Over de wielersport en zijn beoefenaars.

welk Fiets koffer ??

mike36
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 apr 2007 12:21

mike36 17 mei 2008 21:41

Dag mensen
wil graag een goede fiets koffer kopen bijv. als ik naar andere land vliegen-in het vliegtuig mee checken--er zijn veel modelen ..
Of iemand weet welk fiets koffer is best van eigen ervaring??
wil graag meeningen
Mike..

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 18 mei 2008 03:13

Ik heb een Rose Flugkoffer Travelbox IV, 174 Euro: dit is mijns inziens een heel goed koffer en is eigenlijk gewoon een B&W Bike Box (die ietjes duurder is) met daarop Roseversand reclame. Ik neem in dit koffer een racefiets, gereedschap, alle fietskleren, sportvoeding en mijn helm mee (en op de terugweg ook nog eens alles wat mijn vrouw op vakantie koopt) Het koffer is heel degelijk gebouwd en is met 4 wielen redelijk makkelijk te vervoeren.

De andere koffers in dezelfde prijsklasse zijn veel slechter. En de veel duurdere koffers zijn niet beter. Je kun ook nog voor de helft van de prijs een tas kopen maar daar durf ik mijn fiets niet in te stoppen.

http://www.b-w-international.com/index. ... &Itemid=79

Alleen als je een groot frame met geintegreerde zadelpen hebt dan moet je misschien naar een grotere versie.

Let op: deze koffers passen niet in een normale kofferbak, in mijn stationwagon moet ik achterbank neerklappen.
Afbeelding

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 18 mei 2008 12:20

ericpeters schreef:Ik heb een Rose Flugkoffer Travelbox IV, 174 Euro:


Volgens mij heb ik dezelfde gekocht in januari, met 2 wielhoezen erbij. Inderdaad met groot op de zijkant Roseversand reclame, maar goed. Hoe zit jij met het gewicht? De koffer is volgens mij al een kilo of 12, en tenzij je een racefiets van een kilo of 6 hebt kom je dan op een aardig gewicht, zeker als je er nog allemaal spullen inpropt. In juni vlieg ik met KLM naar Italie en naar de Marmotte vliegen we met Easyjet. Heb jij ooit problemen ondervonden met het gewicht of kan ik inderdaad de fietskoffer volproppen?
Se non e vero, e ben trovato.

ekki
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jan 2006 20:15

ekki 18 mei 2008 12:26

Ik deel de mening van mijn naamgenoot eric peters. Ook ik heb dezelfde koffer. Past tot nu toe in geen enkele huurauto zodat de kofferbak ook nog dicht kan. Daarom neem ik een spanbandje mee van de bouwmarkt, dan gaat het wel goed. Maar 4 wielen krijg ik er niet in, slechts 2. Mijn framematen L bij zowel Giant TCR als Scott CR1 Team. Heb je een groter frame is het misschien wel raadzaam om even te meten voordat je de koffer koopt !

Ik houd me wel aan de instructie van BW International m.b.t. het juist inpakken van de fiets, aangevuld met de op het gehele frame aangebrachte buisisolatie Het duurt ongeveer een half uurtje om de fiets conform de instructie in te pakken. Ook bij bij gaat de hogedrukpomp, gereedschap en helm in de koffer. Alles bij elkaar weegt de koffer dan ongeveer 23 kg !

Door de 4 wielen is hij zeer goed te handelen op de luchthaven. Het is geen probleem om samen met een grote harde schaal koffer, een rugzak en de fietskoffer in de vertrekhal te manoevreren.

De kosten voor het meenemen bij b.v. Air Berlin zijn slechts 40 Euro retour in Europa. Na 10 fietsdagen heb je je koffer t.o.v. een huurfiets er weer uit. En zit je lekker op je eigen fiets.

Groeten,
Eric

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 18 mei 2008 16:05

Heb de TEAM BIKE CASE:
http://www.nashbar.com/results.cfm?cate ... y=60001134

Wel een kortingscode erbij googlen en je krijgt nog eens korting, ik had nog eens 25% en free-shipping maar die is ondertussen verlopen. Uiteindelijk heeft dat ding me ~90 euro gekocht en dat is tegenwoordig net zoveel als twee kartonnen "vlieg"-dozen van de maatschappij of een paar weken huur bij een FM.
Deze koffer past trouwens precies achterin mijn auto, zonder bank plat leggen en de achterklep kan ook gewoon dicht.

TOUR heeft een fietskoffer test gedaan. Daar kwam deze niet als allerbeste uit de bus maar om nu 900 euro voor de best geteste ging me iets te ver (scheelde een factor 10). Eigenlijk waren de verschillen niet zo groot en de test waar hij mider op scoorde vond ik persoonlijk wel erg grundlich... een hoek van de koffer van 10m hoogte op de grond laten kletteren. Hierbij ontstond er een schurrtje in de schaal, maar verder bleef de koffer in takt.
Hij doet mij al in iedergeval stevig aan. Na wat vliegtrips en UPS zendingen is hij aan de buitenkant al goed bekrast maar m'n fiets is nog in orde. Kortom, ding doet prima z'n werk. Zit overigens allerlei schuimrubber bij om je fets goed te fixeren.

