Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Velosport verzekering

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 17 mei 2008 18:36

Zelf ben ik geen lid van een fietsclub en als ik een verzekering wil afsluiten bij NTFU is dit wel nodig. Ik kan ook lid worden bij Velosport als individu en deze heeft de zelfde verzekering als NTFU. Heeft iemand ervaring met Velosport?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 mei 2008 18:42

Ik heb geen ervaring met Velosport. Voor mijn fiets heb ik een verzekering via Assurace. Schade heb ik nog niet gehad dus over de afhandeling daarvan kan ik niets vertellen maar van ik heb (volgens mij op dit forum) daar wel goede berichten over gelezen. Misschien is het dus een goed plan om die verzekering er ook even naast te leggen ter vergelijking?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 17 mei 2008 18:51

goed plan
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 mei 2008 19:01

Ik zat net zelf al heel even te kijken. Wat me net opviel is dat je bij Velosport meerdere fietsen mag gebruiken die dan allemaal onder de verzekering vallen. Bij Assurace verzeker je per fiets. Maar die hebben dan wel weer als voordeel dat ze identiek danwel vergelijkbaar materiaal vergoeden terwijl ik bij Velosport wat lees over dagwaarde. Maar om goed te vergelijken zou je er even wat meer tijd in moeten steken.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 17 mei 2008 19:16

De premies komen vrijelijk overeen met elkaar alleen moet je nog bij Velosport lid worden waar ik niet op zit te wachten. Als Assurance echt goed is lijkt met dit geen verkeerde keuze.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 18 mei 2008 15:34

Bottecchia schreef:Ik zat net zelf al heel even te kijken. Wat me net opviel is dat je bij Velosport meerdere fietsen mag gebruiken die dan allemaal onder de verzekering vallen. Bij Assurace verzeker je per fiets. Maar die hebben dan wel weer als voordeel dat ze identiek danwel vergelijkbaar materiaal vergoeden terwijl ik bij Velosport wat lees over dagwaarde. Maar om goed te vergelijken zou je er even wat meer tijd in moeten steken.


Velosport is een onderdeel van NTFU. De verzekering van een NTFU vereniging is dan ook dezelfde als van Velosport. Via onze vereniging kan iedereen NTFU lid worden voor 37 Euro per jaar.
Kijk voor alle info hier: http://www.twcdevoorsprong.nl/ntfu.htm

frieskuh
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2004 14:04

frieskuh 25 mei 2008 14:18

Iemand ervaring met het 'eigen risico' gedeelte van de NTFU verzekering?
Mijn ervaring is dat het eigen risico wordt afgehaald van de schadevergoeding en niet van het schadebedrag. Wat is jullie ervaring?
Alleen dalen gaat vanzelf!

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 25 mei 2008 14:44

Wat bedoel je precies met: "van de schadevergoeding" en "van het schadebedrag"
Het schadebedrag is in de regel het netto te ontvangen bedrag dus hieop is het eigen risico ( indien van toepassing) al vanaf getrokken.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

frieskuh
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2004 14:04

frieskuh 08 jun 2008 00:01

Een voorbeeldje:
Stel je hebt €200 schade aan persoonlijke bezittingen. De vergoeding bedraagt € 115 o.i.d.. Dan krijg je daadwerkelijk maar € 115 - € 45 eigen risico = €70 vergoed
Alleen dalen gaat vanzelf!

Plaats reactie