zadelpen verwijderen en goed laten drogen.
De kans op doorscheuren en afbreken is weggenomen.
Maar let op het blijft een zwak punt in de hoofdconstructie van het frame.
visit: http://www.singletrail.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
provo schreef:Inkaderen en boven zijn/haar bed hangen zodat het geen tweede keer gebeurt.
Ik vind het wel wat overdreven om een momentsleutel te gebruiken voor het bevestigen van een derailleur.
Als je geen momentsleutel hebt of deze verkeerd gebruikt, zie je dus wat er kan gebeuren bij een carbon frame...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...