Succes,
Loeki Pro

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 18 mei 2008 17:25

mike36 schreef:Dag mensen
wil graag een goede fiets koffer kopen bijv. als ik naar andere land vliegen-in het vliegtuig mee checken--er zijn veel modelen ..
Of iemand weet welk fiets koffer is best van eigen ervaring??
wil graag meeningen
Mike..


Kopen is een optie, maar waarom niet huren? een aantal FM's hebben ze te huur.
Geen idee hoe vaak je weg wil maar denk dat je heel vaak weg moet om de investering eruit te halen

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 mei 2008 01:37

Mac94 schreef:
ericpeters schreef:Ik heb een Rose Flugkoffer Travelbox IV, 174 Euro:


Volgens mij heb ik dezelfde gekocht in januari, met 2 wielhoezen erbij. Inderdaad met groot op de zijkant Roseversand reclame, maar goed. Hoe zit jij met het gewicht? De koffer is volgens mij al een kilo of 12, en tenzij je een racefiets van een kilo of 6 hebt kom je dan op een aardig gewicht, zeker als je er nog allemaal spullen inpropt. In juni vlieg ik met KLM naar Italie en naar de Marmotte vliegen we met Easyjet. Heb jij ooit problemen ondervonden met het gewicht of kan ik inderdaad de fietskoffer volproppen?


Ik heb een 7kg fietje dus het zou geen probleem moeten zijn maar ik gooi er meestal nog een kilo of 5 aan andere spullen bij. Ik gebruik het meestal als ik naar Mallorca vlieg en daar moet ik 50 euro voor het fietskoffer betalen en is het gewicht verder geen probleem. (deze koffers worden via een speciale band op het vliegtuig gezet en volgens mij zittten er dan ook andere gewichtseisen bij.
Sinds kort boek ik mijn fietsvakanties niet meer via een reisbureau. Gewoon los het hotel boeken en los de vlucht levert veel meer flexibiliteit en keuze qua vluchttijden. Als ik dat geregeld heb boek ik ook de tranfer van hotel naar luchthaven apart. Dan krijg ik een prive busje met mijn familie en/of kamaraden, hoef ik niet bij elk hotel te stoppen, en krijg ik geen gezuer van de chauffeur omdat het reisbureau toch niet goed heeft doorgegeven dat er fietsen bij zitten. En als klap op de vuurpijl was ik met mijn familie ook nog eens 400 euro goedkoper uit dan de goedkoopste pakket prijs bij een reisorganisatie.
(aangezien ik rond de 25 zakelijke trips per jaar maak maak heb ik wel wat ervaring met met het boeken, maar meer als google en http://www.whichbudget.com heb je eigenlijk niet nodig.)
Afbeelding

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 21 mei 2008 01:01

Je betaalt zowiezo extra voor vervoer van een fietskoffer met het vliegtuig. Het is vooral een zaak van goed inpakken. Ik raad het gebruik van wieltassen in de koffer ten sterkste aan. Ik heb ooit mijn frame beschadigd doordat de as van het wiel tegen het frame schuurde. Een fietstas heeft een versterking bij de as waardoor de as voldoende afgeschermd wordt. Ik vervoerde de fietskoffer per auto gewoon op een fietsdrager. Aangekomen op je bestemming moet je een grote taxi nemen. Een PC Hooft tractor of zo.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

piglet
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2008 08:07

piglet 21 mei 2008 17:38

Heb een fietskoffer van TC1 die 180 eurie's koste.
Mooi ding en erg sterk ook.
Afbeelding

groetjes;piglet
http://www.buitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 21 mei 2008 18:25

ik heb deze linkje

Voor 149 euro, ex transport naar NL.

Bevalt zeer goed, erg solide koffer.
(koffer is overigens bijna hetzelfde als de TC1 die Piglet hier boven laat zien, komen volgens mij uit de zelfde fabriek)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 21 mei 2008 18:49

Dat lijkt wel heel erg op de TEAM bike case op www.nashbar.com. Bevalt overigens prima, alleen zaten er bij mij geen wieltassen bij, wel allerlei kunststof houdrs en klemmen op de boel netjes op te kunnen bergen. Overigens is er weinig plek als de wielen op het frame de koffer ingaan. Ik zou er niet 100% vanuit gaan dat je die tassen kunt gebruiken, tenzij deze koffer dikker is.

Hier een test van een tijdje terug:
http://www.tour-magazin.de/?p=138

De B&W "bike case" is volgens mij bijna hetzelfde... Misschien dat de mal hetzelfde is geweest maar dat nu ander kunststof gebruikt wordt
Loeki Pro

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 22 mei 2008 16:36

Ja das een strakke prijs maar het transport is erg kostbaar.
En dat is net de truc hoe krijg je dat ding hier zonder dat het tarnsport je een hele hoop kost.
grtz;mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Plaats reactie