Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Guerciotti

tricolore
Forum-lid

tricolore 12 jun 2008 11:26

Wie heeft er ervaring met Guerciotti fietsen? In de afgelopen Giro reden Alberto Simoni en de Italiaanse wielerploeg Diquigiovanni-Androni ermee. Het zijn wel juweeltjes om te zien en heel onderscheidend kwa design :D Is weer 's wat anders dan die eenheidsworst van de meeste andere merken! Op www.cicloforte.nl, de importeur voor de Benelux kom je ook het een en ander over het merk tegen.
tricolore

seger
Forum-lid

seger 12 jun 2008 11:28

Ze hebben volgens mij een Guercotti getest in de Fiets van deze maand. Kijk eens daar in. Voordat Simoni en co. ermee in de giro verschenen, had ik er nog nooit van gehoord. Geen persoonlijke ervaring mee dus.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

tiest
Forum-lid HC

tiest 12 jun 2008 12:50

Conclusie van Fiets was dus: Veel geld, weinig fiets. maar wel een leuke naam op je frame die je toch niet goed kan uitspreken.

Wel mooie fietsen, maar Shimano daar op (standaard modellen) kan echt niet.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 12 jun 2008 13:53

Mocht je ooit in de buurt komen, Feron in Schimmert, Zuid Limb. verkoopt ze en heeft er ook vaker meerdere modellen van staan. Om te zien zijn ze in ieder geval allemaal even mooi, rijeigenschappen weet ik niet.

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 12 jun 2008 14:45

In de jaren tachtig werd Liboton al een paar keer wereldkampioen veldrijden op een Guerciotti (toen natuurlijk nog een stalen frame). Was in die tijd een kleine Italiaanse constructeur, die als privésponsor voor Liboton optrad. Is daarna twee decennia van het toneel verdwenen (weet niet of zij intussen al dan niet op kleine schaal zijn blijven produceren) om vorig jaar (of was het in 2006?) eensklaps met LPR opnieuw in het profpeloton op te duiken met prachtig ogende carbonframes. Over de kwaliteit ervan kan ik mij hoegenaamd niet uitspreken.

campasuper
Forum-lid

campasuper 12 jun 2008 21:24

bikeboss schreef:Over de kwaliteit ervan kan ik mij hoegenaamd niet uitspreken.

Het is sowieso niet uit te spreken. Het doet mij denken aan Urbanus die probeerde Julio Iglesias uit te spreken "goelioglajoelioiglesiagloeliaglajoelesias"
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie