Stuurlint ellende
Forummers,
Ben ik er eindelijk aan toegekomen mijn stuurlint te gaan vervangen, stuit ik op het volgende. Mijn 'fantastische' Pro carbonlook stuurlint is een drama bij de verwijdering. Je trekt de toplaag los, en de onderlaag blijft fijn zitten. Het is plakkend stuurlint dat zo goed plakt dat de onderlaag van het halve lint achterblijft op je stuur. De restanten - een heel stuur vol zo'n beetje - laten zich stukje voor stukje eraf pulken. Na een half uur heb ik de moed maar opgegeven.
Heeft iemand een tip om deze troep te verwijderen? Schoonmaakmiddelen misschien?
NOOIT MEER ZELFPLAKKEND PRO STUURLINT....
Dank voor de tips!
Ben ik er eindelijk aan toegekomen mijn stuurlint te gaan vervangen, stuit ik op het volgende. Mijn 'fantastische' Pro carbonlook stuurlint is een drama bij de verwijdering. Je trekt de toplaag los, en de onderlaag blijft fijn zitten. Het is plakkend stuurlint dat zo goed plakt dat de onderlaag van het halve lint achterblijft op je stuur. De restanten - een heel stuur vol zo'n beetje - laten zich stukje voor stukje eraf pulken. Na een half uur heb ik de moed maar opgegeven.
Heeft iemand een tip om deze troep te verwijderen? Schoonmaakmiddelen misschien?
NOOIT MEER ZELFPLAKKEND PRO STUURLINT....
Dank voor de tips!
Deze advertentieruimte is te huur.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Martijn09 schreef:Een verhaal over Pro carbonlook stuurlint
Herkenbaar! Ik heb ook een keer vreselijk lopen tobben met die troep.
Less is bore
Gebruik gewoon een deftig merk: Easton, Deda, Fizik en Selev zijn prima.
Martijn09 schreef:Dank voor de tips. Ik heb een alu stuur, dus wasbenzine zou geen kwaad kunnen?!
@lior63: "Of gewoon ander stuurlint gebruiken"
Juist, en daarom was ik het Pro stuurlint aan het verwijderen
Ik had precies hetzelfde met mijn pro stuurlint...
Alles verwijderd met wasbenzine. Gaat dan nog moeizaam, maar gaat er uiteindelijk wel vanaf.
Wist niet dat dat aan Pro lag, zit namelijk nu weer een Pro op hahah...
Dit komt bij vele stuurlintjes voor. Vooral als ze er al wat langer op zitten. Volgens mij had ik eens een gel stuurlintje (kurk met laagje gel er onder) waar een minder sterke plaklaag op zat. Die was in één stuk weer te verwijderen.
BBB is ook zeker vreselijk! Ik heb die troep van mijn (carbon) stuur gehaald met stickerverwijderaar. Of het echt goed is weet ik niet maar het was het enige spul waarmee het nog enigszins lukte. Momenteel heb ik er trouwens een PRO stuurlintje op zitten...
Canyon Ultimate CF SL 2016