Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Jeugdwielrennen

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 13 jun 2008 10:01

Armani en D&G brillen,automatische SRAM groep(Zal er tegen dan wel door zijn.)en Lightweight wielen???

Nee serieus,weet het ook niet.Zouden ze idd beter wat aan doen.
Bv:Tot 16jaar,gewone gespaakte wielen,en maximum een Chorus of Ultegra groep,....weet niet....zeg maar wat.
il magnifico

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 13 jun 2008 10:03

Op dezelfde fietsen neem ik aan.
Je kan beter leren rijden op goed materiaal.
En ja, het kost geld maar dat moet je als ouder er maar voor over hebben.
Je kan ze ook een barrel van de kringloopwinkel geven en een afgeknipte spijkerbroek maar dan is de lol er snel af.

Ik ben het wel met je eens dat het ook wel wat minder kan. Niks mis met 105 of Veloce.

Ik heb dat ook wel gezien maar vaak gaat het om modellen van een paar jaar terug die dus ook niet zo duur meer zijn.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jun 2008 10:50

Dura-ace, Record, SRAM red, lightweight wielen, carbon frames, oakley, Assos,....etc,...etc

Je gaat er geen meter harder van rijden. Op een ALU frame met 105 of veloce kun je ook 55 kmh rijden.

Ik denk dat we met z'n allen gewoon teveel geld hebben en dat ouders voor hun kroost graag een mooi speeltje kopen. Ik zou het echter niet doen.
Live fast; die young. mijn blog

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 13 jun 2008 15:32

hey. Is heus niet waar dat alle jongeren op zo een vette dure bike rijden.
Meestal zijn deze jongeren al een tijdje bezig met wielrenne zoals ik ben begonnen op 10 jarige leeftijd. mijn eerste fiets was om mee te weenen maar naar mate ik langer en beter begon te rijden kreeg ik ander matriaal :). Meestal die zo een dure fiets al hebben op 12-14 jarige leeftijd zullen wel al iets gewonnen hebben of zo.
Ik weet nog goed dat mijn pa zei als je vandaag provinciaal kampioen word krijg je nieuwe dura ace wielen en zo geschiede:). Ik denk dat het zo bij veel families is .
ook krijgen deze rennertjes korting via de ploeg.Ze kunnen bv een fiets kopen met een ultegra tegen een zeer lage prijs en als je 150 a 200 euro bijlegt zetten ze er een dura ace op. ZO was dit toen ik bij d ejeugd nog reed.
Laat deze jongetjes genieten van zo een mooie bike ipv van jaloerse comentaar te geven.
Niet iedereen heeft evenveel geld of rijd even hard, maar dat wil niet zeggen dat we er jaloers of misnoegt tegen moeten aan kijken.

zelf vind ik het fijn dat sommige forummebers met een fietsje van bv 10.000 euro kunnen rijden. Ze hebben er tenslotte voor gewerkt. :)

tegenwoordig zijn er profs die onder moeten doen voor wielertoeristen (was 10 jaar geleden wel anders). :)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 jun 2008 15:39

Oei, héérlijk onderwerp dit.
Ik pak de popcorn er vast bij. :)

Afbeelding
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 jun 2008 15:47

Scepticus schreef:Oei, héérlijk onderwerp dit.
Ik pak de popcorn er vast bij. :)

Afbeelding


Idd, Pepsi maxje erbij, Slingers opgehangen. Ik zit er klaar voor.

Kan iemand het topic over Bo nog ff aanslingeren. Dan kunne we ons weer vermaken


:D

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 jun 2008 15:49

Ja en de Lightweights van Kuiper destijds, en kijk ook eens op wielrennen.prikpagina.nl voor die rel over de fiets van een van de Kredertjes :D


In deze context is het natuurlijk bijna overbodig om te vermelden dat ik vroeger helemaal niet mocht wielrennen van mijn ouders omdat ik naast mijn school op het land moest werken en voor mijn hulpbehoevende opa en oma en 12 kleine broertjes en zusjes moest zorgen en daarom stiekem 's nachts uit mijn slaapkamerraam klom om extra bij te werken in de mergelgroeves zodat ik geld had om een tweedehands vooroorlogse stalen fiets van 20 kilo met één versnelling te kopen waarop ik bij mijn eerste koers al die verwende papkindjes met hun carbonwielen die ze van papa gekregen hadden totaal aan stront reed :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

lvm
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:59

lvm 14 jun 2008 20:24

vandaag bij 't NK Jeugdwielrennen geweest. Die dure fietsen vielen me nog wel mee, merendeel van de jochies rijd op normaal materiaal.
Toppunt was wel een jongen op een Pina Prince, lightweight obermayer, campa record, cinelli ram, Ionos, Radar en Sidi ergo carbon schoentjes (in de kleuren wit uiteraard)
Een heel klein beetje gerechtvaardig was het wel, want hij werd wel kampioen in zijn categorie.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 jun 2008 20:39

Als hij had verloren was zijn vader misschien wel heel erg boos geworden ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 21 jun 2008 19:28

raydox schreef:hey.
Laat deze jongetjes genieten van zo een mooie bike ipv van jaloerse comentaar te geven.
Niet iedereen heeft evenveel geld of rijd even hard, maar dat wil niet zeggen dat we er jaloers of misnoegt tegen moeten aan kijken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan mij niet voorstellen dat volwassen forumleden jaloers zouden zijn op die jongetjes. Wat mij wel enorm stoort is dat steeds meer kinderen door hun ouders rot worden verwend, in alles worden meegesproken en de duurste spullen als vanzelfsprekend in de schoot krijgen geworpen. Zo kweekt men etters, die niet weten wat respect betekent en er in het leven doorgaans niets van bakken omdat ze nooit hebben geleerd dat inzet en discipline een absolute vereiste zijn om een vooropgesteld doel te bereiken. Om die reden én opdat in de jeugdcategorieën alle jongeren met vergelijkbare wapens zouden strijden, mogen de wielerbonden voor mijn part gerust beperkende regels opleggen i.v.m. het toegelaten materiaal, zodat het financieel allemaal binnen de perken blijft.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 21 jun 2008 20:11

Precies, net als in de motorsport in veel aspirantenklasses met standaardmateriaal gereden wordt gewoon iedereen onder de 15 (of wat dan ook) op een standaardfiets: van Halfords bijvoorbeeld.

Plaats reactie