Ervaringen nederlands maatwerk in staal
Ik ben op zoek naar een nieuw stalen ros. Aangezien ik een enigzins afwijkende lichaamsbouw heb ( 1,97 meter, 92 kilo met naar verhouding een wat lange binnenbeenslengte en kort bovenlichaam) ben ik op zoek naar kwalitatief goede (en betaalbare) maatbouw fiets, of frame wat ik kan laten opbouwen. Budget voor opgebouwde fiets is voorlopig vastgesteld rond 2000 euro. Afmontage denk ik aan 105/veloce compact met een easton wielen set (waar ik gezien mijn gewicht reeds goede dingen over gelezen heb)
In de regio Den Haag waar ik woon zijn diverse aanbieders van stalen maatframes, maar ik kan helaas weinig ervaringen vinden over de stalen frames van:
Tom Schouten
Van Herwerden
Herman Braun (iets verder uit de buurt)
Wie rijd er op een stalen frames van bovenstaande, wat hebben ze ongeveer gekost en wat zijn je ervaringen?
andere suggesties zijn ook welkom!
In de regio Den Haag waar ik woon zijn diverse aanbieders van stalen maatframes, maar ik kan helaas weinig ervaringen vinden over de stalen frames van:
Tom Schouten
Van Herwerden
Herman Braun (iets verder uit de buurt)
Wie rijd er op een stalen frames van bovenstaande, wat hebben ze ongeveer gekost en wat zijn je ervaringen?
andere suggesties zijn ook welkom!
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Zoek functie al uitgetest met bijv "staal" of "Duell" :p?
What makes the boat go faster?
Ja
Duell past helaas niet binnen mijn Budget. En over Braun en schouten staal frames vind ik via de zoek functie geen ervaringen van andere fietsers.
Duell past helaas niet binnen mijn Budget. En over Braun en schouten staal frames vind ik via de zoek functie geen ervaringen van andere fietsers.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Schouten en Van Herwerden zijn afkomstig van de Duell fabriek. Ik ben ook op zoek, maar dan naar een frame met 1'' niet-geintegreerd balhoofd. Helaas worden die blijkbaar niet gemaakt, hoewel ze lichter en comfortabeler kunnen gebouwd worden dan de 1-1/8'' geintegreerde hype. Als het budget oneindig is, is alles natuurlijk mogelijk, maar daar ben ik ook niet veel verder mee...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
frenkie schreef:Ja
Duell past helaas niet binnen mijn Budget. En over Braun en schouten staal frames vind ik via de zoek functie geen ervaringen van andere fietsers.
Duell Passion euro 1.475 incl maatwerk en balhoofd. 105 groep zonder naven euro 379. Wielen Easton Vista 217.95 Totaal 2.071,95. Stuur/stuurpen/zadel/zadelpen/montage komen er nog bij. Dus ik denk dat je je budget iets moet aanpassen of onderdelen van je oude fiets overnemen als dat kan. Alternatief is internet afzoeken naar aanbiedingen, dan duurt opbouw van je fiets iets langer maar dan kun je wel goedkoper uit zijn. Montage zelf of door een vriend?
What makes the boat go faster?
Livio Livius schreef: Duell Passion euro 1.475 incl maatwerk en balhoofd. 105 groep zonder naven euro 379. Wielen xx
wielen 300
stuur(pen), zadel(pen), pedalen, banden, ander frustsels +/- 300
Al snel richting de 2500 euro
Daar gaan mijn principes al bijna voor ik in de winkel sta
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Is dit een idee?
http://www.maderfietsen.nl/
Dan heb je tita, en uit ervaring kan ik zeggen dat dat fantastisch rijd.
Dat kan ook op maat.
http://www.maderfietsen.nl/
Dan heb je tita, en uit ervaring kan ik zeggen dat dat fantastisch rijd.
Dat kan ook op maat.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
frenkie schreef:Livio Livius schreef: Duell Passion euro 1.475 incl maatwerk en balhoofd. 105 groep zonder naven euro 379. Wielen xx
wielen 300
stuur(pen), zadel(pen), pedalen, banden, ander frustsels +/- 300
Al snel richting de 2500 euro
Daar gaan mijn principes al bijna voor ik in de winkel sta
Tsja, je wil een nederlands product. Dat heeft een prijs maar gaat wel oneindig lang mee. En je hebt iets bijzonders.
What makes the boat go faster?
aha, je had het zelf de overige zaken als edit al toegevoegd. Ik moet zeggen dat ik ook wel verbaasd was van de reactie van medeforummer "de zwarten"; Er is toch een redelijk prijsverschil tussen de echte duells en de schouten/van herwerden frames. Komen deze echt uit dezelfde fabriek?
Het scheelt toch een kleine 400 euro voorzover ik het zo snel even op kan zoeken. In de showroom zie je ook wel dat de lasnaden wat mooier zijn afgewerkt, maar ze gebruiken dezelfde Deda buizen. Zie ik nog een belangrijk verschil over het hoofd wat die extra 300 tot 400 euro rechtvaardigt?
