X0 twister andersom laten schakelen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom zou je dat willen? Werkt op deze manier heel intuitief.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Zal wel niet de bedoeling zijn, maar indien het de uitvoering is voor shimano derailleur dan kan je de andere derailleur pakken. dan werkt het andersom
Daniel1975 schreef:Waarom zou je dat willen? Werkt op deze manier heel intuitief.
Lijkt me handig omdat mijn 'gewone' fiets met Nexus ook andersom schakelt. Ook bij de motor: versnellen is naar je toe draaien; Alles hetzelfde is handiger!
Ik vroeg het simpelweg omdat er nogal eens wat creatievelingen op het forum rondrennen en hier mogelijk al een oplossing voor hebben, vandaar.
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Coen schreef:Daniel1975 schreef:Waarom zou je dat willen? Werkt op deze manier heel intuitief.
Lijkt me handig omdat mijn 'gewone' fiets met Nexus ook andersom schakelt. Ook bij de motor: versnellen is naar je toe draaien; Alles hetzelfde is handiger!
Ik vroeg het simpelweg omdat er nogal eens wat creatievelingen op het forum rondrennen en hier mogelijk al een oplossing voor hebben, vandaar.
Hoi, het is zoals boven door Scottwilco al aangegeven wordt, gebruik een Rocket shifter met een "low normal" rear derailleur van Shimano.
Mt een X-O shifter lukt dat niet want deze is niet compatible met Shimano dera's, de Rocket shifter echter wel !
Dan bekom je dezelfde handeling en resultaat als aan de linker shifter.
Dus naar je toe draaien is versnellen .
Groeten,
Morel.
-
- Forum-lid HC
De shifter doet hier niets in dan zou je de derealeur moeten ombouwen bij shimano zijn alle shifters het zelfde maar de derealeurs niet