Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Slijtage Assos broek

hscheerd
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:58

hscheerd 27 mei 2008 00:31

Na een rondje IJsselmeer (Zuiderzeeroute) dit weekend zag ik tot mij schrik een kale plek in mijn Assos Uno fietsbroek (aan de achterkant, boven de bilnaad) . Nu is dit het derde seizoen dat ik met deze broek fiets dus mischien kan je dan ook wel enige slijtage verwachten maar ik fiets niet uitsluitend in deze broek (heb er nog een) en bovendien was ik de broeken na gebruik. Heeft iemand ervaringen met slijtage van Assosbroeken en zo ja binnen welke periode?

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 27 mei 2008 00:58

ik rij al enkele jaren met assos .
tot nu toe dacht ik dat deze broeken de top waren voor mij , echter , onlangs de castelli free bib gepast en qua pasvorm doet ie echt niet onder voor de assos .
kameraad heeft deze broek en rijd er een jaar mee , voorheen ook assos .
wat hij zelf ervaart is dat de kwaleit van castelli absoluut niet onder doet voor de assos fl13 en wat betreft degelijkheid zelfs beter .
zitvlak van castelli is ander materiaal als de rrest van de bib short , net zoals de rest van de panelen .
mijn assos is erg gevoelig voor mijn zadel en op de boven benen zitten ook al slijt plekken alsof ie veel gedragen is , terwijl de broek amper een jaar oud is en ook ik meerdere broeken heb .
hoe deze plekken zijn ontstaan weet ik ook niet , want ben er erg zuinig op .
de volgende wordt een castelli , deze zitten minstens net zo fijn voor mij , vind de bretels te strak van de assos .

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 27 mei 2008 09:55

Hier is al wel meer over gesproken.
Ook ik heb dit gehad net binnen 1 jaar.
Naar de winkel geren, zij hebben hem opgestuurd en uiteindelijk een nieuwe ontvangen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC