carbon voorvork afzagen?
Ja daar is speciaal gereedschap voor.
Een klem (hoe zo'n ding heet weet ik niet) waar je de vorkpijp inzet, hiermee voorkom je dat je scheef zaagt, en je je vork verkl**t.
Maar er zullen mensen zijn die het zonder doen, sommigen smeren de uiteinden in met nagelak of draaien er tape omheen om "rafelen" te voorkomen. (op de zaagsnede)
Neem in elk geval een goeie zaag, zo fijn mogelijk.
Een klem (hoe zo'n ding heet weet ik niet) waar je de vorkpijp inzet, hiermee voorkom je dat je scheef zaagt, en je je vork verkl**t.
Maar er zullen mensen zijn die het zonder doen, sommigen smeren de uiteinden in met nagelak of draaien er tape omheen om "rafelen" te voorkomen. (op de zaagsnede)
Neem in elk geval een goeie zaag, zo fijn mogelijk.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
Er zijn speciale zaagjes te krijgen, maar een fijne ijzerzaag volstaat (voor mij iig). Ik heb zelf twee oude stuurpennen die ik op de buis klem (niet te hard aandraaien!) als geleider. Daarna gebruik nagellak om de buis te "sealen" en eventueel een enkel los vezeltje vast te plakken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het plakken van die losse vezels vind ik persoonlijk onzin. Met nagellak doe je echt totaal niks. Ik heb al vele buizen afgezaagd, gewoon met een (goede!) fijne zaag en verstekbak.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Beetje smeermiddel spuiten tijdens het zagen wil ook wel helpen. Brunox of WD-40, werkt beiden prima.
-
- Forum-lid
smikey schreef:? Is daar speciaal gereedschap voor of doe je dat met een heel fijne zaag?
gr mike
Google even op Parktool SG-6
Daniel1975 schreef:Het plakken van die losse vezels vind ik persoonlijk onzin. Met nagellak doe je echt totaal niks.
Nou ja, het werkt toch? In ieder geval voor mij. Nagellak is ook gewoon lak. Ik vind het gewoon wel zo netjes om de boel even af te werken, maar het zal inderdaad niet 100% noodzakelijk zijn.