Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Waar/hoeveel bevooradingsposten bij de Marmotte?

heijdemij
Forum-lid

heijdemij 18 jun 2008 00:53

Ik ga de Marmotte in m'n eentje rijden zonder hulptroepen. Hoeveel bevooradingsposten van de organisatie zijn er? Waar bevinden die zich en wat krijg je daar. Ik neem zelf uiteraard het nodige mee maar alles wat ik daar kan krijgen hoef ik niet 4 bergen op te slepen...

seger
Forum-lid

seger 18 jun 2008 00:59

Zelf eerst een beetje op de site van de marmotte rondkijken kan natuurlijk nooit kwaad...

http://www.sportcommunication.com/GT/ep ... rophee=128
En dan even op het routekaartje klikken.

Wat je daar allemaal kan krijgen qua eten weet ik niet. Ik zou er maar voor zorgen dat je in ieder geval jezelf kan bedruipen.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jun 2008 01:01

Gelletjes en reepjes krijg je niet, dus die zul je gewoon zelf mee moeten nemen. Het eten bij de bevoorradingsposten is nu niet het meest ideale voor zo'n tocht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sapper
Forum-lid

sapper 19 jun 2008 13:30

Heb de marmotte een keer eerder gereden en ga 'm dit jaar ook weer rijden. Zorg dat je al je eten bij je hebt. De bevoorrading is niet echt super. Wat water betreft is het wel in orde er zijn genoeg punten langs de route waar ze water tappen.
Even een schema maken, wat je per uur wilt eten. Zie bijvoorbeeld http://www.lamarmotte.org/ voor info over wat je per uur weg kan stouwen. Schat je tijd niet te kort in, als je doel is uitrijden in 9 uur neem dan voor 10 uur eten mee. Heb je geen doel neem dan voor 12 uur eten mee.
Er zijn overigens wel restaurants langs de weg waar je even kan stoppen en wat eten of drinken. Dat doe ik niet, maar dat is uiteraard een keuze.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 jun 2008 13:36

Eén gell per uur will do the job. Idealiter staat je grootste fan ergens halverwege het parcours om je van nieuwe voorraden te voorzien. 7 of 8 gells kun je overigens best meenemen, deed ik tijdens Tillff-Bastoge-Tilff ook. Je bent een beetje een pakezel in het begin, maar dat probleem lost zichzelf op.

Bevoorrading is inderdaad wat vreemd met sinaasappel en gedroogd fruit. Ze hebben ook stukken banaan. Ideaal vond ik het zeker niet. Vocht is er er genoeg en dat is voor mij het belangrijkst.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jun 2008 15:57

Ligt er wel aan wat voor gelletjes dat je hebt. Ik heb hier nog Born liggen en daar zit maar 28 gram per gelletje in, terwijl in bijv AA drink 60 gram per gelletje zit. Er zijn er zelfs waar nog meer in zit. Maar meer dan 60 gram dat vind ik te veel van het goede, dat neemt je lichaam toch niet op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 jun 2008 15:58

Ik gebruik die van EAS en Maxim, die bevatten beiden 60 gram per dosis. Isostar (bah) is iets minder, uit mijn hoofd 50.

heijdemij
Forum-lid

heijdemij 19 jun 2008 16:33

Dat wordt dus inderdaad Paco het Pakezeltje, maar goed dat heb ik vaker gedaan dus geen probleem.

seger
Forum-lid

seger 19 jun 2008 16:49

[quote="havana"]Eén gell per uur will do the job.[/quote]

Gelletjes geven idd goede energie. Ik neem ze ook mee tijdens de Marmotte. Mijn ervaring is alleen dat gelletjes niet echt aanzetten in de maag, waardoor ik een hongerig gevoel hou. Daarom neem ik ook maar een paar reepjes mee om af en toe wat vasts te eten en een hongerig gevoel tegen te gaan. Een beetje afwisseling kan sowieso geen kwaad, want echt lekker zijn die gelletjes nou ook weer niet...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 jun 2008 16:50

Lekker zijn ze zeker niet, daarom wissel ik twee merken en in totaal 4 smaken af.

Plaats reactie