Het scheelt toch een kleine 400 euro voorzover ik het zo snel even op kan zoeken. In de showroom zie je ook wel dat de lasnaden wat mooier zijn afgewerkt, maar ze gebruiken dezelfde Deda buizen. Zie ik nog een belangrijk verschil over het hoofd wat die extra 300 tot 400 euro rechtvaardigt?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ik denk maatwerk. De Schouten/Van Herwerden frames komen in standaar maten voor zover ik weet.
What makes the boat go faster?
Herwerden corsa TX met deda 12.5 is met maatwerk 1095 euro volgens hun website
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Er zijn gelukkig heel wat meer mensen in nederland die stalen (race)fietsen maken op maat.
Ëén er van is marten gerritsen van www.m-gineering.nl
Super kerel die je precies kan leveren naar gelang je budget en ook hoe jij wilt fietsen, bv. race of comfortabel of iets er tussen in.
Veel keuze in wat voor soort buizen je wilt hebben elk met d'r eigen voor/nadelen.
Alles in overleg met de bouwer en de koper.
Waar vindt je dat nog
HET grote voordeel van marten is dat hij zelf de bouwer is en niet eea. pipo met een verkoopverhaal dus je praat rechtstreeks met the man himself.
Zeer veel mogelijk en volstrekt niet duur.
Wat wel belangrijk is om vooraf een fietsmeting te laten doen.
Ik ben zelf een opmeting laten doen van cyclefit bij vhw te voorburg en alhoewel ik heel veel kritiek heb op die gasten daar hebben ze wel aangetoond dat alles spot on correct was en dat bleek wel toen ik nadat de fiets gekocht was nog een fietsanalyse heb laten doen.
Verder heb je o.a. ook nog www.vittorio.nl
Je moet eens zoeken op het forum van de vakantiefietser of wereldfietser daar laten ook veel mensen hun fiets maken op maat in staal in nederland.
M.i. is een fiets op maat belangrijker dan het beste/lichtste materiaal, maar da's persoonlijk.
Verder is budget altijd een punt, maar je vergeet dat een staal frame op maat gemaakt is dus daar kan je heeeeeeeeeeeeeeel erg lang mee doen en dan zijn de kosten er echt wel uitgehaald mi.
Verder is rome ook niet op één dag gebouwd dus take it easy en ga voor levensduur van de spullen dat bespaart ook op kosten ipv betalen voor gewicht ........
Mbt. wielen, heb nooit iets anders overwogen dan handbuilt wheels.
Heb nu 2 sets laten maken en daar nooit spijt van gehad.
Het is maar net hoever je range is mbt. aankoop van spullen.
Voor mij persoonlijk hoort in een staal frame een handbuilt wielenset, maar da's ook persoonlijk natuurlijk.
Ëén er van is marten gerritsen van www.m-gineering.nl
Super kerel die je precies kan leveren naar gelang je budget en ook hoe jij wilt fietsen, bv. race of comfortabel of iets er tussen in.
Veel keuze in wat voor soort buizen je wilt hebben elk met d'r eigen voor/nadelen.
Alles in overleg met de bouwer en de koper.
Waar vindt je dat nog
HET grote voordeel van marten is dat hij zelf de bouwer is en niet eea. pipo met een verkoopverhaal dus je praat rechtstreeks met the man himself.
Zeer veel mogelijk en volstrekt niet duur.
Wat wel belangrijk is om vooraf een fietsmeting te laten doen.
Ik ben zelf een opmeting laten doen van cyclefit bij vhw te voorburg en alhoewel ik heel veel kritiek heb op die gasten daar hebben ze wel aangetoond dat alles spot on correct was en dat bleek wel toen ik nadat de fiets gekocht was nog een fietsanalyse heb laten doen.
Verder heb je o.a. ook nog www.vittorio.nl
Je moet eens zoeken op het forum van de vakantiefietser of wereldfietser daar laten ook veel mensen hun fiets maken op maat in staal in nederland.
M.i. is een fiets op maat belangrijker dan het beste/lichtste materiaal, maar da's persoonlijk.
Verder is budget altijd een punt, maar je vergeet dat een staal frame op maat gemaakt is dus daar kan je heeeeeeeeeeeeeeel erg lang mee doen en dan zijn de kosten er echt wel uitgehaald mi.
Verder is rome ook niet op één dag gebouwd dus take it easy en ga voor levensduur van de spullen dat bespaart ook op kosten ipv betalen voor gewicht ........
Mbt. wielen, heb nooit iets anders overwogen dan handbuilt wheels.
Heb nu 2 sets laten maken en daar nooit spijt van gehad.
Het is maar net hoever je range is mbt. aankoop van spullen.
Voor mij persoonlijk hoort in een staal frame een handbuilt wielenset, maar da's ook persoonlijk natuurlijk.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;