Ik vertrek binnenkort naar de Pyreneeën om daar vakantie te houden samen met m'n vriendin. Heeft er iemand suggesties wat een leuke uitvalsbasis is om een paar leuke tochtjes te maken op de fiets.
Ik heb de fiets gelezen en Luz is wat dat betreft een goede startplaats maar zoek nog een tweede optie. Ik ga voor de (bekende) klimmen maar m'n vriendin is iets minder fanatiek, dus als er ook nog andere dingen in de buurt te beleven zijn is dat helemaal mooi meegenomen.
Standplaats Pyreneeën
Ax les Thermes ligt aan de voet van Pailheres, Chioula, Pradel en Puymorens. Vlak in de buurt (15 km) de schitterende Plateau de Beille, Souloumbrie en natuurlijk Andorra onder handbereik.
Prades is een leuke plaats in het oostelijke deel van de Pyreneeen. Daar liggen de Jau, de Jou en de Mantet. Mooie onverharde klimmen naar Chalets Cortalets en Collade de Roques Blanches.
Prades is een leuke plaats in het oostelijke deel van de Pyreneeen. Daar liggen de Jau, de Jou en de Mantet. Mooie onverharde klimmen naar Chalets Cortalets en Collade de Roques Blanches.
Leef! Fiets!
[quote="Rufio"]+1 (Argelez-Gazost), zat er vorig jaar, als je de hoogste/bekendste col's van de Pyreneeen wilt rijden is dat De beste plek. Ze hebben er zelfs een fietspad gemaakt! [/quote]
Dat fietspad (ex- spoorlijntje) is inderdaad grandioos. Lekker om in te rijden en na afloop lekker om uit te rijden met de handjes boven op het stuur.
Dat fietspad (ex- spoorlijntje) is inderdaad grandioos. Lekker om in te rijden en na afloop lekker om uit te rijden met de handjes boven op het stuur.
Ben net terug uit de Pyreneeen. We hebben met negen personen een huis gehad in Villelonque, tussen Luz St-Saveur en Argeles-Gazost, dat huis is voor groepen tot 10 pers. echt een aanrader!!. Heerlijk gefietst en alle bekende cols gereden die je zonder gebruik te maken van de auto kunt bereiken. Tourmalet oost en west-kant, Aspin, Luz-Ardiden, Soulor en Aubisque, Hautacam, Pont d'Espagne en de prachtige route naar Port de Boucharo en Cirque de Troumouse. Voor je vriendin is het gebied tussen Ger en Bagneres-de-Bigorre prachtig om te fietsen.
Naast fietsen, wandelen en wat ruigere buitensporten als raften is er in dit gebied weinig te doen. Lourdes is leuk om een keer gezien te hebben, maar je moet echt voor de natuur (en fietsen) gaan.
Naast fietsen, wandelen en wat ruigere buitensporten als raften is er in dit gebied weinig te doen. Lourdes is leuk om een keer gezien te hebben, maar je moet echt voor de natuur (en fietsen) gaan.
Zo te lezen en met wat we zelf al bedacht hadden wordt het eerst richting Luz St-Saveur / Argeles-Gazost. Eens kijken of we ook de 10e (uit m'n hoofd) touretappe mee kunnen pakken. Gaan we daarna richting het oosten met een tussenstop in Ax les Thermes en vervolgens richting Banyul (wijn inslaan )
Het duurt nog wel even, maar ik ben van plan om in juni 2009, naar de pyreneen te gaan.
Het 2e weekend van de maand zit altijd al in Frankrijk (voor de 24h van LeMans) en plak er een paar dagen fietsen aan vast.
Nav bovenstaande positieve reactie voor de standplaats Argelès-Gazost, ben ik eens gaan zoeken.
Maar nog niet echt een geschikt/betaalbaar onderkomen kunnen vinden voor slechts 1 persoon.
Wie heeft er tips?
Geen camping of doorsnee hotel, voorkeur voor een onderkomen waar men weet wat fietsers willen (veel/voldoende voedzaam eten).
Het 2e weekend van de maand zit altijd al in Frankrijk (voor de 24h van LeMans) en plak er een paar dagen fietsen aan vast.
Nav bovenstaande positieve reactie voor de standplaats Argelès-Gazost, ben ik eens gaan zoeken.
Maar nog niet echt een geschikt/betaalbaar onderkomen kunnen vinden voor slechts 1 persoon.
Wie heeft er tips?
Geen camping of doorsnee hotel, voorkeur voor een onderkomen waar men weet wat fietsers willen (veel/voldoende voedzaam eten).