Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het Grote Fietsbroeken Topic

phils
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 apr 2008 14:00

phils 26 mei 2008 15:18

Hallo,

Om in het vervolg een grondige keuze te kunnen maken, en om je een miskoop te besparen: ziehier het grote Fietsbroeken Topic

Graag had ik iedereen uitgenodigd om hier het Merk en het Model van zijn fietsbroek neer te schrijven, vergezeld van een stukje commentaar.

Heb jij een broek met vastgenaaide zeem of niet? Duur of Goedkoop? Lang of Kort?
Welk merk? Welke kwaliteit? Positieve punten? Negatieve Punten?

Laat maar weten welke broek wij zeker wel of zeker niet moeten kopen!

Groetjes!

wivo_6
Forum-lid
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 mei 2007 22:39

wivo_6 01 jun 2008 13:56

Ik heb er enkele "in dienst", maar rij liefst met deze: http://www.decathlon.be/NL/comp-supportiv-17153654/.

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 02 jun 2008 01:38

Heb ook vershillende broeken in dienst :

Assos Mille en Uno : volgens mij weinig verschil een beide degelijke broeken; ik zou verder geen Assos meer aankopen omdat het zeem aanvoelt als een pamper en eigenlijk in lange ritten hindert.

Pearl Izumi Microsensor : degelijke broek voor een redelijke prijs (=/- 130EUR). Dun maar zeer confortabel zeem. Mijn lievelings broek voor erg lange ritten (150+km).

Nalini : heb onlangs het niewe topmodel gekocht (naam ontsnapt me) voor 140EUR ; dit is de beste broek die ik ooit heb gehad; veel druk op de spieren, perfecte pasvorm en perfect zeem; deze broek behoud ik voor voor speciale glegenheden.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 02 jun 2008 11:16

Wat een dure broeken allemaal.
Ik rij met een broek van Specialized en Nalini die beide rond de 60,- koste en ze hebben beide een prima zeem. Waarom hebben jullie het dubbele bedrag voor bijv. een Assos over, wat is het voordeel?

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 02 jun 2008 15:51

Rufio, volledig akkoord met jou; Assos heeft voor mij geen specifiek voordeel tov van andere degelijke broeken; ze blijven echter wel perfect afgewerkt en erg degelijk. Wat mij echter opvalt bij Assos is dat ze net iets korter zijn dan andere merken; is dit anderen ook al opgevallen?

En verder, m'n meeste kilometers maal ik af met de standaard Nalini broeken; niks bijzonders, maar ook niets mis mee; dit weekend nog 240km gefiets met dit merk en geen enkel ongemak.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 02 jun 2008 16:22

Rufio schreef:Wat een dure broeken allemaal.
Ik rij met een broek van Specialized en Nalini die beide rond de 60,- koste en ze hebben beide een prima zeem. Waarom hebben jullie het dubbele bedrag voor bijv. een Assos over, wat is het voordeel?


Ook ik schrik van de genoemde prijzen. Ik rij al jaren alleen in de outfits van mijn wielerclubs. Winter en zomer tenue. Merken:
http://www.annaneri.com
http://www.allexanderbikewear.com

Voor beide merken kom ik niet boven de € 30 voor een broek met uitstekende zeem en pasvorm.

Assos is Swiss made, vandaar de hoge prijs.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

allstar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mar 2008 19:52

allstar 02 jun 2008 17:48

Assos Mille S5: perfecte pasvorm en een geweldig zeem. Zit echt perfect. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Zat erg mooi verpakt met een flesje Assos Active Wear + potje Assos Chamois :)

bobjoke
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 feb 2008 15:58

bobjoke 02 jun 2008 18:01

De ULTIMA Broek Kort met Bovenstuk en Zeem Performance-2, in verschillende kleurtjes afgewerkt (rood, blauw of zwart) met grijze naadjes OF helemaal in het wit (voor de echte binken die van wassen houden)

Zit lekker, goede zeem, 60 euri bij diverse winkels

Heb ook de goedkope versie (andere zeem) van ultima zonder bovenstuk, maar deze 'ZIT' toch net even wat minder lekker (na 2 uurtjes)

Dus voor het trainen de goedkope en voor de lange stukken de dure

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 02 jun 2008 23:39

Wie heeft er ervaring met die broek van nalini waar je je polar hartslag unit op vast kan klikken ?
aangezien ik pasgeleden de cs 200 heb aangeschaft en nog zoek naar goede broek leek dit me misschien wel een optie .

Nalini Pro Rododendro
Afbeelding

harmen
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 okt 2004 21:58

harmen 03 jun 2008 22:18

Ik had altijd dezelfde mening als Rufio. Heb jaren met decca (club)kleding gereden en voor mijn gevoel altijd zonder problemen. Totdat ik een paar maanden geleden, mede op basis van dit forum, een Sugoi RS bib short gekocht heb. Da's toch wel een heel verschil met Decca of Castelli. Na de eerste RS gelijk bij Thermowear.nl een tweede erbij gekocht. In dit geval een evolution. Ook deze zit prima.
Kosten een paar centen maar voor mijn gevoel heb je dan ook wat.

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 03 jun 2008 22:25

Ik rij zelf met broeken van Ultima zowel kort als lang. De korte zijn met zeem en de lange zonder, zijn voor mij comfortabele broeken met een goede pasvorm.
Wel met bretels, want dat blijft beter zitten.

Heb laatst een broek van de lidl gekocht, was een miskleun zeg. Zit niet lekker strak en de stof voelt absoluut niet lekker. Dus die is inmiddels tot poetsdoek gedegradeerd.

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 04 jun 2008 04:23

Ik rijd momenteel met de Bioracer Professional, de Craft Astana teamwear '07 en een Cannondale.
De Cannondale is toch wel mijn favoriet. Fijne zeem en ook de soort stof vind ik erg fijn. Het is een hele gladde stof waar je onderweg echt helemaal niks van voelt, het bijbehorende shirt is van dezelfde stof. Wel zijn de bretels voor mijn 1,94 iets aan de korte kant.

Plaats reactie