Alles over vakanties op én met de fiets

De fietsen van Fred Rompelberg

bjaslagter
Forum-lid

Gebruikersavatar bjaslagter 30 mei 2008 15:52

Beste allemaal,

Mijn eerste bericht op het forum! Ik hoop dat het een aantal nuttige antwoorden oplevert. Zoals de titel al verraad ben ik benieuwd naar eventuele ervaringen met de tweedehands fietsen die Fred Rompelberg te koop aanbied. (zie www.fredrompelberg.nl) Ze hebben dus een seizoen op Mallorca rondgereden... In oudere discussies op dit forum was men niet altijd even positief, is dit eventueel veranderd? Zijn de fietsen hun geld waard, en in welke staat verkeren ze? Ik ben benieuwd wat jullie er van denken!

Vriendelijke groet,

Berend Slagter.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 mei 2008 15:56

Ik moet zeggen dat ik ze nogal prijzig vind. Met dergelijke fietsen gaan mensen meestal bepaald niet voorzichtig om onder het mom "don't be gentle, it's a rental". Bovendien zitten er flink wat kilometers op. De frames zijn no-name aluminium met stickers; niet per se slecht maar zeker niet licht of exclusief, al zal het best degelijk zijn. De Ultegra triple afmontage is prima en hier is niks mis mee. Ik heb geen idee in welke staat de draaiende delen worden geleverd, maar ik kan me voorstellen dat deze niet nieuw meer zijn.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 30 mei 2008 16:03

En een f*kcing irritant muziekje op z'n site, + site werkt niet goed in FireFox.... en die fietsen zijn ook nog eens te duur. :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 mei 2008 16:10

Ik kan het niet beter zeggen dan Havana. Ik heb er eentje gekocht bij Fred. Zijn vrouw maakt lekkere chocoladetaart, de koffie is niet slecht, beiden zijn van een vrolijke limburgse vriendelijkheid en terwijl ik even moest wachten mocht ik in zijn luie zetel naar zijn wereldrecorddocumentaire kijken. Een fiets kopen bij fred is een totaalbeleving!
Maar ik kocht wel wat anders, nl. een gloednieuw frame met gebruikte onderdelen van een vriend van hem (campagnolo record 9speed). De testfiets waarop de onderdelen zaten was te groot, dus heeft Fred hem nagestuurd, met een nieuw frame (kleinere maat).
Het frame was een niet-integrated 1 inch balhoofd alu frame, in het bekende geel. Ik ben er reuzetevreden van, ook al is het niet heel licht (1500 g voor frame), er zit wel 3 jaar garantie op, en dat heb je niet vaak bij tweedehandsframes. In deze is het natuurlijk ook geen rocketscience: de kans dat een kinesis alu frame kapot gaat in 3 jaar is vrij klein.
In de mijne zat een alu vork met zelfde kleur, en een schroefdraadbalhoofd. Met de hulp van GastheerG heb ik er een Chris King ingezet en een wound-up vork. Nu kost mijn voorbouw dus meer dan mijn frame :) Tenslotte: de wielen zijn bombproof. Het risico zit hem in de draaiende onderdelen en hoeveel kilometers die hebben gemaakt...
Kortom: als je tijd en moeite overhebt, is een bezoekje aan de Limburg niet verkeerd...
edit: vorig jaar vroeg-ie 600 voor een 2dehands... (maar misschien toen andere vork/iets ander frame)
edit2: via het fietsplan van mijn werk (Fred is een fietsenwinkel, itt tot een particulier) was hij direct ongeveer 1/3 goedkoper...

edit3: een fotootje van mijn fiets. origineel is frame, zadel, shifters, derailleurs, remmen. Al de rest is nieuw of van een andere fiets: wielen en banden van Zoran, vork van mammoet, balhoofd van aspire velotech, stuur en bidon bij Van eyck, stuurpen bij B2B, stuurlint uit een winkel op passage in Duitsland, zadelpen, pedalen, spacers, ketting en cassette bij Bike-Components, phil wood BB via ebay, crank van een andere fiets, kabels van Bikegear.be. Ik ben er alleszins zeer tevreden van: stijf, licht, toch comfortabel, goedkoop, en hij zit perfect.
Afbeelding

De gedachtegang achter mijn fiets is devolgende (maar niet absoluut zaligmakende natuurlijk):
carbon=BS
geintegreerd balhoofd=BS
buitenboord lagers=BS
'ergonomische' sturen=BS
systeemwielen=BS
record cassettes=BS
shimano=BS
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

intersantos
Forum-lid

intersantos 30 mei 2008 23:41

BS?

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 30 mei 2008 23:52

Stierenuitwerpsel
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

intersantos
Forum-lid

intersantos 30 mei 2008 23:55

[quote="Specliffeddes"]Stierenuitwerpsel[/quote]

Afgezien van de Record cassette, voldoet mijn fiets aan alle voorwaarden van BS! Hij is eigenlijk ook nog een maatje te klein. Is dat ook BS? :p

bjaslagter
Forum-lid

Gebruikersavatar bjaslagter 31 mei 2008 15:21

Bedankt voor jullie reacties, ik ga me toch maar even bezinnen op een andere fiets dan die van Fred....

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 01 jun 2008 19:56

Ik ben juist terug van een weekje fietsen op deze fietsen .
Natuurlijk heb ik thuis een betere fiets , maar slecht zijn ze zeker niet !
Deze fietsen zijn niet de lichtste en hebben zeker al iets afgezien , maar deze fietsen worden ook wel uitstekend onderhouden .
Ikzelf zou voor mij zo geen occasie fiets kopen voor ik dacht 698€ .
Maar waarom koop je deze fiets niet in nieuwe staat voor ik dacht 980€ , dan kan je zelf de kleur nog kiezen ook !
En dan moet je toch toegeven dat 980€ voor een nieuwe aluminium fiets met carbon voorvork , afgemonteerd met ultegra zeker niet te veel is .
Dan ben je zeker dat al het rollend materiaal nog in orde is , plus een fiets die toch uitstekend fietst .
Want dat deet ie zeker wel !

ferreman
Forum-lid

ferreman 14 jun 2008 23:04

Ik heb het aangedurft, ik heb voor 680 een donkerblauwe 2e hands gekocht. Mede om de aangeboden 3 jaar garantie, het afmonteren met ultegra (zag er allemaal nog prima uit) en omdat ik een 62cm Frame heb. Die zullen toch niet bijster veel verhuurd worden? Daar komt bij dat ik tot nu toe op een KOGA wrak reed uit (pak-em-beet) 1982. Ik vond de fiets niet te duur, ik krijg er toch ook een mooi fiets computertje en 2 bidons bij! :p

Goed... dat laatste is niet het allersterkste argument :p

-Live Fast, Die Young In A Nice Pair of Pants-

lucnoa
Forum-lid

lucnoa 15 jun 2008 22:08

Veel succes met u fiets .

ferreman
Forum-lid

ferreman 17 jun 2008 09:34

Thnx, ik ga hem vandaag ophalen.
-Live Fast, Die Young In A Nice Pair of Pants-

Plaats reactie