double of triple?
Beste specialisten,
Ik rijd al een tijdje rond met een shimano triple tiagra set.
Triple is natuurlijk wel makkelijk in de heuvels, maar ik merk vaak toch dat ik met mijn derailleur bij het schakelen aanloopt tussen het binnenste blad en mijn buitenste blad voor. Met de schroeven op de derailleur kan ik dit nu wel bijstellen, maar hij blijft aanlopen op het binnenblad of buitenblad.
Nu zit ik eraan te denken om hier een double op te zetten.
Nu de stomme vraag: is het noodzakelijk om de gehele groep te vervangen?
Wat is verstandiger, compact of niet? (ik fiets regelmatig op vlak terrein).
Welke serie adviseren jullie, ik zag dat dura ace een van de beste is, ik zit zelf te denken aan de volgende ultgra:
GROUPSET ULTEGRA 10-SPEED DOUBLE
>Complete Ultegra 10-Speed Double (2 kettingbladen)
>Zonder naven, zonder pedalen
>10-speed
>Crankset 172.5mm, 52x39, inclusief BSA bracket cups (trapaslagers)
>Cassette 10 speed, 12-25T
>Remmen voor en achter, 49mm
>STI set 6600
>Buitenkabels zwart
>Binnenkabels RVS
>Derailleur achter RD-6600 SS
>Derailleur voor FD-6600, braze on
>Ketting CN-6600
Is het, gezien het prijspijl van de set (rond 660,- euro) niet verstandiger om een nieuwe fiets te kopen afgemonteerd met deze set?
Hoe denken jullie hierover?
Ik rijd al een tijdje rond met een shimano triple tiagra set.
Triple is natuurlijk wel makkelijk in de heuvels, maar ik merk vaak toch dat ik met mijn derailleur bij het schakelen aanloopt tussen het binnenste blad en mijn buitenste blad voor. Met de schroeven op de derailleur kan ik dit nu wel bijstellen, maar hij blijft aanlopen op het binnenblad of buitenblad.
Nu zit ik eraan te denken om hier een double op te zetten.
Nu de stomme vraag: is het noodzakelijk om de gehele groep te vervangen?
Wat is verstandiger, compact of niet? (ik fiets regelmatig op vlak terrein).
Welke serie adviseren jullie, ik zag dat dura ace een van de beste is, ik zit zelf te denken aan de volgende ultgra:
GROUPSET ULTEGRA 10-SPEED DOUBLE
>Complete Ultegra 10-Speed Double (2 kettingbladen)
>Zonder naven, zonder pedalen
>10-speed
>Crankset 172.5mm, 52x39, inclusief BSA bracket cups (trapaslagers)
>Cassette 10 speed, 12-25T
>Remmen voor en achter, 49mm
>STI set 6600
>Buitenkabels zwart
>Binnenkabels RVS
>Derailleur achter RD-6600 SS
>Derailleur voor FD-6600, braze on
>Ketting CN-6600
Is het, gezien het prijspijl van de set (rond 660,- euro) niet verstandiger om een nieuwe fiets te kopen afgemonteerd met deze set?
Hoe denken jullie hierover?
Ik adviseer je het volgende: (zoekterm "triple"]
Het lijkt me idd goed om daar even op te zoeken. En op 'compact'. Lees die topics eens door, dan kan je daarna specifiekere vragen stellen, denk ik.
Handig om te weten: wat voor fiets heb je, hoe oud, wat is de staat, en ben je bereid om een nieuwe fiets te kopen. Dan kunnen de stuurlui aan wal een betere beslissing voor je maken!
Handig om te weten: wat voor fiets heb je, hoe oud, wat is de staat, en ben je bereid om een nieuwe fiets te kopen. Dan kunnen de stuurlui aan wal een betere beslissing voor je maken!
En niet onbelangrijk: reageer in een bestaande draad. Er zijn er wel genoeg over dit onderwerp inmiddels.
@mods: slotje a.u.b.
@mods: slotje a.u.b.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik zou zeggen tripel!
[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... jpg/400px-]
Hoewel dubbel is ook best lekker!!
[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... jpg/400px-]
Blijven moeilijke beslissingen!!!
[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... jpg/400px-]
Hoewel dubbel is ook best lekker!!
[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... jpg/400px-]
Blijven moeilijke beslissingen!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Een aanlopende voorderailleur is geen specifiek probleem van een triple. Je kunt zeker ook afstelproblemen hebben met een compact. Meer van belang is, vermoed ik, dat je een tiagra voorderailleur hebt. Een triple 105 of Ultegra groep zal het probleem niet meer hebben (bij juiste montage en afstelling). Voor de keuze tussen compact en triple kun je bestaande topics doorspitten.
Dat was ook mijn idee.. proberen de derailleur goed afgesteld te krijgen en als je dan toch wilt upgraden je eerst de vraag stellen of het frame dat waard is en daarna een goedkoper adres zoeken want 660 euro voor een Ultegra groep is wel een beetje duur.
rene75 schreef:ik merk vaak toch dat ik met mijn derailleur bij het schakelen aanloopt tussen het binnenste blad en mijn buitenste blad voor.
Wat jij probeert kan niet. Als je op het buitenste blad voor rijdt,
kun je alleen de buitenste kransjes van je achtercassette gebruiken.
Het systeem is niet gemaakt om dan ook met je binnenste kransjes
achter te rijden, dan staat je ketting te scheef dus loopt het aan.
Cube Attempt \'08 .. Bell Sweep R .. Shimano R085