Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima aero of aero plus

buch
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:05

buch 13 mei 2008 00:36

De vraag waar ik een tijdje mee zit is de volgende: is de aero plus zijn meerwaarde waard?

Dat scheelt soms 275 euro en dat vind ik een hoop geld.
Aan de andere kant als de plus versie veel stijver is en duidelijk aerodynamischer.
Is dat misschien uiteindelijk een betere keuze.
De carbon naaf van de plus is leuk om te zien maar is hij ook beter en/of heeft hij een betere levensduur?
Wat vinden Jullie?

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 13 mei 2008 00:44

lichter en iets meer aerodynamisch
de naven zijn niet alleen van carbon zijn met DT Swiss ontwikkeld
ik heb de + besteld :-)
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 mei 2008 14:54

De velg is gelijk, alleen de naven zijn anders.

Voor de prijs van de Aero+ kun je ook een (veel lichter) custom setje laten spaken op basis van dezelfde Aero velgen en 18/24 spaken.

Met een Extralight, Tune of M5 achternaaf, messing nippels, CX ray spaken en een American Classic voornaaf kun je dan op iets minder dan 1400 gram uitkomen, terwijl de Aero+ volgens fabrieksopgaaf 1560 gram weegt.

Van die 1400 kan zelfs nog 30 gram af indien je voor alu nippels kiest.

buch
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:05

buch 13 mei 2008 20:06

havana schreef:De velg is gelijk, alleen de naven zijn anders.

Voor de prijs van de Aero+ kun je ook een (veel lichter) custom setje laten spaken op basis van dezelfde Aero velgen en 18/24 spaken.

Met een Extralight, Tune of M5 achternaaf, messing nippels, CX ray spaken en een American Classic voornaaf kun je dan op iets minder dan 1400 gram uitkomen, terwijl de Aero+ volgens fabrieksopgaaf 1560 gram weegt.

Van die 1400 kan zelfs nog 30 gram af indien je voor alu nippels kiest.


Heb je het dan over tube of clincher wielen?

rabbit
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 apr 2006 11:20

rabbit 14 mei 2008 01:01

havana schreef:De velg is gelijk, alleen de naven zijn anders.

Voor de prijs van de Aero+ kun je ook een (veel lichter) custom setje laten spaken op basis van dezelfde Aero velgen en 18/24 spaken.

Met een Extralight, Tune of M5 achternaaf, messing nippels, CX ray spaken en een American Classic voornaaf kun je dan op iets minder dan 1400 gram uitkomen, terwijl de Aero+ volgens fabrieksopgaaf 1560 gram weegt.

Van die 1400 kan zelfs nog 30 gram af indien je voor alu nippels kiest.


Jij had ze toch ook besteld ?

Rabbit

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2008 11:23

@ Buch: ik heb het over clinchers
@ Rabbit: zoals elders te lezen viel / valt heb ik ze helaas moeten annuleren

buch
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:05

buch 14 mei 2008 12:35

Niet helemaal duidelijk van mijn kant maar mijn voorkeur bij carbon velgen gaat uit naar tubes. Volgens zeggen toch iets minder kwetsbaar als clinchers.
Dan zit je met de Aeo plus op ik meen 1360 gr. en de gewone aero 80 gr meer.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2008 12:36

Dan geldt nog steeds dat een custom setje aanzienlijk lichter is.

buch
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:05

buch 14 mei 2008 14:45

oke, dat zal zo zijn en is dan mooi meegenomen.

Maar wordt het setje dan niet duurder en waar moet ik ze dan laten inspaken.
Bij Zoran? Kan ik dan niet beter gelijk een ffwd set nemen 50 mm hoog met dt240s naven. Ik heb begrepen dat Zoran die nu voor ffwd inspaakt.
Of zijn de corima velgen van een betere kwaliteit?

Ik heb mijn keus nog steeds niet gemaakt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27994
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mei 2008 16:27

FFWD is volgens mij ook een prima set....

Inspaken kost natuurlijk ook wel wat. Degene bij wie ik het laat doen rekent € 50 voor een set, indien ik de spaken ook bij hem afneem. Dat vind ik nogal meevallen.

Het hierboven genoemde Corima setje (18/24) voor tubes komt volgens mij berekeningen 200 gram lager uit, dus iets onder de 1200 gram.

michel7000
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2007 21:28

michel7000 18 mei 2008 15:47

ik ben van plan om corima aero tubewielen te kopen heeft iemand ervaring met deze wielen ? grtz michel

buch
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:05

buch 18 mei 2008 20:31

michel 7000 schreef:ik ben van plan om corima aero tubewielen te kopen heeft iemand ervaring met deze wielen ? grtz michel


Ik dus ook en heb onder de zoekknop meerdere ervaringen gevonden.
Maar ben wel benieuwd naar iemand die de gewone aero en de aero+ heeft.
En deze objectief met elkaar kan vergelijken.
Is de gewone aero sinds de komst van de aero+ afgeschreven?
En is de aero+ duidelijk het betere wiel en dus de betere keus ?
Is de duurzaamheid van de carbonnaaf beter?
Komt deze van DT of is mede met hen ontwikkeld ?

Plaats reactie