Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Slijtage Assos broek

hscheerd
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:58

hscheerd 27 mei 2008 00:31

Na een rondje IJsselmeer (Zuiderzeeroute) dit weekend zag ik tot mij schrik een kale plek in mijn Assos Uno fietsbroek (aan de achterkant, boven de bilnaad) . Nu is dit het derde seizoen dat ik met deze broek fiets dus mischien kan je dan ook wel enige slijtage verwachten maar ik fiets niet uitsluitend in deze broek (heb er nog een) en bovendien was ik de broeken na gebruik. Heeft iemand ervaringen met slijtage van Assosbroeken en zo ja binnen welke periode?

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 27 mei 2008 00:58

ik rij al enkele jaren met assos .
tot nu toe dacht ik dat deze broeken de top waren voor mij , echter , onlangs de castelli free bib gepast en qua pasvorm doet ie echt niet onder voor de assos .
kameraad heeft deze broek en rijd er een jaar mee , voorheen ook assos .
wat hij zelf ervaart is dat de kwaleit van castelli absoluut niet onder doet voor de assos fl13 en wat betreft degelijkheid zelfs beter .
zitvlak van castelli is ander materiaal als de rrest van de bib short , net zoals de rest van de panelen .
mijn assos is erg gevoelig voor mijn zadel en op de boven benen zitten ook al slijt plekken alsof ie veel gedragen is , terwijl de broek amper een jaar oud is en ook ik meerdere broeken heb .
hoe deze plekken zijn ontstaan weet ik ook niet , want ben er erg zuinig op .
de volgende wordt een castelli , deze zitten minstens net zo fijn voor mij , vind de bretels te strak van de assos .

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 27 mei 2008 09:55

Hier is al wel meer over gesproken.
Ook ik heb dit gehad net binnen 1 jaar.
Naar de winkel geren, zij hebben hem opgestuurd en uiteindelijk een nieuwe ontvangen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39732
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2008 11:09

Ik heb 1 Assosbroek waar het euvel ook op is getreden na 2 jaar. Zelfde plek, boven de zeem aan de achterkant. Andere Assosbroeken hebben die kwaal weer niet.
Rij nu voor Gaul! met Nalini, dat zit ook fantastisch.
Less is bore

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 mei 2008 17:18

hscheerd schreef:[...] en bovendien was ik de broeken na gebruik. [...]


Dan is het inderdaad wel vreemd dat ze na 3 jaar al gaan slijten zeg... :)

Maar serieus: na 3 jaar kan je niet veel gaan klagen ben ik bang. Misschien meer "geluk" met een volgende Assos of probeer eens een ander merk. En verder wat LadyScott zegt: stiksels etc op je zadels zijn funest.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 27 mei 2008 22:50

Op de genoemde plek hang ik niet op het zadel hoor :-) boven de bilnaad (aan de rugzijde dus)
En het is een "dunne" plek, hij wordt dus doorzichtig.
Ik heb meerdere broeken, 5 - 6000 km/jr. Dus pak 'm beet na 2000 km, binnen 1 jr.
Ik hou m'n hart vast bij dit exemplaar maar mocht het weer gebeuren dan wordt het toch een broek van een paar tientjes goedkoper.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 27 mei 2008 23:04

Die van mij heeft het boven de bilnaad 12000 km gehouden. Heb er nu 'n stukje ingenaaid want de rest is nog goed. Mijn vrouw heeft 1 maand 'n assos lady en grote kale plekken in het stof aan de binnenkant van de benen. Eens even gaan reklameren bij de verkoper.. iemand ervaring daarmee?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 27 mei 2008 23:18

Zonder flauw te zijn, mijn pakken van € 700,- zijn ook na 1,5 jaar versleten. En daarmee zit ik niet op een fiets te schuren en was ze ook niet na iedere beurt. Slijtage na 3 jaar is i.mo. gewoon reguliere slijtage. Al mijn fietsbroeken, ook naast elkaar gebruikt, zijn eerder versleten.
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 27 mei 2008 23:31

3 jaar is veel! 2 seizoenen is voor mij de max voor een fietsbroek. Er zijn idd veel andere goede merken maar de nieuwe assos 5 next zeem is toch wel helemaal de top! 2 keer beter nog dan de "oude" assos zeem.

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 27 mei 2008 23:56

serbak schreef:3 jaar is veel! 2 seizoenen is voor mij de max voor een fietsbroek. Er zijn idd veel andere goede merken maar de nieuwe assos 5 next zeem is toch wel helemaal de top! 2 keer beter nog dan de "oude" assos zeem.


wat is er aan veranderd ?

tandjebij
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:37

tandjebij 30 mei 2008 15:25

wat je ook nog veel ziet zijn die MEGA grote zadeltassen ook wel euroshoppers genoemd waar je banden in kan duwen voor een heel peloton,en als je bij het grote deel van die fietsers kijkt zie je dat ze met hun dure broeken langs die tas schuren waardoor je broek ook errug dun wordt ,en wat eigenlijk onnodig is door een kleinere zadeltas aan te schaffen en wat er ook sportiever uitziet.

Grtz Tandje Bij
Al wat goed is komt boven!!

Plaats reactie