Hallo,
Bij mijn voorrem van Campagnolo, zit het pootje waar de remblokken in vast zitten aan de ene kant (rechts als je op de fiets zit) lager als de andere kant.
Nu zou je denken dat de rem gewoon scheef zit, hij zit echter gewoon recht.
Nu mijn vraag: hoe kan ik dit oplossen?
Mvgr
Remblokken zitten scheef
Als de rem recht zit voor je gevoel dan is hij misschien afgesteld op je wiel dat scheef zit. Of een rempoot is langer maar dat lijkt me stug. Misschien een foto?
Oud topic, ik weet het....
Mijn remblokken zitten scheef ten opzichte van elkaar de een zit verder naar voor (of achter het is maar net hoe je het ziet) dan de ander.
Ik heb het met July remmen en op mijn andere fiets met de Suntour remmen hetzelfde. De Shimano 105 remmen lijken dit weer niet te hebben..
Foto:
Links zit verder naar voren dan de rechter ? Iemand een idee?
Het is ook niet af te stellen en de achterrem is wel recht.
[img=http://farm5.static.flickr.com/4113/544 ... 9dc2_b.jpg]
Mijn remblokken zitten scheef ten opzichte van elkaar de een zit verder naar voor (of achter het is maar net hoe je het ziet) dan de ander.
Ik heb het met July remmen en op mijn andere fiets met de Suntour remmen hetzelfde. De Shimano 105 remmen lijken dit weer niet te hebben..
Foto:
Links zit verder naar voren dan de rechter ? Iemand een idee?
Het is ook niet af te stellen en de achterrem is wel recht.
[img=http://farm5.static.flickr.com/4113/544 ... 9dc2_b.jpg]
Nee, daar is het niet voor. Het (eventuele) piepen kan je tegengaan door de remblokken 'toe-in' in te stellen. Dus dat de voorkant van het remblokje de velg eerder raakt dan de achterkant van het remblokje.
Het komt gewoon omdat de het ene deel van de remklauw op het andere deel van de remklauw is bevestigd, dus zit het ene deel meer naar voren dan het andere... Snappie? :p
Het komt gewoon omdat de het ene deel van de remklauw op het andere deel van de remklauw is bevestigd, dus zit het ene deel meer naar voren dan het andere... Snappie? :p
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
jasperr schreef:Nee, daar is het niet voor. Het (eventuele) piepen kan je tegengaan door de remblokken 'toe-in' in te stellen. Dus dat de voorkant van het remblokje de velg eerder raakt dan de achterkant van het remblokje.
Het komt gewoon omdat de het ene deel van de remklauw op het andere deel van de remklauw is bevestigd, dus zit het ene deel meer naar voren dan het andere... Snappie? :p
nee
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
jasperr bedoelt vlgs mij dat bij het samenstellen van de delen van je remklauw (zeg maar de montage), de ene remarm vóór de andere remarm wordt bevestigd. Omdat de remarmen verder vlak zijn geconstrueerd krijg je dat je ene remblokje iets verder naar voren staat dan het andere remblokje. En dat is verder niet instelbaar. Hopelijk is ie zo duidelijk....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Ik begrijp het nu, dank je. Heb volgens mij hetzelfde bij mijn 2008-Record groep.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL