kabels vervangen interne kabel routing
Hoi,
Wie weet waar je van die silicone slang kunt kopen (webshop?) die je kunt gebruiken om rem- en versnellingskabels te vervangen bij een frame waar de kabels door het frame lopen, en waar geen kabelgeleiding in de buizen zitten.
De inwendige diameter moet net iets kleiner zijn dan 1,2 en 1,6mm.
Ik ben al een uur aan het zoeken, maar ik kom nergens iets tegen.
Ik heb ooit gezien hoe handig dit stukje gereedschap is.
Wie weet waar je van die silicone slang kunt kopen (webshop?) die je kunt gebruiken om rem- en versnellingskabels te vervangen bij een frame waar de kabels door het frame lopen, en waar geen kabelgeleiding in de buizen zitten.
De inwendige diameter moet net iets kleiner zijn dan 1,2 en 1,6mm.
Ik ben al een uur aan het zoeken, maar ik kom nergens iets tegen.
Ik heb ooit gezien hoe handig dit stukje gereedschap is.
Ik bedoel geen liner, maar echt (silicone?) slang die je eerst om de oude kabel schuift voordat je deze uit de framebuis trekt. Daarna duw je de nieuwe er in en trek je voorzicht de slang met de kabel door de buis.
Ik heb ooit een fietsenmaker dit zien doen. Kabels vervangen wordt dan een fluitje van een cent.
Ik heb ooit een fietsenmaker dit zien doen. Kabels vervangen wordt dan een fluitje van een cent.
Misschien zou je het bij een modelbouw zaak kunnen proberen. Hier verkopen ze siliconen slang wat gebruikt wordt als brandstog leiding. Alleen ben ik bang dat de buiten diameter dan te groot wordt.
Je kunt het ook bij Conrad proberen, zoek dan op siliconen.
succes
Je kunt het ook bij Conrad proberen, zoek dan op siliconen.
succes
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2
ashira schreef:Ik bedoel geen liner, maar echt (silicone?) slang die je eerst om de oude kabel schuift voordat je deze uit de framebuis trekt. Daarna duw je de nieuwe er in en trek je voorzicht de slang met de kabel door de buis.
of de oude binnenkabel eerst laten zitten, dan de oude buitenkabel eruit, nieuwe erin, oude binnenkabel eruit, nieuwe erin en klaar
-
- Forum-lid HC
En wat als er geen buitenkabel doorloopt
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
ashira schreef:Ik bedoel geen liner, maar echt (silicone?) slang die je eerst om de oude kabel schuift voordat je deze uit de framebuis trekt. Daarna duw je de nieuwe er in en trek je voorzicht de slang met de kabel door de buis.
Je moet echt gewoon een liner hebben, die kan je precies zo gebruiken als jij zegt. Een alternatief voor een liner is een visdraadje om de oude binnenkabel binden, dan kan je daarmee de nieuwe kabel door het frame heen trekken.