Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Vraag mbt banden

henkman
Forum-lid

henkman 07 jun 2008 23:47

Hallo

Sinds kort heb ik een mountainbike waar ik door de week mee naar mijn werk fiets, nu liggen er nogal zware banden onder ideaal voor de bossen maar naar mijn idee minder voor de weg en ben ik dus op zoek naar banden die wat lichter lopen op de weg.
Op internet heb ik de volgende twee gezien:

Kenda Kwick K-879
Kenda K-847 MTB

Mijn vraag is of er iemand is die deze banden kent of die me kan vertellen wat voor banden ik er het beste onder kan leggen voor op de weg.
Ik fiets dagelijks 35km, de fiets is een Merida Matts Viper..

Bvd voor de tips.

perik
Forum-lid

perik 08 jun 2008 00:02

Die beide Kenda's zijn semi-slicks en goed geschikt om ook op de weg te gebruiken. Bovendien kun je ook in het terrein er nog redelijk goed mee uit de voeten, vooral met die Kenda Kwick K-879. Een andere goede band in deze categorie is bijvoorbeeld de Schwalbe Hurricane. Als je je mtb uitsluitend op de weg gebruikt zou ik kijken naar een wegbandje, zoals bijvoorbeeld de Schwalbe Kojak o.i.d.

sanneman
Forum-lid

sanneman 27 aug 2008 22:11

persoonlijk denk ik dat de schwalbe kojak extreem lekgevoelig is,
ik heb vorige week met een set banden die ongeveer 200 km gereden hebben, maar liefst 3 maal lekke band gehad, tijdens woon werk verkeer over enkel geasfalteerde wegen, daar waar ik op dit traject(7 km enkele rit) op een jaar tijd nooit eerder lek gereden had, met hutchinslon slicks.

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 27 aug 2008 23:53

Hoi,

In het verleden heb ik veel met de Fat Boy van Specialized gereden, een smalle slick voor 26" wielen. De banden bevielen me erg goed, weinig tot geen lek en slijtvast.

Momenteel rijd ik met de Big Apple van Schwalbe. Ook een prima band waarmee je als het echt moet de verharde wegen ook nog eens kan verlaten zonder dat de banden direct in het zand snijden zoals de smalle Fat Boys. De Schwalbes lopen wel wat zwaarder dan de Fat Boys maar dat is niet verwonderlijk de Fat Boy was een 1,25" en de Big Apple 2,35".
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

sanneman
Forum-lid

sanneman 10 sep 2008 15:25

Ik heb vorige week Ritchey speedmax 1.4 duim gemonteerd, zeer mooie band redelijk wat grip en hij loopt even goed als slick's. Gekocht bij Van Eyck in Geel voor ongeveer 11 euro per band.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 14 sep 2008 15:26

De semi slicks van Michelin zijn ook erg geschikt voor op de weg, weet zo alleen de naam niet meer. Bij mij zijn de banden erg lang meegegaan en heb er weinig lek mee gereden. Ook voor droge omstandigheden in terrein (muv mul zand!) rijden ze nog best aardig.

rapsac
Forum-lid

rapsac 31 okt 2008 14:40

Eventueel als je echt profielloos wilt gaan is de Schwalbe marathon plus ook een optie.
Licht lopend met antilek laag en reflectie voor de donkere uurtjes. Niet geschikt voor in het terrein trouwens. Dan eventueel een Schwalbe Racing Ralf??
Trek oclv 9900 pro issue
Gazelle V4 mod.

Plaats reactie